Ancient Methods – The Jericho Records
Paweł Gzyl:

Muzyka, która kruszy mury.

Kathryn Joseph – From When I Wake the Want Is
Jarek Szczęsny:

Odpowiedniczka.

Ekin Fil – Maps
Jarek Szczęsny:

Odłączenie wtyczki.

Raum – Wreck The Bloodline
Paweł Gzyl:

Wyjście poza cielesność.

Marcel Dettmann – Test-File
Paweł Gzyl:

Dettmann ciągle w formie.

Djedjotronic – R.U.R.
Mateusz Piżyński:

EBM bez udziwnień.

Various Artists – Figure 100 Compilation
Paweł Gzyl:

Piętnaście lat na klubowym parkiecie.

Tajak – Ciclos
Łukasz Komła:

Meksykańskie trio pokazuje, że wciąż można zaskoczyć połączeniem gitarowej psychodelii, dronów i shoegaze’u!

Pruski – Sleeping Places
Ania Pietrzak:

Uśpiona codzienność, obudzona refleksja.

Prequel Tapes – Everything Is Quite Now
Paweł Gzyl:

Industrialne kołysanki.

Maribou State – Kingdoms in Colour
Ania Pietrzak:

„Darjeeling Limited” i całkiem zwyczajne przyjemności.

Adult. – This Behavior
Paweł Gzyl:

Surowe i szorstkie oblicze muzyki amerykańskiego duetu.

Thomas Fehlmann – Los Lagos
Paweł Gzyl:

Dyskretny urok muzyki niemieckiego weterana.

Amnesia Scanner – Another Life
Paweł Gzyl:

Przebojowa wersja awangardy.



Berghain 08 – Mixed By Fiedel

Kolejny set z serii odsłaniającej didżejskie możliwości rezydentów klubu Berghain do posłuchania i ściągnięcia.

Jak wielu dzisiejszych współpracowników Ostgut Ton, również Fiedel pochodzi ze Wschodnich Niemiec – i przed upadkiem Muru Berlińskiego mieszkał w Branderburgii. Komuniści nie potrafili jednak odciąć mieszkańców swego kraju całkowicie od wpływu zachodniej kultury, dlatego chłopak już w połowie lat 80. słuchał audycji Moniki Dietl „Radio 4U” z kapitalistycznej części Berlina, dzięki czemu poznał nagrania Kraftwerk, Depeche Mode, Mantronix czy Egyptian Lovera. To zmieniło jego życie.

Po upadku muru Fiedel przyjechał oczywiście do Berlina. Pierwszym klubem, w którym grał był Subversive. Tam poznał Errorsmitha – i obaj założyli duet MMM, który już w połowie lat 90. prezentował niekonwencjonalne podejście do muzyki klubowej. Kiedy swoje podwoje otwarł Ostgut Ton, Fiedel został jednym z jego rezydentów. Po zamianie Ostgut Ton na Berghain, ceniony didżej trafił również za decki w dawnej berlińskiej elektrowni.

Jako producent zadebiutował własnym materiałem dopiero w 2012 roku, wydając nakładem swojej wytwórni Fiedeltone EP-kę „Ferro”. Dziś ma ich na swym koncie już kilka – w tym również dla Ostgut Ton czy Pure Traxx. Nadal działa w duecie MMM z Errorsmithem, serwując nieprzerwanie od 1996 roku kolejne winylowe dwunastocalówki z finezyjnym electro i techno.

Fiedel jest jednak przede wszystkim didżejem. Możemy się o tym przekonać słuchając jego specjalnego miksu, przygotowanego dla Ostgut Ton w serii prezentującej rezydentów Berghain. Klikając poniżej możecie odtworzyć i ściągnąć ponad dwugodzinny set:

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze