HVL – Rhythmic Sonatas
Paweł Gzyl:

Jak to się robi w Gruzji.

Marek Kamiński – Not Here
Łukasz Komła:

Patrzeć w gwiazdy leżąc wśród nich.

These New Puritans – Inside The Rose
Maciej Kaczmarski:

Na wzburzonym morzu.

Christian Löffler – Graal (Prologue)
Paweł Gzyl:

Popowo i trance’owo.

Ifriqiyya Electrique – Laylet el Booree
Łukasz Komła:

Jeszcze więcej krwi, potu i transu!

Tommy Four Seven – Veer
Paweł Gzyl:

Brytyjski mocarz powraca wreszcie z nowym albumem.

Stefan Goldmann – Tacit Script
Paweł Gzyl:

Konceptualna awangarda wywiedziona z techno i house’u.

DJ Spider – Democide
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku.

Sonmi451 – Nachtmuziek
Ania Pietrzak:

„Nie przeszkadzać”.

Janus Rasmussen – Vin
Mateusz Piżyński:

Deep house’owy kalendarz połówki Kiasmosa.

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 1
Paweł Gzyl:

Nowy cykl kompilacji kolońskiej tłoczni.

Psyk – A Moment Before
Paweł Gzyl:

Hiszpański producent wraca do swoich korzeni.

Mary Lattimore & Mac McCaughan – New Rain Duets
Jarek Szczęsny:

Cztery utwory, dwoje wykonawców i jedna sesja na żywo.

Chúpame El Dedo – No Te Metas Con Satan
Łukasz Komła:

Psychodeliczna cumbia staje do walki z Szatanem!



Chevel – Always Yours

Muzyka ulotna.

Choć Dario Fronchin zaczynał od minimalu, kiedy w 2008 roku przeprowadził się z rodzinnego Treviso do Berlina, jego gust uległ gwałtownej zmianie. Dowodem tego była pierwsza EP-ka z cyklu „Monad”, zrealizowana przezeń dla Stroboscopic Artefacts. Okazało się, że włoski producent najlepsze rezultaty osiąga, kiedy tworzy techno mocno nasycone wpływami IDM-u i bass music. Takie też były jego kolejne wydawnictwa, zarówno single dla własnej tłoczni Enklav, jak i album „Blurse” wydany przez wytwórnię Lucy’ego trzy lata temu.

Teraz dostajemy kolejną płytę Chevela – tym razem opublikowaną przez Different Circles. Szefami tej firmy są dwaj brytyjscy producenci z kręgu instrumentalnego grime’u – Logos i Mumdance. Dali się oni poznać z eksperymentalnego podejścia do gatunku, przede wszystkim na wspólnym albumie studyjnym „Proto” z 2015, jak i wspólnym miksie „Different Circles” wydanym rok później. Nakładem swej tłoczni publikują od czterech lat „weightless music” w wykonaniu takich artystów, jak Rabit, Airhead czy Strict Face. Teraz dołącza do nich Chevel.

Dziewięć premierowych nagrań włoskiego producenta podsumowuje jego dotychczasowe doświadczenia w syntetyzowaniu techno z bass music. Pozornie odwołuje się on do gatunków popularnych w dwóch poprzednich dekadach – bo jest tu miejsce zarówno na breakbeat („The Call”), jak i dubstep („Bullet”). Młody twórca podchodzi jednak do obowiązujących w nich reguł bardzo swobodnie, nasycając utwory abstrakcyjnymi dźwiękami, bliskimi zarówno perkusyjnemu industrialowi („Arp 2600”), jak i pastelowemu ambientowi („Underwater”). Wszystko to wieńczy eksperymentalny grime, nurzający wokalne efekty w płynnej elektronice („Always Yours”).

Krótki to zestaw, ale ze wszech miar przekonujący. Wszystkie nagrania robią wrażenie starannie dopracowanych, mieniąc się oryginalnymi pomysłami aranżacyjnymi. Niby blisko tej muzyce do tego, co Chevel publikował w Stroboscopic Artefacts, słychać tu jednak również zupełnie nowe brzmienia, które lokują trzeci album Włocha bliżej brytyjskich eksperymentów spod znaku właśnie duetu Mumdance & Logos. Choć to chropawa i zgrzytliwa płyta, pozbawiona jest ona mroku i ciężaru typowego dla współczesnego techno. Czyli tak ma brzmieć „weightless music”?

Different Circles 2018

www.facebook.com/differentcircles

www.facebook.com/chevelmusic

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze