MIN t „Assemblage” LP
Kasia Zmora:

Urzekający muzyczny paczwork w wykonaniu MIN t.

Elsa Hewitt – Peng Variations (+„Cameras From Mars” i „DUM SPIRO SPERO”).
Ania Pietrzak:

„Przekręt” doskonały.

Damon Wild – Cosmic Path
Paweł Gzyl:

Function spłaca dług wobec swego mentora.

Arno E. Mathieu – Circumstances Of Chaos
Paweł Gzyl:

Deep house z dużym rozmachem.

The Gentleman Losers – Permanently Midnight
Jarek Szczęsny:

Dżentelmeni z Helsinek.

Sampa the Great – Birds and the BEE9
Jarek Szczęsny:

Kandydatka do tronu.

Franck Vigroux – „Barricades”
Mateusz Piżyński:

Industrialny soundtrack końca monumentalnej cywilizacji.

Various Artists – Spheres
Paweł Gzyl:

Sex! Horror! Vampire!

Various Artists – Momentum (Ten Years of Token)
Paweł Gzyl:

Pełna identyfikacja.

Hati & Mazzoll – Teruah
Łukasz Komła:

Pigułka na transcendencję.

J.G. Biberkopf – Fountain of Meaning EP
Krystian Zakrzewski:

Wehikuł czasu w lustrze wody.

Anthony Linell – Layers Of Reality EP
Krystian Zakrzewski:

Szorstkie.

Ceramic TL & Ipek Gorgun – Perfect Lung
Paweł Gzyl:

Newage’owe medytacje w nowoczesnej wersji.

Cid Rim – Material
Krystian Zakrzewski:

Per(c)fect!

Bosaina

Brytyjska Discrepant opublikowała dwie EP-ki syryjsko-egipskiej wokalistki i producentki Bosaina.  

Kilka miesięcy temu natrafiłem na muzykę Bosainy w trakcie promowania na profilu Facebookowym mojego bloga Płyty (nie)słuchane różnych artystek z Egiptu zajmujących się elektroniką. Pod koniec sierpnia tego roku zauważyłem, że wytwórnia Discrepant postanowiła wydać jej nagrania na winylu. Bardzo mnie to ucieszyło, bo jej twórczość zasługuje na szerszą prezentację niż marny żywot na serwisie Soundcloud.

Od razu dostajemy dwa minialbumy na czarnym krążku zatytułowanym „New York April – July 2013 / Two Names Upon The Shore”. Sześć pierwszych utworów pochodzi z „New York April – July 2013”, a trzy ostatnie zostały nagrane w tym roku i znalazły się na „Two Names Upon The Shore”. Bosaina na co dzień mieszka w Kairze, gdzie na przykład rejestruje nagrania terenowe, które później przetwarza i wplata do swoich elektronicznych kompozycji. Korzysta też z syntezatorów/fortepianu oraz zdarza się jej pośpiewać (np. w znakomitym „New York, April 26th 2013”). Trudno jednoznacznie sklasyfikować muzykę Bosainy, gdyż sprytnie zaciera za sobą ślady – miesza ambient z kolażem, noise’em, instrumentalnymi frazami wyjętymi z jazzu, brzmieniem żywych instrumentów oraz elektroniką. Chyba najlepiej obrazują to dwa fragmenty: „New York, June 3rd 2013” i „New York, May 25th 2013”.

EP-ka „Two Names Upon The Shore” z kolei ma coś z dokonań The Caretaker, Loscila, Jacaszka czy Iana Williama Craiga. Nie potrafię oderwać się od tego wydawnictwa, czego i wam życzę!

 

Strona Facebook Bosaina »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze