Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.

Various Artists – Total 19
Paweł Gzyl:

Witamy jesień z Kompaktem.

Alessandro Cortini – Volume Massimo
Jarek Szczęsny:

Wyłapywanie wadliwych elementów.



Juxtaposition

Norweski label Nakama Records opublikował debiutancki album projektu Juxtaposition.

To nie pierwsze spotkanie na łamach Nowej Muzyki z tą zacną wytwórnią, prowadzoną przez Christiana Meaasa Svendsena, który w tym roku wydał bardzo ciekawy album „Avin”.

Juxtaposition tworzy czterech muzyków: Agnes Hvizdalek (głos), Magnus Skavhaug Nergaard (bas, elektronika, field recording), Utku Tavil (talerze, no-input mixer, sampler) i Natali Abrahamsen Garner (głos, elektronika w utworach „Enkle løsninger og fugler” i „Trost”).

Hvizdalek porusza się wokół wielu stylistyk. Wywodzi się z wiedeńskiej sceny eksperymentalnej, ale od 2008 roku mieszka i pracuje w Oslo. Tavil – perkusista i improwizator związany artystycznie z Turynem, Berlinem oraz Oslo. Znany jest z takich projektów jak BEEATSZ, Turbohaler, WOW, WRNGDNG, BNSU czy SUTT. Improwizujący kontrabasista Nergaard z kolei udziela się m.in. w Monkey Plot (zespół wydawany przez Hubro) i ICH BIN N!NTENDO. Garner to norweska wokalistka współpracująca z Propan, Antler, Silicone i Nåtiden.

Być może nie każdy sforsuje lub chociaż oswoi bezkompromisowość „Juxtaposition”. Duże wrażenie robią systemy sprzężeń zwrotnych generowane przez analogowe i cyfrowe urządzenia elektroniczne Nergaarda, sprzęgnięte z wysokimi rejestrami głosów Hvizdalek i Garner (przechodzących w krzyk). Wyczynem jest wyłapanie źródeł dźwięku, ale to chyba dobrze, że nie jest tak łatwo, dzięki temu nasza percepcja pozostaje w bezpiecznej odległości od oczywistych skojarzeń.

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.