Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



Tomasz Mreńca – Peak (+konkurs CD)

Przestrzenny podmuch chłodu.

Tomasz Mreńca urodził się w Poznaniu, jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, choć znamy go bardziej z działalności muzycznej w takich projektach jak m.in. Venter, Frozen Vaults czy współpracy z Bartoszem Dziadoszem (Pleq) lub z Piotrem Cisakiem. W 2016 roku artysta wydał nakładem For Tune instrumentalny album pt. „Land”. Teraz dostajemy swego rodzaju kontynuację tamtego solowego materiału, gdyż tu również głównym bohaterem są skrzypce otoczone wielorakimi paletami elektronicznymi, bez wyraźnego elementu perkusyjnego.

„Peak” charakteryzuje mroźne brzmienie o wyraźnie mollowym i kontemplującym kwantyfikatorze. Kompozytor tworzył opisywaną muzykę podczas dłuższego, zimowego pobytu nad Bałtykiem, stąd nie dziwi w wielu utworach obecność różnorakich szumów i trzasków. Z jednej strony mamy tu rozlewające się długą falą skrzypcowe drony („Pleasure”), z drugiej zaś przeszpikowywujące sople syntezy modularnej w postaci, np. szybkich arpeggiów („Canada”). Patetyczność płynących dźwięków („Man In The Fog”) potrafi bezboleśnie kontrastować z ich skromnością („Silver Peak”), a miejscowo spiętrzający się hałas sąsiaduje z intymnym wyciszeniem („White Garden”).

Sporo tu też wielowarstwowych zapętleń („Empty Hotel”) i pogłosu, ale nade wszystko silnych emocji, które w odpowiednio kameralnym środowisku nie mogą nie pojawić się u słuchacza. Ilustracyjny rys tego albumu przynosi bardzo soundtrackowe skojarzenia i szkoda, że talent Mreńcy nie został jeszcze na tym polu wykorzystany. Co bardzo ważne w tego typu nagraniach postprodukcja producencka stoi na najwyższym poziomie, więc wszystkie niuanse harmoniczne i przetworzeniowe uderzają w obcującego z tym „szczytem” z podwójną mocą.

Nowe Nagrania | 02.03.18

https://www.facebook.com/mrenca/
http://www.nowenagrania.pl/
https://nowenagrania.bandcamp.com/album/peak

KONKURS

Do wygrania jeden egzemplarz CD albumu „Peak”. Wygrany zostanie wybrany spośród osób, które prześlą na adres bartek.woynicz@nowamuzyka.pl swoją propozycję tytuł filmowego, który mógłby zasilić album „Peak”.

Na odpowiedzi czekam do czwartku (15.03.18), do godz. 13.00. W tytule wiadomości proszę wpisać „Peak-konkurs”.
Zwycięzcę poinformuję mailowo i w komentarzu poniżej.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Bartek Woynicz

    Wygrywa zaskakująca propozycja Sławka M. czyli „Gorączka” Michaela Manna. Gratuluję!