Inwolves – Color In The Zoo
Łukasz Komła:

Belgijska multiinstrumentalistka, Karen Willems, dobrała sobie nowych współpracowników. Inwolves zrzucił skórę i pobiegł do nieco innego lasu. A może dżungli?  

Various Artists – DC Trax (The Octal Years)
Paweł Gzyl:

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Seabuckthorn – A House With Too Much
Łukasz Komła:

Obrodził Rokitnik, są nowe owoce. Skosztujecie?

Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków.

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.



Anthony Linell – Layers Of Reality EP

Szorstkie.

Abdulla Rahim czyni konkretny pożytek ze swojego alter ego. Po dwóch albumach długogrających w tym rok („Emerald Fluroescents” i „Consolidate”), założyciel Northern Electronics wraca z hipnotyzującą EP’ką.

Tytułowe warstwy rzeczywistości otwierają produkcję i od razu przenoszę mnie na powierzchnię nieznanej mi planety. Jestem w centrum monstrualnej burzy z potężnymi wyładowaniami. Dynamiczna linia basowa niesie deszcz kwaśnych syntezatorów oraz przepuszczone przez pitch hi haty. Ocieram oczy i widzę niekończącą się pustynię lodu. Gdzie ja jestem?

Tętniący, wręcz tektoniczny sub bas w „Separated From Other Bodies” przełamuje grubą taflę lodu, a pod spodem otwiera mroczną przepaść. Słyszę zapętlone i zglitchowane podźwięki dzwonów, laserów, instrumentów pomiarowych oraz siarczyste perkusjonalia. Spadam. Przestery na syntezatorowych wstęgach odbierają mi przytomność, by po chwili przebudzić się w miejscu podobnym do kopalni. Stukot zbliżony do uderzeń kilofów oraz łoskot ciężkich łańcuchów doprowadzają mnie na skraj szaleństwa. Nagle, wszystko cichnie.

W „The Levels Of Existential Space” rytmiczna stopa wspomaga tłuste tony basu, a laserowe efekty utrzymają klimat poprzednich utworów. Chwilę później dochodzą kolejne akcenty i przeszkadzajki, co ostatecznie składa się na imponujący promień, który wystrzeliwuje z kolosalnej stalowej konstrukcji. Promieniujące istoty obracają działo i celują w moją stronę. W tym momencie wchodzi przyjemny pad o wyraźnej proweniencji kosmiche musik, by ostatecznie wyłączyć maszynę.

Otwarty właz zaprasza do wejścia na pokład nieznanego. Zapraszam i was!

Northern Electronics | 27.11.2017

Nothern Electronics BandCamp

Northern Electronics FB

Anthony Linell FB

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze