Ancient Methods – The Jericho Records
Paweł Gzyl:

Muzyka, która kruszy mury.

Kathryn Joseph – From When I Wake the Want Is
Jarek Szczęsny:

Odpowiedniczka.

Ekin Fil – Maps
Jarek Szczęsny:

Odłączenie wtyczki.

Raum – Wreck The Bloodline
Paweł Gzyl:

Wyjście poza cielesność.

Marcel Dettmann – Test-File
Paweł Gzyl:

Dettmann ciągle w formie.

Djedjotronic – R.U.R.
Mateusz Piżyński:

EBM bez udziwnień.

Various Artists – Figure 100 Compilation
Paweł Gzyl:

Piętnaście lat na klubowym parkiecie.

Tajak – Ciclos
Łukasz Komła:

Meksykańskie trio pokazuje, że wciąż można zaskoczyć połączeniem gitarowej psychodelii, dronów i shoegaze’u!

Pruski – Sleeping Places
Ania Pietrzak:

Uśpiona codzienność, obudzona refleksja.

Prequel Tapes – Everything Is Quite Now
Paweł Gzyl:

Industrialne kołysanki.

Maribou State – Kingdoms in Colour
Ania Pietrzak:

„Darjeeling Limited” i całkiem zwyczajne przyjemności.

Adult. – This Behavior
Paweł Gzyl:

Surowe i szorstkie oblicze muzyki amerykańskiego duetu.

Thomas Fehlmann – Los Lagos
Paweł Gzyl:

Dyskretny urok muzyki niemieckiego weterana.

Amnesia Scanner – Another Life
Paweł Gzyl:

Przebojowa wersja awangardy.



Bosaina

Brytyjska Discrepant opublikowała dwie EP-ki syryjsko-egipskiej wokalistki i producentki Bosaina.  

Kilka miesięcy temu natrafiłem na muzykę Bosainy w trakcie promowania na profilu Facebookowym mojego bloga Płyty (nie)słuchane różnych artystek z Egiptu zajmujących się elektroniką. Pod koniec sierpnia tego roku zauważyłem, że wytwórnia Discrepant postanowiła wydać jej nagrania na winylu. Bardzo mnie to ucieszyło, bo jej twórczość zasługuje na szerszą prezentację niż marny żywot na serwisie Soundcloud.

Od razu dostajemy dwa minialbumy na czarnym krążku zatytułowanym „New York April – July 2013 / Two Names Upon The Shore”. Sześć pierwszych utworów pochodzi z „New York April – July 2013”, a trzy ostatnie zostały nagrane w tym roku i znalazły się na „Two Names Upon The Shore”. Bosaina na co dzień mieszka w Kairze, gdzie na przykład rejestruje nagrania terenowe, które później przetwarza i wplata do swoich elektronicznych kompozycji. Korzysta też z syntezatorów/fortepianu oraz zdarza się jej pośpiewać (np. w znakomitym „New York, April 26th 2013”). Trudno jednoznacznie sklasyfikować muzykę Bosainy, gdyż sprytnie zaciera za sobą ślady – miesza ambient z kolażem, noise’em, instrumentalnymi frazami wyjętymi z jazzu, brzmieniem żywych instrumentów oraz elektroniką. Chyba najlepiej obrazują to dwa fragmenty: „New York, June 3rd 2013” i „New York, May 25th 2013”.

EP-ka „Two Names Upon The Shore” z kolei ma coś z dokonań The Caretaker, Loscila, Jacaszka czy Iana Williama Craiga. Nie potrafię oderwać się od tego wydawnictwa, czego i wam życzę!

 

Strona Facebook Bosaina »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze