Gas – Rausch
Paweł Gzyl:

Stąd do wieczności.

Nadia Struiwigh – WHRRu
Jarek Szczęsny:

Wspomnienia z dzieciństwa.

Kink Gong – Dian Long: Soundscape China / Destruction of Chinese Pop Songs
Łukasz Komła:

Kink Gong buszował w swoim chińskim żywiole, gdzie zebrał wiele garści nagrań terenowych.

Tensal – Graphical
Paweł Gzyl:

Dwie twarze.

Konieczność – Free Jazz
Jarek Szczęsny:

Zasłużony relaks.

Wolfman – Mark My World Remix EP
Łukasz Komła:

Wariacje na temat jednego utworu zawiniętego w formę remiksów? Najnowsza EP-ka duetu Wolfman spełnia te wymogi.

Aïsha Devi – DNA Feelings
Kasia Jaroch:

Poprzez medytację i terapię dźwiękową, szwajcarska producentka wkracza do świata muzyki. Najlepszego z możliwych światów.

Dwugłos: Jan Jelinek – Zwischen
Redakcja:

Ciekawy eksperyment czy czcza gadanina? Jarek Szczęsny i Maciej Kaczmarski o nowej płycie Jana Jelinka.

Jan Jelinek - Zwischen
Skee Mask – Compro
Paweł Gzyl:

Panorama brytyjskich brzmień sprzed dwóch dekad.

Nur Jaber – If Only – A State Of Peace
Paweł Gzyl:

Mistyka z Bliskiego Wschodu.

Tourist Kid – Crude Tracer
Ania Pietrzak:

Uroki chwilowej niedoskonałości.

Ben McElroy – The Word Cricket Made Her Happy
Jarek Szczęsny:

Folk z dronami.

Wajatta – Casual High Technology
Paweł Gzyl:

House’owy stand-up

Various Artists – Pleasure Instruments
Paweł Gzyl:

Sado-maso techno.



Nowości z Zoharum

Tym razem reedycje klasyków polskiego post-industrialu z Genetic Transmission i Moan plus ciekawe nagrania twórców z zagranicy – Maninkari i Jarl.

Po trzech latach od wydania w 2014 roku płyty ”Continuum Sonore Part 7>14” francuski duet Maninkari powraca do katalogu Zoharum ze swoją nową propozycją. Jego druga płyta, zgodnie z tytułem, to dalszy ciąg nagrań pod tytułem ”L’Océan Rêve Dans Sa Loisiveté”. Krążek bazuje w większej części na improwizacjach, pozostawiając przy tym więcej miejsca dla melodii. W brzmieniu dominują w szczególności dźwięki altówki i bodhranu, których zapętlone tony tworzą pewien rodzaj rytmicznego transu i nadają hipnotyczny charakter kompozycjom.

„Negative Rotation/Intensive Fracture” to pierwsza w serii płyt zbierających rzadkie nagrania Erika Jarla, znanego, poza swoją solową działalnością, z występów w m.in. IRM czy Skin Area. Jego solowe nagrania to wyjątkowa mieszanka statycznego ambientu z silnymi wpływami drone music, noise’u czy ogólnie pojętej post-industrialnej elektroniki. Ten podwójny album jest reedycją dwóch kaset wydanych oryginalnie przez wytwórnię Abisko. Obie taśmy różnią się między sobą. Pierwsza jest zimna i monotonna, natomiast druga to improwizowany, płynący, psychodeliczny noise. Obydwa nagrania zostały dokonane na analogowych syntezatorach.

„GT Archives Series” to cykl, w ramach którego Zoharum odświeża i chroni od zniszczenia najciekawsze materiały z pokaźnej dyskografii projektu Genetic Transmission, które w większości ukazały się wyłącznie na nośnikach CD-R w ściśle limitowanych nakładach. Jako trzeci i czwarty w serii otrzymujemy materiał będący efektem kolaboracji z innym projektem z rejonu Śląska – Moan. Pierwsza z płyt – „Collaboration 1” – powstała w wyniku wymiany nagrań i ich wzajemnego przearanżowania. „Dedicated to Luigi Russolo” zawiera z kolei dwie długie kompozycje, po jednej odpowiednio Moan („Men at Work”) oraz Genetic Transmission („Przebudzenie miasta”).

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze