Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.



Tomasz Mreńca – Peak (+konkurs CD)

Przestrzenny podmuch chłodu.

Tomasz Mreńca urodził się w Poznaniu, jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, choć znamy go bardziej z działalności muzycznej w takich projektach jak m.in. Venter, Frozen Vaults czy współpracy z Bartoszem Dziadoszem (Pleq) lub z Piotrem Cisakiem. W 2016 roku artysta wydał nakładem For Tune instrumentalny album pt. „Land”. Teraz dostajemy swego rodzaju kontynuację tamtego solowego materiału, gdyż tu również głównym bohaterem są skrzypce otoczone wielorakimi paletami elektronicznymi, bez wyraźnego elementu perkusyjnego.

„Peak” charakteryzuje mroźne brzmienie o wyraźnie mollowym i kontemplującym kwantyfikatorze. Kompozytor tworzył opisywaną muzykę podczas dłuższego, zimowego pobytu nad Bałtykiem, stąd nie dziwi w wielu utworach obecność różnorakich szumów i trzasków. Z jednej strony mamy tu rozlewające się długą falą skrzypcowe drony („Pleasure”), z drugiej zaś przeszpikowywujące sople syntezy modularnej w postaci, np. szybkich arpeggiów („Canada”). Patetyczność płynących dźwięków („Man In The Fog”) potrafi bezboleśnie kontrastować z ich skromnością („Silver Peak”), a miejscowo spiętrzający się hałas sąsiaduje z intymnym wyciszeniem („White Garden”).

Sporo tu też wielowarstwowych zapętleń („Empty Hotel”) i pogłosu, ale nade wszystko silnych emocji, które w odpowiednio kameralnym środowisku nie mogą nie pojawić się u słuchacza. Ilustracyjny rys tego albumu przynosi bardzo soundtrackowe skojarzenia i szkoda, że talent Mreńcy nie został jeszcze na tym polu wykorzystany. Co bardzo ważne w tego typu nagraniach postprodukcja producencka stoi na najwyższym poziomie, więc wszystkie niuanse harmoniczne i przetworzeniowe uderzają w obcującego z tym „szczytem” z podwójną mocą.

Nowe Nagrania | 02.03.18

https://www.facebook.com/mrenca/
http://www.nowenagrania.pl/
https://nowenagrania.bandcamp.com/album/peak

KONKURS

Do wygrania jeden egzemplarz CD albumu „Peak”. Wygrany zostanie wybrany spośród osób, które prześlą na adres bartek.woynicz@nowamuzyka.pl swoją propozycję tytuł filmowego, który mógłby zasilić album „Peak”.

Na odpowiedzi czekam do czwartku (15.03.18), do godz. 13.00. W tytule wiadomości proszę wpisać „Peak-konkurs”.
Zwycięzcę poinformuję mailowo i w komentarzu poniżej.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Bartek Woynicz

    Wygrywa zaskakująca propozycja Sławka M. czyli „Gorączka” Michaela Manna. Gratuluję!