Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.



Chevel – Always Yours

Muzyka ulotna.

Choć Dario Fronchin zaczynał od minimalu, kiedy w 2008 roku przeprowadził się z rodzinnego Treviso do Berlina, jego gust uległ gwałtownej zmianie. Dowodem tego była pierwsza EP-ka z cyklu „Monad”, zrealizowana przezeń dla Stroboscopic Artefacts. Okazało się, że włoski producent najlepsze rezultaty osiąga, kiedy tworzy techno mocno nasycone wpływami IDM-u i bass music. Takie też były jego kolejne wydawnictwa, zarówno single dla własnej tłoczni Enklav, jak i album „Blurse” wydany przez wytwórnię Lucy’ego trzy lata temu.

Teraz dostajemy kolejną płytę Chevela – tym razem opublikowaną przez Different Circles. Szefami tej firmy są dwaj brytyjscy producenci z kręgu instrumentalnego grime’u – Logos i Mumdance. Dali się oni poznać z eksperymentalnego podejścia do gatunku, przede wszystkim na wspólnym albumie studyjnym „Proto” z 2015, jak i wspólnym miksie „Different Circles” wydanym rok później. Nakładem swej tłoczni publikują od czterech lat „weightless music” w wykonaniu takich artystów, jak Rabit, Airhead czy Strict Face. Teraz dołącza do nich Chevel.

Dziewięć premierowych nagrań włoskiego producenta podsumowuje jego dotychczasowe doświadczenia w syntetyzowaniu techno z bass music. Pozornie odwołuje się on do gatunków popularnych w dwóch poprzednich dekadach – bo jest tu miejsce zarówno na breakbeat („The Call”), jak i dubstep („Bullet”). Młody twórca podchodzi jednak do obowiązujących w nich reguł bardzo swobodnie, nasycając utwory abstrakcyjnymi dźwiękami, bliskimi zarówno perkusyjnemu industrialowi („Arp 2600”), jak i pastelowemu ambientowi („Underwater”). Wszystko to wieńczy eksperymentalny grime, nurzający wokalne efekty w płynnej elektronice („Always Yours”).

Krótki to zestaw, ale ze wszech miar przekonujący. Wszystkie nagrania robią wrażenie starannie dopracowanych, mieniąc się oryginalnymi pomysłami aranżacyjnymi. Niby blisko tej muzyce do tego, co Chevel publikował w Stroboscopic Artefacts, słychać tu jednak również zupełnie nowe brzmienia, które lokują trzeci album Włocha bliżej brytyjskich eksperymentów spod znaku właśnie duetu Mumdance & Logos. Choć to chropawa i zgrzytliwa płyta, pozbawiona jest ona mroku i ciężaru typowego dla współczesnego techno. Czyli tak ma brzmieć „weightless music”?

Different Circles 2018

www.facebook.com/differentcircles

www.facebook.com/chevelmusic

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze