Steve Hauschildt i Ben Chatwin
Jarek Szczęsny:

Muzyka filmowa bez filmu.

Xavier Charles / Jacques Di Donato – Ilex
Łukasz Komła:

Poprzedni album francuskich klarnecistów ukazał się 22 lata temu. Mimo upływu lat niezmiennie improwizują na najwyższym poziomie.

Actress x London Contemporary Orchestra ‎– LAGEOS
Jarek Szczęsny:

Przesunięta granica.

Patryk Cannon – Family Movies Waves And Friends
Jarek Szczęsny:

Światowo jest.

Shygirl – Cruel Practice EP
Jarek Szczęsny:

Supernowa.

kIRk – Ich dzikie serca
Łukasz Komła:

„Ich dzikie serca” nadają naszym sercom rytm.

Underworld & Iggy Pop ‎– Teatime Dub Encounters
Jarek Szczęsny:

To były czasy, kiedy podrywało się stewardesy.

Jaye Jayle – No Trail and Other Unholy Paths
Jarek Szczęsny:

Americana poddana eksperymentom.

Trzy z Trzech Szóstek
Jarek Szczęsny:

Duy Gebord, Surowa Kara Za Grzechy i Krew.

Palmer Eldritch – Sidereal
Jarek Szczęsny:

Dobre kombinacje.

Kamasi Washington – Heaven And Earth
Jarek Szczęsny:

Kumulacja kulminacji.

Jimi Tenor – Order of Nothingness
Łukasz Komła:

Soundtrack tego lata!

Tropic of Coldness – Framed Waves
Jarek Szczęsny:

Nawet latem jest tu zimno.

Skadedyr – Musikk!
Łukasz Komła:

Norweskie „Szkodniki” potrafią zmysłowo kąsać awangardę! 



Bolewski & Tubis – Lunatyk

Poznajcie pierwszy album duetu Bolewski & Tubis.

9 marca ukazała się płyta „Lunatyk”, którą nagrali Radosław Bolewski (perkusja, wokal) i Maciej Tubis (fortepian, syntezatory). Pierwszego artystę należy kojarzyć z L.Stadt oraz Fonovel, zaś Tubis na co dzień przynależy do świata jazzowej pianistyki – prowadzi swój zespół Tubis Trio (posłuchaj).

Bolewski jednocześnie gra na perkusji i śpiewa, co można zobaczyć na sesji z łódzkiego Tonn Studio:

Momentami gęsta, a niekiedy bardzo przestrzenna warstwa muzyczna Tubisa (ciekawe połączenie syntezatorów z basowymi analogami np. w „Lunatyku”) z powodzeniem towarzyszy niebanalnym tekstom i rytmom Bolewskiego. To są po prostu bardzo ładne piosenki wyrastające z nieoczywistego pnia inspiracji, a potwierdzają to choćby linie fortepianu w kompozycjach „Kwiecień” czy „Promise”. Krążek zamyka poruszający fragment „Droga”, który mógłby zilustrować jeden z rozdziałów książki Cormaca McCarthy’ego o takim samym tytule.

Nowamuzyka.pl patronuje temu wydawnictwu.

Oficjalna strona zespołu »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze