Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.



3 pytania – LASY

Kto kryje się pod leśnym pseudonimem?

LASY to projekt muzyczny z Trójmiasta, którego twórcą jest Stendek (Maciej Wojcieszkiewicz), laureat Fryderyka w kategorii Elektronika za produkcję album Reni Jusis „BANG!”. W swojej karierze supportował m.in. Nosaj Thing, Squarepusher, Tim Hecker, Booka Shade czy Boys Noize, a także zagrał na największych polskich festiwalach jak Open’er czy Selector. Na scenie wspiera go perkusista wh0wh0 (Jacek Prościński), muzyk współpracujący z takimi artystami jak Tymon Tymański, MaJLo, Coldair. 30 listopada ukazał się najnowszy klip LASÓW do utworu „Wandering” z gościnnym udziałem wokalisty MaJLo. Teledysk promuje debiutancki album „Little Giant” który ukazał się 8 listopada 2017.

Czego aktualnie słuchasz?
Mimo braku czasu na słuchanie muzyki, cały czas staram się sprawdzać nowe rzeczy które wychodzą, aby być na bierząco i pielęgnować otwarty umysł na nowe brzmienia. Przede wszystkim jest to Yaeji – bardzo podoba mi się surowość jej muzyki, oraz inspiracje dobrym techno, też tym z lat 90, np. Underworld. Podoba mi się też kontrast pomiędzy jej niepozornym wizerunkiem, a twórczością oraz szczerość jej muzyki.

Następnym wykonawcą jest Toro y Moi wg. mnie to w tym momencie najciekawsza inspiracja latami 80. Jak widać bardzo trafia do mnie muzyka, która dotyka mnie także na poziomie sentymentalnym, gdzie słyszę jakieś odniesienia do muzyki z mojego dzieciństwa. Ogromne wrażenie wywarła na mnie ambientowa składanka Mono no Aware z niemieckiej wytwórni PAN. Świetnie słucha się jej w lesie.


Yaeji – „Drink I’m Sippin On”


Toro y Moi – „You and I”


Mono no Aware – V.A.

Nad czym obecnie pracujesz?
Przede wszystkim nad LASAMI. Chciałbym już na wczesną wiosnę wydać nową epkę, do tego czasu pojawi się kilka remixów. Cały czas współpracuję też z innymi artystami na polu produkcyjnym. Z RENI JUSIS intensywnie pracujemy nad jej nową płytą. Bardzo pasjonuje mnie ostatnio eksploracja dźwięku na polu miksu i masteringu, więc i w tej przestrzeni próbuję się rozwijać.

Czy jakiś koncert lub set/live act zrobił na tobie ostatnio spore wrażenie?
Największe wrażenie zrobił na mnie koncert uczestników z cyklicznych warsztatów z Abletona, które prowadziłem. Całość trzymiesięcznych warsztatów dopełnił koncert na którym uczestnicy podzieleni w dwuosobowe grupy, zaprezentowali często po raz pierwszy publicznie na profesjonalnej scenie swoje utwory na żywo. To było niesamowite i wzruszające przeżycie – oglądają i słuchając ich, jednocześnie przypominając sobie swoje własne początki.

https://www.facebook.com/LASYstendek/
https://www.instagram.com/lasy_stendek/

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze