Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Lux Familiar – Microdosing

Więcej takich debiutów!

Lux Familiar kilka lat temu otwierał nasz cykl „Polish Juke Rekomendują” i choć już wtedy posiadał na koncie epkę „Visionary”, to dopiero teraz wraca z długogrającym debiutem. Pomimo, że poznaniaka kojarzyć można głównie ze środowiskiem juke/footwork, to dał się on poznać jako producent śmiało lawirujący na granicy różnych odcieni elektroniki. Taki też jest najnowszy krążek, który zgodnie z nazwą dozuje słuchaczowi dawki różnorodnych inspiracji od ambientu po r&b.

Najlepiej jednak sprawdza się tam, gdzie może utkać dynamiczne łamańce rytmiczne, na przykład w dwóch kawałkach współtworzonych z Benncartem, czyli partnerem z osobnego projektu Bennelux. Tkanka perkusyjna generalnie przebija się w „Microdosing” na pierwszy plan, nawet w hip-hopowo osadzonych numerach („Special”, „I’m Confused”) śpiewanych głosem Magdy Nazgartoth (ØTH) znanej chociażby ze współpracy z Marcinem Cichym. Duet z wokalistką wypada jednak najciekawiej w otoczeniu znacznie szybszych BPM-ów, falującej pętli cloudowego pada i arpeggio’ujących crescend w „Control”.

Wyróżniającym się numerem jest też z pewnością „Be Myself”, w którym spacerujące partie basu nagrał nasz rodzimy Thundercat, czyli Paweł Stachowiak (EABS, Kroki, Hatti Vatti), fani jungle powinni zaś sięgnąć po przestrzenne „Bad Dreams”. Nie licząc bonusowego i przebojowego juke’u zlepionego wespół z Symbiotic Sounds zestaw dwunastu numerów zamyka bardzo przyjemne i wyhamowujące szybko biegnącą całość down tempo w postaci „Blind Alley”.

Słychać, że „Microdosing” to nie jest przypadkowy zestaw radosnej twórczości, a meandrujący w różnej toni wartki nurt muzyczny, charakteryzujący się ukonstytuowanym stylem autora, przesiąkniętym wyspiarskim brzmieniem, którego cechują z pewnością dbałość o rytmiczne detale oraz wpuszczana między nie przestrzeń na swobodny oddech. Więcej takich debiutów!

15.03.18 | Sequel One Records

https://www.facebook.com/LuxFamiliar/

https://soundcloud.com/sequelonerec/seolp004
https://sequelone.bandcamp.com/album/lux-familiar-microdosing
https://open.spotify.com/album/6VCY3vQeROEL3HOFqzGEYr?si=H2KTwKpFTlu6l3PFfJhAYg

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze