Anthony Rother – 3L3C7RO COMMANDO
Paweł Gzyl:

Wyszlifowane na wysoki połysk electro w typowo europejskiej wersji.

DJ Bone – Beyond
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Hector Oaks – As We Were Saying
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka protestu.

Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.



Shorelights – Ancient Lights

To, co najlepsze w dub-techno w godzinnej pigułce.

Sporo się dzisiaj mówi i pisze o scenie techno z Hiszpanii. Najczęściej pada wtedy imię i nazwisko Oscara Mulero i jego podopiecznych. Tymczasem jakby w cieniu kolektywu PoleGroup już od sześciu lat funkcjonuje w Barcelonie wytwórnia, której wydawnictwa różnią się nieco od tego, co przyzwyczailiśmy się kojarzyć z tym kręgiem artystów. Mowa tu oczywiście o wytwórni Subwax Bcn, której działalność przyciąga przede wszystkim miłośników dub-techno.

Najpierw był to sklep płytowy, którego właściciele z czasem postanowili poszerzyć swoją działalność o wytwórnię płytową i agencję bookingową. Od początku nastawili się oni nie tylko na penetrowanie lokalnego rynku, lecz również współpracę z wieloma uznani artystami z całego świata. Dziś Subwax Bcn ma w swym katalogu kilkadziesiąt wydawnictw, które opublikowała zarówno wytwórnia-matka, jak również kilka jej pododdziałów, od Detroit Dancer po Low Down Street Music.

Głównym wątkiem w dyskografii barcelońskiej tłoczni jest jak wspomnieliśmy dub-techno. To właśnie z Subwax Bcn współpracują dwa szalenie ważne dla tego nurtu projekty – Yagya i Fluxion. Teraz dołącza do niego trzeci – Shorelights. Pod nazwą tą kryje się trzech producentów: Rod Modell, Chris MacNamara i Walter Wasacz. Pisaliśmy już o ich debiutanckiej płycie z zeszłego roku, którą wydał zaprzyjaźniony z nimi Stephen Hitchell nakładem swego Echospace. Teraz czas na premierowy materiał.

O ile „Summer Cottage Soundscapes” zawierał tylko jeden utwór o ambientowym charakterze, tak „Ancient Lights” składa się ze zmiksowanych w jedną całość ośmiu nagrań. To sprawia, że płyta jest bardzo różnorodna. Jest tu miejsce na świetlisty ambient o dubowym pulsie („Lake Not Ocean”) i psychodelicznej melodyce („Ipperwash Beach”), ale też taneczne dub-techno o klaskanym rytmie („Lighthouses”) czy zredukowany minimal wypełniony studyjnymi pogłosami („Love’s Ctashing Waves”).

Wszystko to sprawia, że „Ancient Lights” to płyta, która ma znacznie większą dynamikę niż większość produkcji z kręgu DeepChord i Echocord. Jeśli chcielibyście kogoś zachęcić do poznania tego rodzaju muzyki, nowy album Shorelights będzie idealny na pierwsze przesłuchanie. To niewiele ponad godzinna pigułka tego, co najlepsze w dubowym techno i ambiencie: głębokich rytmów, skorodowanej elektroniki i mistycznego klimatu. Po tak udanym wprowadzeniu, każdy będzie miał ochotę na więcej.

Subwax Bcn 2018

www.subwaxbcn.com

www.facebook.com/Subwax

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze