Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.

Jacek Sienkiewicz – On And On
Paweł Gzyl:

Twarde bity i kosmiczna elektronika.

Black Sea Dahu – White Creatures
Łukasz Komła:

Silny uścisk szczerego debiutu!

Rings Around Saturn – Rings Around Saturn
Paweł Gzyl:

Stylowe techno i electro z Antypodów.

Kelly Moran – Ultraviolet
Jarek Szczęsny:

Po nitce na księżyc.



Tomasz Mreńca – Peak (+konkurs CD)

Przestrzenny podmuch chłodu.

Tomasz Mreńca urodził się w Poznaniu, jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, choć znamy go bardziej z działalności muzycznej w takich projektach jak m.in. Venter, Frozen Vaults czy współpracy z Bartoszem Dziadoszem (Pleq) lub z Piotrem Cisakiem. W 2016 roku artysta wydał nakładem For Tune instrumentalny album pt. „Land”. Teraz dostajemy swego rodzaju kontynuację tamtego solowego materiału, gdyż tu również głównym bohaterem są skrzypce otoczone wielorakimi paletami elektronicznymi, bez wyraźnego elementu perkusyjnego.

„Peak” charakteryzuje mroźne brzmienie o wyraźnie mollowym i kontemplującym kwantyfikatorze. Kompozytor tworzył opisywaną muzykę podczas dłuższego, zimowego pobytu nad Bałtykiem, stąd nie dziwi w wielu utworach obecność różnorakich szumów i trzasków. Z jednej strony mamy tu rozlewające się długą falą skrzypcowe drony („Pleasure”), z drugiej zaś przeszpikowywujące sople syntezy modularnej w postaci, np. szybkich arpeggiów („Canada”). Patetyczność płynących dźwięków („Man In The Fog”) potrafi bezboleśnie kontrastować z ich skromnością („Silver Peak”), a miejscowo spiętrzający się hałas sąsiaduje z intymnym wyciszeniem („White Garden”).

Sporo tu też wielowarstwowych zapętleń („Empty Hotel”) i pogłosu, ale nade wszystko silnych emocji, które w odpowiednio kameralnym środowisku nie mogą nie pojawić się u słuchacza. Ilustracyjny rys tego albumu przynosi bardzo soundtrackowe skojarzenia i szkoda, że talent Mreńcy nie został jeszcze na tym polu wykorzystany. Co bardzo ważne w tego typu nagraniach postprodukcja producencka stoi na najwyższym poziomie, więc wszystkie niuanse harmoniczne i przetworzeniowe uderzają w obcującego z tym „szczytem” z podwójną mocą.

Nowe Nagrania | 02.03.18

https://www.facebook.com/mrenca/
http://www.nowenagrania.pl/
https://nowenagrania.bandcamp.com/album/peak

KONKURS

Do wygrania jeden egzemplarz CD albumu „Peak”. Wygrany zostanie wybrany spośród osób, które prześlą na adres bartek.woynicz@nowamuzyka.pl swoją propozycję tytuł filmowego, który mógłby zasilić album „Peak”.

Na odpowiedzi czekam do czwartku (15.03.18), do godz. 13.00. W tytule wiadomości proszę wpisać „Peak-konkurs”.
Zwycięzcę poinformuję mailowo i w komentarzu poniżej.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Bartek Woynicz

    Wygrywa zaskakująca propozycja Sławka M. czyli „Gorączka” Michaela Manna. Gratuluję!