HVL – Rhythmic Sonatas
Paweł Gzyl:

Jak to się robi w Gruzji.

Marek Kamiński – Not Here
Łukasz Komła:

Patrzeć w gwiazdy leżąc wśród nich.

These New Puritans – Inside The Rose
Maciej Kaczmarski:

Na wzburzonym morzu.

Christian Löffler – Graal (Prologue)
Paweł Gzyl:

Popowo i trance’owo.

Ifriqiyya Electrique – Laylet el Booree
Łukasz Komła:

Jeszcze więcej krwi, potu i transu!

Tommy Four Seven – Veer
Paweł Gzyl:

Brytyjski mocarz powraca wreszcie z nowym albumem.

Stefan Goldmann – Tacit Script
Paweł Gzyl:

Konceptualna awangarda wywiedziona z techno i house’u.

DJ Spider – Democide
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku.

Sonmi451 – Nachtmuziek
Ania Pietrzak:

„Nie przeszkadzać”.

Janus Rasmussen – Vin
Mateusz Piżyński:

Deep house’owy kalendarz połówki Kiasmosa.

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 1
Paweł Gzyl:

Nowy cykl kompilacji kolońskiej tłoczni.

Psyk – A Moment Before
Paweł Gzyl:

Hiszpański producent wraca do swoich korzeni.

Mary Lattimore & Mac McCaughan – New Rain Duets
Jarek Szczęsny:

Cztery utwory, dwoje wykonawców i jedna sesja na żywo.

Chúpame El Dedo – No Te Metas Con Satan
Łukasz Komła:

Psychodeliczna cumbia staje do walki z Szatanem!



Tomasz Mreńca – Peak (+konkurs CD)

Przestrzenny podmuch chłodu.

Tomasz Mreńca urodził się w Poznaniu, jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, choć znamy go bardziej z działalności muzycznej w takich projektach jak m.in. Venter, Frozen Vaults czy współpracy z Bartoszem Dziadoszem (Pleq) lub z Piotrem Cisakiem. W 2016 roku artysta wydał nakładem For Tune instrumentalny album pt. „Land”. Teraz dostajemy swego rodzaju kontynuację tamtego solowego materiału, gdyż tu również głównym bohaterem są skrzypce otoczone wielorakimi paletami elektronicznymi, bez wyraźnego elementu perkusyjnego.

„Peak” charakteryzuje mroźne brzmienie o wyraźnie mollowym i kontemplującym kwantyfikatorze. Kompozytor tworzył opisywaną muzykę podczas dłuższego, zimowego pobytu nad Bałtykiem, stąd nie dziwi w wielu utworach obecność różnorakich szumów i trzasków. Z jednej strony mamy tu rozlewające się długą falą skrzypcowe drony („Pleasure”), z drugiej zaś przeszpikowywujące sople syntezy modularnej w postaci, np. szybkich arpeggiów („Canada”). Patetyczność płynących dźwięków („Man In The Fog”) potrafi bezboleśnie kontrastować z ich skromnością („Silver Peak”), a miejscowo spiętrzający się hałas sąsiaduje z intymnym wyciszeniem („White Garden”).

Sporo tu też wielowarstwowych zapętleń („Empty Hotel”) i pogłosu, ale nade wszystko silnych emocji, które w odpowiednio kameralnym środowisku nie mogą nie pojawić się u słuchacza. Ilustracyjny rys tego albumu przynosi bardzo soundtrackowe skojarzenia i szkoda, że talent Mreńcy nie został jeszcze na tym polu wykorzystany. Co bardzo ważne w tego typu nagraniach postprodukcja producencka stoi na najwyższym poziomie, więc wszystkie niuanse harmoniczne i przetworzeniowe uderzają w obcującego z tym „szczytem” z podwójną mocą.

Nowe Nagrania | 02.03.18

https://www.facebook.com/mrenca/
http://www.nowenagrania.pl/
https://nowenagrania.bandcamp.com/album/peak

KONKURS

Do wygrania jeden egzemplarz CD albumu „Peak”. Wygrany zostanie wybrany spośród osób, które prześlą na adres bartek.woynicz@nowamuzyka.pl swoją propozycję tytuł filmowego, który mógłby zasilić album „Peak”.

Na odpowiedzi czekam do czwartku (15.03.18), do godz. 13.00. W tytule wiadomości proszę wpisać „Peak-konkurs”.
Zwycięzcę poinformuję mailowo i w komentarzu poniżej.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Bartek Woynicz

    Wygrywa zaskakująca propozycja Sławka M. czyli „Gorączka” Michaela Manna. Gratuluję!