Inwolves – Color In The Zoo
Łukasz Komła:

Belgijska multiinstrumentalistka, Karen Willems, dobrała sobie nowych współpracowników. Inwolves zrzucił skórę i pobiegł do nieco innego lasu. A może dżungli?  

Various Artists – DC Trax (The Octal Years)
Paweł Gzyl:

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Seabuckthorn – A House With Too Much
Łukasz Komła:

Obrodził Rokitnik, są nowe owoce. Skosztujecie?

Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków.

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.



Tricky wraca do Polski

Cztery koncerty będą promowały nowy album bristolskiego artysty.

„Ununiform” to pierwszy właściwy album Tricky’ego od czasu, gdy trzy lata temu przeprowadził się do Berlina. Na płycie towarzyszą mu wokalistki – w tym Martina Topley-Bird i Franceska Bellmonte oraz aktorka i reżyserka Asia Argento. Po mrocznym i nieco chaotycznym „Skilled Mechanics”, jeden z pionierów trip-hopu oraz współzałożyciel Massive Attack na obczyźnie odnalazł spokój i twórczą wenę, powracając z dziełem dojrzalszym, zaskakującym tonem wewnętrznej harmonii i pogodzenia z losem.

Znaczący jest szczególnie powrót do współpracy w studio z Martiną Topley-Bird, która miała ogromy udział w sukcesie jego najsławniejszych krążków:„Maxinquaye”, „Nearly God”, „Pre-Millenium Tension” i „Angels With Dirty Faces”. Jej głos słyszymy w opublikowanej właśnie singlowej piosence „When We Die”. Autorski materiał uzupełnia przeróbka przeboju Courtney Love i jej grupy Hole „Doll Parts”.

Większość „Ununiform” powstawała w nowym mieście Tricky’ego, jednak cztery kawałki nagrał w stolicy Rosji. Podczas zimowej moskiewskiej sesji Anglik zaprosił do gwiazdy lokalnej sceny hiphopowej i beatowej – na płycie towarzyszą mu zatem raperzy Scriptonite i Smoky Mo oraz producenci Gazgolder i Vasiliy Vakulenko (odpowiedzialny za beat w singlowym „The Only Way”).

Ciekawe, że Tricky wychodząc na prostą – zarówno na poziomie psychicznym jak i finansowym – stworzył krążek, który najmocniej nawiązuje do jego klasycznych dokonań i przypomina brzmienie jego pierwszych produkcji z okresu „Maxinquaye”. Singiel „The Only Way” sam artysta opisał jako „Hell Is Round The Corner pt.2”. „Niczego już nie muszę udowadniać, czuję się komfortowo czerpiąc z tego, co wcześniej sam zrobiłem” – komentuje.

Brytyjczyk wrócił do korzeni nie tylko metaforycznie. Dorastał w rodzinach zastępczych i nigdy nie interesował się historią swojego rodu. Dopiero za sprawą wystawy „Bristol Soundsystem Culture” odkrył, że jego dziadek w latach 60. był twórcą jednego z pierwszych brytyjskich soundsystemów, zdobywając lokalną sławę jako DJ Tarzan The High Priest.

TRICKY – „ununiform” Tour
20.11 Warszawa, Niebo   https://www.facebook.com/events/742044299317560/
21.11 Poznań, Sala Wielka CK Zamek  https://www.facebook.com/events/1636570003083873/
22.11 Kraków, Kwadrat    https://www.facebook.com/events/689551924585721/
23.11 Wrocław – Wrocławskie Centrum Kongresowe

Bilety już w sprzedaży: Biletomat.pl, Eventim.pl, Ticketpro.pl oraz salony EMPiK, Mediamarkt, Saturn.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze