DJ Bone – Beyond
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Hector Oaks – As We Were Saying
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka protestu.

Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.



3 pytania – NOON

Tuż przed premierą nowego materiału sprawdzamy co słychać u Mikołaja Bugajaka.

Mikołaj Bugajak, szerszej publiczności znany jako NOON, ma na koncie przynajmniej kilka płyt, które zasłużyły na miano klasycznych. Słynący z nieszablonowego podejścia do muzyki rozpoczął karierę jako producent muzyczny, tworząc sukces takich artystów jak Grammatik – “Światła miasta” (2000) oraz Pezet “Muzyka klasyczna” (2002), “Muzyka poważna” (2004).

NOON to jednak przede wszystkim muzyka instrumentalna, zawarta na czterech mini albumach, z których każdy utrzymany jest w innej stylistyce: „Bleak Output” (2001), „Gry Studyjne” (2003), „Pewne sekwencje” (2008) oraz „Dziwne dźwięki i niepojęte czyny” (2010). Ostatni projekt współtworzył z Hattim Vattim jako HV /NOON. Droga od instrumentalnego hip-hopu, przez muzykę elektroniczną, aż do kompozycji akustycznych odbyła się płynnie głównie za sprawą charakterystycznego brzmienia, które jest jego wizytówką. NOON prowadzi również studio Audio Games oraz wytwórnię Nowe Nagrania, wydającą muzykę polskich, młodych producentów. 

Na 20 kwietnia zaplanowana jest premiera pierwszego od 10 lat albumu, pt. „ALGORYTM”. Zapowiada go singiel „RIAN”:

Czego aktualnie słuchasz?
Jako świeży użytkownik Spotify wertuję dość chaotycznie nową muzykę, ale zauważyłem, że najczęściej ściąga mnie do nowych płyt Briana Eno. „The Ship” czy „Reflection” to bardzo dojrzała i wyciszająca muzyka. Dużo słuchałem też Bass Jan Other z katalogu MOST Records, bardzo ciekawa i nieoczywista muzyka.


Brian Eno – „The Ship”


Bass Jan Other – „Miraż”

Nad czym obecnie pracujesz?
Zajmuje się produkcją nadchodzących albumów zespołu Andre & The Giants oraz Psychocukier czyli tegorocznych premier w mojej wytwórni Nowe Nagrania. Przygotowuję też kilka wznowień i innych releasów w ramach labelu w tym bardzo ciekawy singiel. Oczywiście zawsze dzieje się coś w studiu, ale priorytet to wytwórnia i przygotowania do trasy „ALGORYTM”.


Andre & The Giants – „Oh My Darling”

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub/i w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Będzie to zdecydowanie występ Johanna Johannssona w Gdańsku. Jeden z jego ostatnich koncertów, czego nikt wtedy przecież nie zakładał. Występ był eteryczny, dość mroczny i pięknie brzmiący. Właściwie nie chodzę na koncerty, ale takiej muzyki i z taką oprawą chciało by się więcej.

Jóhann Jóhannsson – Full Performance (Live on KEXP)

http://www.nowenagrania.pl/
https://www.facebook.com/MikolajBugajak/

PREORDER „ALGORYTM” CD/LP:
http://sklep.nowenagrania.pl/sklep/noon-algorytm-lp/
http://sklep.nowenagrania.pl/…/preorder-noon-algorytm-2018…/

PREORDER „ALGORYTM” DIGITAL (24bit):
https://nowenagrania.bandcamp.com/album/algorytm

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze