Inwolves – Color In The Zoo
Łukasz Komła:

Belgijska multiinstrumentalistka, Karen Willems, dobrała sobie nowych współpracowników. Inwolves zrzucił skórę i pobiegł do nieco innego lasu. A może dżungli?  

Various Artists – DC Trax (The Octal Years)
Paweł Gzyl:

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Seabuckthorn – A House With Too Much
Łukasz Komła:

Obrodził Rokitnik, są nowe owoce. Skosztujecie?

Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków.

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.



Wspólna trasa X-Navi:Et i Emma Zunz

W grudniu artyści zagrają kilka koncertów. Ale to nie wszystkie newsy związane z Rafałem Iwańskim, czyli twórcą projektu X-Navi:Et.

W pierwszej kolejności polecamy waszej uwadze zbliżające się koncerty X-Navi:Et i Emma Zunz:

  • 01.12 – Praga, Punctum
  • 02.12 – Drezno, Alte Feuerwache Loschwitz
  • 03.12 – Wrocław, D.K. Luksus

X-Navi:Et Rafał Iwański (znany m.in. z grup HATI, Innercity Ensemble, Kapital, Alameda 5, Voices Of The Cosmos). Perkusjonista, z wykształcenia etnolog, jako X-Navi:Et tworzy muzykę elektroakustyczną budowaną na brzmieniu modyfikowanych analogowo i cyfrowo instrumentów elektronicznych i akustycznych. Rafał Iwański zagrał solo i z zespołami setki koncertów m.in. w Polsce, Niemczech, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Hiszpanii, Szwajcarii, Norwegii, Francji, Danii, na Litwie, Słowacji, Węgrzech i w USA – także wspólnie z innymi artystami, jak m.in. Z’EV, Richard Pinhas, Peter Votava, Zdzisław Piernik, Jerzy Mazzoll, John Zorn, Sławomir Ciesielski, Anna Zielińska, Wojciech Jachna, Jacek Buhl.

Brał udział w nagraniu i realizacji kilkudziesięciu albumów wydanych na nośnikach CD i DVD, płytach winylowych i kasetach. Występował na festiwalach: Unsound (Kraków, 2017), Hradby Samoty (Słowacja, 2017), Musica Privata (Łódź, 2016), PiotrkOFF Art Festival (Piotrków Trybunalski, 2016), Festiwal Okultury (Warszawa, 2016), Restytucje (Konin, 2014), Audio Art (Kraków, 2013), Festiwal Trans/Wizje (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2012), Blurred Edges Festival (Hamburg, 2011). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Muzyka X-NAVI:ET jest wydawana w Instant Classic, Zoharum, Beast Of Prey, Wounded Knife i własnym nakładem w Eter Records. W listopadzie 2016 r. krakowska wytwórnia Instant Classic wydała nowy album pt. „Technosis”. W marcu 2017 ukazał się mini album „Machina Nova” (Eter Records/Beast Of Prey).

Emma Zunz – pochodzący z Wrocławia Rafał Jęczmyk zaczerpnął nazwę dla swojego muzycznego projektu od tytułowej bohaterki opowiadania „Emma Zunz” Jorge Luisa Borgesa – krótkiego, mającego zaledwie kilka stron tekstu, opowiadającego pozornie prostą i nieskomplikowaną historię zemsty. To opowiadanie już od prawie siedmiu dekad spędza sen z oczu badaczom literatury i czytelnikom, wciąż tworzącym dziesiątki jego nowych interpretacji, sięgając po coraz to inne tropy. I taka też jest muzyka Emmy Zunz – pozornie prosta, lecz jednak skomplikowana i odwołująca się do wielu źródeł. To elektronika z naciskiem na bity i industrialny feeling. Mało w niej abstrakcji i eksperymentu, a zdecydowanie więcej narracji i zakotwiczenia w przeszłości. To proste melodie i gęste, wielowymiarowe podkłady. Vintage, pastisz i hauntologia, gdzie w warstwie koncepcyjnej odnaleźć można sporo odniesień pozamuzycznych – literackich, filmowych i artystycznych. Niektórzy, zwracając uwagę na silną rytmiczność utworów Emmy Zunz, określając muzykę projektu jako techno, ale jeśli już, to jest to takie techno, które zdecydowanie bardziej nadaje się do słuchania, niż do tańczenia.

W dalszej kolejności zachęcamy do odwiedzenia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy, gdzie można obejrzeć wystawę „To jest, czego nie ma” (28.11.2017-28.01.2018), w ramach której projekt Voices of the Cosmos (Rafał Iwański, Sebastian Soberski, Wojciech Zięba) przeprowadzi następujące działania artystyczne i edukacyjne:

  • 28.11.2017: otwarcie instalacji audiowizualnej „Słońce” (Rafał Iwański i Sebastian Soberski),
  • 06.12.2017: wykład Sebastiana Soberskiego „Ukryte barwy i dźwięki Wszechświata” w ramach Bydgoskiej Akademii Sztuki,
  • 15.12.2017: koncert audiowizualny Voices Of The Cosmos z premierowym programem,
  • 13.01.2018: warsztaty dźwiękowe pt. „Kosmiczne dźwięki” w ramach Rodzinnych Warsztatów Weekendowych (Rafał Iwański i Wojciech Zięba)
  • Wydarzenie na Facebooku: www.facebook.com/events/2102530993094307

 

Na koniec informujemy, że w listopadzie 2017 roku wyszła reedycja ubiegłorocznej płyty X-Navi:Et – „Technosis” na kasecie, którą wydała krakowska oficyna Instant Classic. Jest też nowe wideo do utworu „Orient: Melancholia”, autorstwa Anny Pilewicz.

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze