Emika ‎– Falling In Love With Sadness
Mateusz Piżyński:

Czy uptempo to dobra kanwa na smutne opowieści?

Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.

Various Artists – Air Texture Vol. VI – Selected By Steffi & Martyn
Paweł Gzyl:

Breakbeatowa wersja ambientu.

Szun Waves – New Hymn To Freedom
Jarek Szczęsny:

Pasuje jak ulał.

Stephen Lopkin – Clyde Built
Paweł Gzyl:

Świetlista elektronika w stylu Motor City.



Wspólna trasa X-Navi:Et i Emma Zunz

W grudniu artyści zagrają kilka koncertów. Ale to nie wszystkie newsy związane z Rafałem Iwańskim, czyli twórcą projektu X-Navi:Et.

W pierwszej kolejności polecamy waszej uwadze zbliżające się koncerty X-Navi:Et i Emma Zunz:

  • 01.12 – Praga, Punctum
  • 02.12 – Drezno, Alte Feuerwache Loschwitz
  • 03.12 – Wrocław, D.K. Luksus

X-Navi:Et Rafał Iwański (znany m.in. z grup HATI, Innercity Ensemble, Kapital, Alameda 5, Voices Of The Cosmos). Perkusjonista, z wykształcenia etnolog, jako X-Navi:Et tworzy muzykę elektroakustyczną budowaną na brzmieniu modyfikowanych analogowo i cyfrowo instrumentów elektronicznych i akustycznych. Rafał Iwański zagrał solo i z zespołami setki koncertów m.in. w Polsce, Niemczech, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Hiszpanii, Szwajcarii, Norwegii, Francji, Danii, na Litwie, Słowacji, Węgrzech i w USA – także wspólnie z innymi artystami, jak m.in. Z’EV, Richard Pinhas, Peter Votava, Zdzisław Piernik, Jerzy Mazzoll, John Zorn, Sławomir Ciesielski, Anna Zielińska, Wojciech Jachna, Jacek Buhl.

Brał udział w nagraniu i realizacji kilkudziesięciu albumów wydanych na nośnikach CD i DVD, płytach winylowych i kasetach. Występował na festiwalach: Unsound (Kraków, 2017), Hradby Samoty (Słowacja, 2017), Musica Privata (Łódź, 2016), PiotrkOFF Art Festival (Piotrków Trybunalski, 2016), Festiwal Okultury (Warszawa, 2016), Restytucje (Konin, 2014), Audio Art (Kraków, 2013), Festiwal Trans/Wizje (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2012), Blurred Edges Festival (Hamburg, 2011). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Muzyka X-NAVI:ET jest wydawana w Instant Classic, Zoharum, Beast Of Prey, Wounded Knife i własnym nakładem w Eter Records. W listopadzie 2016 r. krakowska wytwórnia Instant Classic wydała nowy album pt. „Technosis”. W marcu 2017 ukazał się mini album „Machina Nova” (Eter Records/Beast Of Prey).

Emma Zunz – pochodzący z Wrocławia Rafał Jęczmyk zaczerpnął nazwę dla swojego muzycznego projektu od tytułowej bohaterki opowiadania „Emma Zunz” Jorge Luisa Borgesa – krótkiego, mającego zaledwie kilka stron tekstu, opowiadającego pozornie prostą i nieskomplikowaną historię zemsty. To opowiadanie już od prawie siedmiu dekad spędza sen z oczu badaczom literatury i czytelnikom, wciąż tworzącym dziesiątki jego nowych interpretacji, sięgając po coraz to inne tropy. I taka też jest muzyka Emmy Zunz – pozornie prosta, lecz jednak skomplikowana i odwołująca się do wielu źródeł. To elektronika z naciskiem na bity i industrialny feeling. Mało w niej abstrakcji i eksperymentu, a zdecydowanie więcej narracji i zakotwiczenia w przeszłości. To proste melodie i gęste, wielowymiarowe podkłady. Vintage, pastisz i hauntologia, gdzie w warstwie koncepcyjnej odnaleźć można sporo odniesień pozamuzycznych – literackich, filmowych i artystycznych. Niektórzy, zwracając uwagę na silną rytmiczność utworów Emmy Zunz, określając muzykę projektu jako techno, ale jeśli już, to jest to takie techno, które zdecydowanie bardziej nadaje się do słuchania, niż do tańczenia.

W dalszej kolejności zachęcamy do odwiedzenia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy, gdzie można obejrzeć wystawę „To jest, czego nie ma” (28.11.2017-28.01.2018), w ramach której projekt Voices of the Cosmos (Rafał Iwański, Sebastian Soberski, Wojciech Zięba) przeprowadzi następujące działania artystyczne i edukacyjne:

  • 28.11.2017: otwarcie instalacji audiowizualnej „Słońce” (Rafał Iwański i Sebastian Soberski),
  • 06.12.2017: wykład Sebastiana Soberskiego „Ukryte barwy i dźwięki Wszechświata” w ramach Bydgoskiej Akademii Sztuki,
  • 15.12.2017: koncert audiowizualny Voices Of The Cosmos z premierowym programem,
  • 13.01.2018: warsztaty dźwiękowe pt. „Kosmiczne dźwięki” w ramach Rodzinnych Warsztatów Weekendowych (Rafał Iwański i Wojciech Zięba)
  • Wydarzenie na Facebooku: www.facebook.com/events/2102530993094307

 

Na koniec informujemy, że w listopadzie 2017 roku wyszła reedycja ubiegłorocznej płyty X-Navi:Et – „Technosis” na kasecie, którą wydała krakowska oficyna Instant Classic. Jest też nowe wideo do utworu „Orient: Melancholia”, autorstwa Anny Pilewicz.

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze