Ovandra – Retrofuture
Paweł Gzyl:

Radosne buszowanie w skarbcu trance’owych brzmień.

Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.



Juxtaposition

Norweski label Nakama Records opublikował debiutancki album projektu Juxtaposition.

To nie pierwsze spotkanie na łamach Nowej Muzyki z tą zacną wytwórnią, prowadzoną przez Christiana Meaasa Svendsena, który w tym roku wydał bardzo ciekawy album „Avin”.

Juxtaposition tworzy czterech muzyków: Agnes Hvizdalek (głos), Magnus Skavhaug Nergaard (bas, elektronika, field recording), Utku Tavil (talerze, no-input mixer, sampler) i Natali Abrahamsen Garner (głos, elektronika w utworach „Enkle løsninger og fugler” i „Trost”).

Hvizdalek porusza się wokół wielu stylistyk. Wywodzi się z wiedeńskiej sceny eksperymentalnej, ale od 2008 roku mieszka i pracuje w Oslo. Tavil – perkusista i improwizator związany artystycznie z Turynem, Berlinem oraz Oslo. Znany jest z takich projektów jak BEEATSZ, Turbohaler, WOW, WRNGDNG, BNSU czy SUTT. Improwizujący kontrabasista Nergaard z kolei udziela się m.in. w Monkey Plot (zespół wydawany przez Hubro) i ICH BIN N!NTENDO. Garner to norweska wokalistka współpracująca z Propan, Antler, Silicone i Nåtiden.

Być może nie każdy sforsuje lub chociaż oswoi bezkompromisowość „Juxtaposition”. Duże wrażenie robią systemy sprzężeń zwrotnych generowane przez analogowe i cyfrowe urządzenia elektroniczne Nergaarda, sprzęgnięte z wysokimi rejestrami głosów Hvizdalek i Garner (przechodzących w krzyk). Wyczynem jest wyłapanie źródeł dźwięku, ale to chyba dobrze, że nie jest tak łatwo, dzięki temu nasza percepcja pozostaje w bezpiecznej odległości od oczywistych skojarzeń.

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze