Inwolves – Color In The Zoo
Łukasz Komła:

Belgijska multiinstrumentalistka, Karen Willems, dobrała sobie nowych współpracowników. Inwolves zrzucił skórę i pobiegł do nieco innego lasu. A może dżungli?  

Various Artists – DC Trax (The Octal Years)
Paweł Gzyl:

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Seabuckthorn – A House With Too Much
Łukasz Komła:

Obrodził Rokitnik, są nowe owoce. Skosztujecie?

Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków.

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.



Shorelights – Ancient Lights

To, co najlepsze w dub-techno w godzinnej pigułce.

Sporo się dzisiaj mówi i pisze o scenie techno z Hiszpanii. Najczęściej pada wtedy imię i nazwisko Oscara Mulero i jego podopiecznych. Tymczasem jakby w cieniu kolektywu PoleGroup już od sześciu lat funkcjonuje w Barcelonie wytwórnia, której wydawnictwa różnią się nieco od tego, co przyzwyczailiśmy się kojarzyć z tym kręgiem artystów. Mowa tu oczywiście o wytwórni Subwax Bcn, której działalność przyciąga przede wszystkim miłośników dub-techno.

Najpierw był to sklep płytowy, którego właściciele z czasem postanowili poszerzyć swoją działalność o wytwórnię płytową i agencję bookingową. Od początku nastawili się oni nie tylko na penetrowanie lokalnego rynku, lecz również współpracę z wieloma uznani artystami z całego świata. Dziś Subwax Bcn ma w swym katalogu kilkadziesiąt wydawnictw, które opublikowała zarówno wytwórnia-matka, jak również kilka jej pododdziałów, od Detroit Dancer po Low Down Street Music.

Głównym wątkiem w dyskografii barcelońskiej tłoczni jest jak wspomnieliśmy dub-techno. To właśnie z Subwax Bcn współpracują dwa szalenie ważne dla tego nurtu projekty – Yagya i Fluxion. Teraz dołącza do niego trzeci – Shorelights. Pod nazwą tą kryje się trzech producentów: Rod Modell, Chris MacNamara i Walter Wasacz. Pisaliśmy już o ich debiutanckiej płycie z zeszłego roku, którą wydał zaprzyjaźniony z nimi Stephen Hitchell nakładem swego Echospace. Teraz czas na premierowy materiał.

O ile „Summer Cottage Soundscapes” zawierał tylko jeden utwór o ambientowym charakterze, tak „Ancient Lights” składa się ze zmiksowanych w jedną całość ośmiu nagrań. To sprawia, że płyta jest bardzo różnorodna. Jest tu miejsce na świetlisty ambient o dubowym pulsie („Lake Not Ocean”) i psychodelicznej melodyce („Ipperwash Beach”), ale też taneczne dub-techno o klaskanym rytmie („Lighthouses”) czy zredukowany minimal wypełniony studyjnymi pogłosami („Love’s Ctashing Waves”).

Wszystko to sprawia, że „Ancient Lights” to płyta, która ma znacznie większą dynamikę niż większość produkcji z kręgu DeepChord i Echocord. Jeśli chcielibyście kogoś zachęcić do poznania tego rodzaju muzyki, nowy album Shorelights będzie idealny na pierwsze przesłuchanie. To niewiele ponad godzinna pigułka tego, co najlepsze w dubowym techno i ambiencie: głębokich rytmów, skorodowanej elektroniki i mistycznego klimatu. Po tak udanym wprowadzeniu, każdy będzie miał ochotę na więcej.

Subwax Bcn 2018

www.subwaxbcn.com

www.facebook.com/Subwax

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze