Manu Delago – Parasol Peak
Jarek Szczęsny:

Wspinaczka z instrumentami.

Emika ‎– Falling In Love With Sadness
Mateusz Piżyński:

Czy uptempo to dobra kanwa na smutne opowieści?

Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.

Various Artists – Air Texture Vol. VI – Selected By Steffi & Martyn
Paweł Gzyl:

Breakbeatowa wersja ambientu.

Szun Waves – New Hymn To Freedom
Jarek Szczęsny:

Pasuje jak ulał.



Wacław Zimpel nagrywa z Forest Swords i Belindą Zhawi dla BBC

Dzisiaj odbędzie się premierowe odtworzenie trzech nagrań tego projektu na antenie BBC!  

Na początku 2018 roku kompozytor i multiinstrumentalista Wacław Zimpel został zaproszony przez BBC do nagrania trzech premierowych utworów w legendarnym studio Maida Vale. Towarzyszyli mu poetka Belinda Zhawi i producent muzyki elektronicznej Matthew Barnes, znany lepiej jako Forest Swords.

– „Sesje nagraniowe Late Junction są w pewnym sensie spełnieniem naszych muzycznych marzeń – zapraszamy do studia i łączymy artystów, których podziwiamy” – tłumaczy producent radiowy Jack Howson. – „Przez kilka lat działania tego projektu udało nam się zaprosić między innymi Tunng & Tinariwen, Kate Tempest & the Elysian Quarter, czy Tortoise & Colina Newmana. Mamy ogromne szczęście, że w tym gronie znalazł się również Wacław, bo kochamy wszystko, co tworzy. Byliśmy przekonani, że wraz z poetką Belindą Zhawi i producentem Forest Swords stworzą niesamowite zestawienie. I tak właśnie się stało” – dodaje Howson.

Fabrice Robinson for Reduced Listening & BBC Radio 3

„Nagrywanie w BBC Maida Vale Studios było z pewnością jedną z najbardziej niezwykłych chwil w moim muzycznym życiu. Nad reżyserką wisi metalowa tabliczka upamiętniająca ostatnie nagranie Binga Crosby’ego, które odbyło się właśnie w tym miejscu w 1977 roku” – wspomina Wacław Zimpel. – „Świadomość tego, jak wielu z pośród moich ulubionych muzyków nagrywało tutaj przede mną, było surrealistycznym, ale jednocześnie uskrzydlającym doświadczeniem. Tym bardziej, że dzieliłem studio ze wspaniałym artystami – producentem Forest Swords i poetką Belindą Zhawi” – mówi Zimpel.

Artyści po raz pierwszy spotkali się właśnie w studio i mieli jeden dzień na skomponowanie i nagranie trzech utworów. – „Belinda napisała w czasie sesji trzy wiersze, do których skomponowaliśmy muzykę. Cały proces był bardzo organiczny, ponieważ okazało się, że nasze rozumienie czasu i przestrzeni jest bardzo podobne. Producent sesji Jack Howson wykazał się tutaj wyjątkową intuicją łącząc ze sobą artystów z pozornie bardzo odległych dziedzin sztuki. Oprócz klarnetu grałem na pięknej starej francuskiej czeleście i na fortepianie preparowanym. Matthew samplował i przetwarzał dźwięki moich instrumentów i głosu Belindy. Nagrywał nas zespół wybitnych realizatorów BBC, którzy jak nikt inny znają niesamowitą akustykę studia, która z pewnością jest jedną z najlepszych na świecie” – wspomina Wacław.

BBC Radio 3 udostępniło już pierwszy utwór zarejestrowany podczas sesji – „Dzoka”:

Cała sesja zostanie wyemitowana na antenie radia BBC w czwartek 15 lutego.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze