Manu Delago – Parasol Peak
Jarek Szczęsny:

Wspinaczka z instrumentami.

Emika ‎– Falling In Love With Sadness
Mateusz Piżyński:

Czy uptempo to dobra kanwa na smutne opowieści?

Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.

Various Artists – Air Texture Vol. VI – Selected By Steffi & Martyn
Paweł Gzyl:

Breakbeatowa wersja ambientu.

Szun Waves – New Hymn To Freedom
Jarek Szczęsny:

Pasuje jak ulał.



Shorelights – Ancient Lights

To, co najlepsze w dub-techno w godzinnej pigułce.

Sporo się dzisiaj mówi i pisze o scenie techno z Hiszpanii. Najczęściej pada wtedy imię i nazwisko Oscara Mulero i jego podopiecznych. Tymczasem jakby w cieniu kolektywu PoleGroup już od sześciu lat funkcjonuje w Barcelonie wytwórnia, której wydawnictwa różnią się nieco od tego, co przyzwyczailiśmy się kojarzyć z tym kręgiem artystów. Mowa tu oczywiście o wytwórni Subwax Bcn, której działalność przyciąga przede wszystkim miłośników dub-techno.

Najpierw był to sklep płytowy, którego właściciele z czasem postanowili poszerzyć swoją działalność o wytwórnię płytową i agencję bookingową. Od początku nastawili się oni nie tylko na penetrowanie lokalnego rynku, lecz również współpracę z wieloma uznani artystami z całego świata. Dziś Subwax Bcn ma w swym katalogu kilkadziesiąt wydawnictw, które opublikowała zarówno wytwórnia-matka, jak również kilka jej pododdziałów, od Detroit Dancer po Low Down Street Music.

Głównym wątkiem w dyskografii barcelońskiej tłoczni jest jak wspomnieliśmy dub-techno. To właśnie z Subwax Bcn współpracują dwa szalenie ważne dla tego nurtu projekty – Yagya i Fluxion. Teraz dołącza do niego trzeci – Shorelights. Pod nazwą tą kryje się trzech producentów: Rod Modell, Chris MacNamara i Walter Wasacz. Pisaliśmy już o ich debiutanckiej płycie z zeszłego roku, którą wydał zaprzyjaźniony z nimi Stephen Hitchell nakładem swego Echospace. Teraz czas na premierowy materiał.

O ile „Summer Cottage Soundscapes” zawierał tylko jeden utwór o ambientowym charakterze, tak „Ancient Lights” składa się ze zmiksowanych w jedną całość ośmiu nagrań. To sprawia, że płyta jest bardzo różnorodna. Jest tu miejsce na świetlisty ambient o dubowym pulsie („Lake Not Ocean”) i psychodelicznej melodyce („Ipperwash Beach”), ale też taneczne dub-techno o klaskanym rytmie („Lighthouses”) czy zredukowany minimal wypełniony studyjnymi pogłosami („Love’s Ctashing Waves”).

Wszystko to sprawia, że „Ancient Lights” to płyta, która ma znacznie większą dynamikę niż większość produkcji z kręgu DeepChord i Echocord. Jeśli chcielibyście kogoś zachęcić do poznania tego rodzaju muzyki, nowy album Shorelights będzie idealny na pierwsze przesłuchanie. To niewiele ponad godzinna pigułka tego, co najlepsze w dubowym techno i ambiencie: głębokich rytmów, skorodowanej elektroniki i mistycznego klimatu. Po tak udanym wprowadzeniu, każdy będzie miał ochotę na więcej.

Subwax Bcn 2018

www.subwaxbcn.com

www.facebook.com/Subwax

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze