The New Law – A Bull in the Woods
Mateusz Piżyński:

Trip hop Anno Domini 2018 po raz pierwszy!

Radius – Obsolete Machine
Paweł Gzyl:

Echospace – punkt zero.

Cari Lekebusch & Nima Khak – Lost Prophet
Krystian Zakrzewski:

Kosmici w piramidzie.

Boston 168 – Phenomena Part 2 EP
Krystian Zakrzewski:

Boston? Zawsze bon ton.

Various Artists – ePM Selected Vol. 5
Paweł Gzyl:

Gotowy zestaw na karnawałową imprezę.

Vito Gatto – Wood And Meat EP
Ania Pietrzak:

Instrumentalno – elektroniczne DNA eksperymentu.

Alessandro Cortini – Avanti
Jarek Szczęsny:

Włoska nostalgia.

Fisherboyz – Riverside EP
Paweł Gzyl:

Nieoczywiste kontrasty.

Erlend Apneseth Trio – Åra
Łukasz Komła:

Przyszłość w tradycji.

Intrusion – Among The Stars
Paweł Gzyl:

Medytacyjne ćwiczenie z percepcją.

Buck – Altra Forma EP
Krystian Zakrzewski:

Podwodne historie.

Robert Logan – Sculptor Galaxy
Maciej Kaczmarski:

Kosmiczny rzeźbiarz.

RX-101 – Transmission
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalne wspomnienia z przeszłości.

Obsequies – Organn EP
Krystian Zakrzewski:

Migotanie.

Juxtaposition

Norweski label Nakama Records opublikował debiutancki album projektu Juxtaposition.

To nie pierwsze spotkanie na łamach Nowej Muzyki z tą zacną wytwórnią, prowadzoną przez Christiana Meaasa Svendsena, który w tym roku wydał bardzo ciekawy album „Avin”.

Juxtaposition tworzy czterech muzyków: Agnes Hvizdalek (głos), Magnus Skavhaug Nergaard (bas, elektronika, field recording), Utku Tavil (talerze, no-input mixer, sampler) i Natali Abrahamsen Garner (głos, elektronika w utworach „Enkle løsninger og fugler” i „Trost”).

Hvizdalek porusza się wokół wielu stylistyk. Wywodzi się z wiedeńskiej sceny eksperymentalnej, ale od 2008 roku mieszka i pracuje w Oslo. Tavil – perkusista i improwizator związany artystycznie z Turynem, Berlinem oraz Oslo. Znany jest z takich projektów jak BEEATSZ, Turbohaler, WOW, WRNGDNG, BNSU czy SUTT. Improwizujący kontrabasista Nergaard z kolei udziela się m.in. w Monkey Plot (zespół wydawany przez Hubro) i ICH BIN N!NTENDO. Garner to norweska wokalistka współpracująca z Propan, Antler, Silicone i Nåtiden.

Być może nie każdy sforsuje lub chociaż oswoi bezkompromisowość „Juxtaposition”. Duże wrażenie robią systemy sprzężeń zwrotnych generowane przez analogowe i cyfrowe urządzenia elektroniczne Nergaarda, sprzęgnięte z wysokimi rejestrami głosów Hvizdalek i Garner (przechodzących w krzyk). Wyczynem jest wyłapanie źródeł dźwięku, ale to chyba dobrze, że nie jest tak łatwo, dzięki temu nasza percepcja pozostaje w bezpiecznej odległości od oczywistych skojarzeń.

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze