Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”



3 pytania – NOON

Tuż przed premierą nowego materiału sprawdzamy co słychać u Mikołaja Bugajaka.

Mikołaj Bugajak, szerszej publiczności znany jako NOON, ma na koncie przynajmniej kilka płyt, które zasłużyły na miano klasycznych. Słynący z nieszablonowego podejścia do muzyki rozpoczął karierę jako producent muzyczny, tworząc sukces takich artystów jak Grammatik – “Światła miasta” (2000) oraz Pezet “Muzyka klasyczna” (2002), “Muzyka poważna” (2004).

NOON to jednak przede wszystkim muzyka instrumentalna, zawarta na czterech mini albumach, z których każdy utrzymany jest w innej stylistyce: „Bleak Output” (2001), „Gry Studyjne” (2003), „Pewne sekwencje” (2008) oraz „Dziwne dźwięki i niepojęte czyny” (2010). Ostatni projekt współtworzył z Hattim Vattim jako HV /NOON. Droga od instrumentalnego hip-hopu, przez muzykę elektroniczną, aż do kompozycji akustycznych odbyła się płynnie głównie za sprawą charakterystycznego brzmienia, które jest jego wizytówką. NOON prowadzi również studio Audio Games oraz wytwórnię Nowe Nagrania, wydającą muzykę polskich, młodych producentów. 

Na 20 kwietnia zaplanowana jest premiera pierwszego od 10 lat albumu, pt. „ALGORYTM”. Zapowiada go singiel „RIAN”:

Czego aktualnie słuchasz?
Jako świeży użytkownik Spotify wertuję dość chaotycznie nową muzykę, ale zauważyłem, że najczęściej ściąga mnie do nowych płyt Briana Eno. „The Ship” czy „Reflection” to bardzo dojrzała i wyciszająca muzyka. Dużo słuchałem też Bass Jan Other z katalogu MOST Records, bardzo ciekawa i nieoczywista muzyka.


Brian Eno – „The Ship”


Bass Jan Other – „Miraż”

Nad czym obecnie pracujesz?
Zajmuje się produkcją nadchodzących albumów zespołu Andre & The Giants oraz Psychocukier czyli tegorocznych premier w mojej wytwórni Nowe Nagrania. Przygotowuję też kilka wznowień i innych releasów w ramach labelu w tym bardzo ciekawy singiel. Oczywiście zawsze dzieje się coś w studiu, ale priorytet to wytwórnia i przygotowania do trasy „ALGORYTM”.


Andre & The Giants – „Oh My Darling”

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub/i w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Będzie to zdecydowanie występ Johanna Johannssona w Gdańsku. Jeden z jego ostatnich koncertów, czego nikt wtedy przecież nie zakładał. Występ był eteryczny, dość mroczny i pięknie brzmiący. Właściwie nie chodzę na koncerty, ale takiej muzyki i z taką oprawą chciało by się więcej.

Jóhann Jóhannsson – Full Performance (Live on KEXP)

http://www.nowenagrania.pl/
https://www.facebook.com/MikolajBugajak/

PREORDER „ALGORYTM” CD/LP:
http://sklep.nowenagrania.pl/sklep/noon-algorytm-lp/
http://sklep.nowenagrania.pl/…/preorder-noon-algorytm-2018…/

PREORDER „ALGORYTM” DIGITAL (24bit):
https://nowenagrania.bandcamp.com/album/algorytm

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze