Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.



Berghain 08 – Mixed By Fiedel

Kolejny set z serii odsłaniającej didżejskie możliwości rezydentów klubu Berghain do posłuchania i ściągnięcia.

Jak wielu dzisiejszych współpracowników Ostgut Ton, również Fiedel pochodzi ze Wschodnich Niemiec – i przed upadkiem Muru Berlińskiego mieszkał w Branderburgii. Komuniści nie potrafili jednak odciąć mieszkańców swego kraju całkowicie od wpływu zachodniej kultury, dlatego chłopak już w połowie lat 80. słuchał audycji Moniki Dietl „Radio 4U” z kapitalistycznej części Berlina, dzięki czemu poznał nagrania Kraftwerk, Depeche Mode, Mantronix czy Egyptian Lovera. To zmieniło jego życie.

Po upadku muru Fiedel przyjechał oczywiście do Berlina. Pierwszym klubem, w którym grał był Subversive. Tam poznał Errorsmitha – i obaj założyli duet MMM, który już w połowie lat 90. prezentował niekonwencjonalne podejście do muzyki klubowej. Kiedy swoje podwoje otwarł Ostgut Ton, Fiedel został jednym z jego rezydentów. Po zamianie Ostgut Ton na Berghain, ceniony didżej trafił również za decki w dawnej berlińskiej elektrowni.

Jako producent zadebiutował własnym materiałem dopiero w 2012 roku, wydając nakładem swojej wytwórni Fiedeltone EP-kę „Ferro”. Dziś ma ich na swym koncie już kilka – w tym również dla Ostgut Ton czy Pure Traxx. Nadal działa w duecie MMM z Errorsmithem, serwując nieprzerwanie od 1996 roku kolejne winylowe dwunastocalówki z finezyjnym electro i techno.

Fiedel jest jednak przede wszystkim didżejem. Możemy się o tym przekonać słuchając jego specjalnego miksu, przygotowanego dla Ostgut Ton w serii prezentującej rezydentów Berghain. Klikając poniżej możecie odtworzyć i ściągnąć ponad dwugodzinny set:

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze