Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



Shorelights – Ancient Lights

To, co najlepsze w dub-techno w godzinnej pigułce.

Sporo się dzisiaj mówi i pisze o scenie techno z Hiszpanii. Najczęściej pada wtedy imię i nazwisko Oscara Mulero i jego podopiecznych. Tymczasem jakby w cieniu kolektywu PoleGroup już od sześciu lat funkcjonuje w Barcelonie wytwórnia, której wydawnictwa różnią się nieco od tego, co przyzwyczailiśmy się kojarzyć z tym kręgiem artystów. Mowa tu oczywiście o wytwórni Subwax Bcn, której działalność przyciąga przede wszystkim miłośników dub-techno.

Najpierw był to sklep płytowy, którego właściciele z czasem postanowili poszerzyć swoją działalność o wytwórnię płytową i agencję bookingową. Od początku nastawili się oni nie tylko na penetrowanie lokalnego rynku, lecz również współpracę z wieloma uznani artystami z całego świata. Dziś Subwax Bcn ma w swym katalogu kilkadziesiąt wydawnictw, które opublikowała zarówno wytwórnia-matka, jak również kilka jej pododdziałów, od Detroit Dancer po Low Down Street Music.

Głównym wątkiem w dyskografii barcelońskiej tłoczni jest jak wspomnieliśmy dub-techno. To właśnie z Subwax Bcn współpracują dwa szalenie ważne dla tego nurtu projekty – Yagya i Fluxion. Teraz dołącza do niego trzeci – Shorelights. Pod nazwą tą kryje się trzech producentów: Rod Modell, Chris MacNamara i Walter Wasacz. Pisaliśmy już o ich debiutanckiej płycie z zeszłego roku, którą wydał zaprzyjaźniony z nimi Stephen Hitchell nakładem swego Echospace. Teraz czas na premierowy materiał.

O ile „Summer Cottage Soundscapes” zawierał tylko jeden utwór o ambientowym charakterze, tak „Ancient Lights” składa się ze zmiksowanych w jedną całość ośmiu nagrań. To sprawia, że płyta jest bardzo różnorodna. Jest tu miejsce na świetlisty ambient o dubowym pulsie („Lake Not Ocean”) i psychodelicznej melodyce („Ipperwash Beach”), ale też taneczne dub-techno o klaskanym rytmie („Lighthouses”) czy zredukowany minimal wypełniony studyjnymi pogłosami („Love’s Ctashing Waves”).

Wszystko to sprawia, że „Ancient Lights” to płyta, która ma znacznie większą dynamikę niż większość produkcji z kręgu DeepChord i Echocord. Jeśli chcielibyście kogoś zachęcić do poznania tego rodzaju muzyki, nowy album Shorelights będzie idealny na pierwsze przesłuchanie. To niewiele ponad godzinna pigułka tego, co najlepsze w dubowym techno i ambiencie: głębokich rytmów, skorodowanej elektroniki i mistycznego klimatu. Po tak udanym wprowadzeniu, każdy będzie miał ochotę na więcej.

Subwax Bcn 2018

www.subwaxbcn.com

www.facebook.com/Subwax

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze