Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.



Severin – Safe Following Distance

Jens Konrad Barrett debiutuje ze swoim solowym projektem: Severin. Duński DJ oraz producent znany jest jako  ½ duetu Lyra Valenza, a także współzałożyciel wytwórni Petrola 80. W najnowszym materiale prowokuje subiektywnym sposobem łączenia techno, trance’u i IDM’u z melodyjnym, przestrzennym ambientem.

Safe Following Distance (pl. bezpieczna odległość) to nowoczesna wersja panoptykonu. Więzienia, które było inspiracją do stworzenia manifestu XX w., skierowanego przeciwko wszelkim represjonującym postaciom władzy. Michel Foucault opisał tę XVIII-wieczną budowlę jako przykład kontroli totalnej, obejmującej każdego członka społeczeństwa. Była ona skonstruowana w taki sposób, że każdy więzień, odsłonięty i odizolowany miał świadomość możliwości stałej obserwacji przez przełożonych. To doprowadzało go do paniki, następnie paranoi, aż w końcu całkowitego podporządkowania. Zainspirowany doświadczeniami zapoczątkowanymi przez erę internetu, Barret pokazuje pełną mroku i demonicznego humoru rzeczywistość, w której każdy kto ma włączony komputer, czuje na sobie spojrzenie niezidentyfikowanej postaci. Pierwsze dźwięki ‘New Partial Freedom’ – nerwowy śmiech i płytki oddech – prezentują koncepcję nowego rodzaju, kontrolowanej wolności. Otwierający, energetyczny utwór bazuje na perkusji, melodyjnym ambiencie i basach, prezentując spragnione nowości, eksperymentalne podejście do muzyki.

“A Distance in Between”, jak pisze Severin, “buduje swoją narrację wokół obserwatora, osoby spędzającej niezliczone godziny przed ekranem komputera, nie odrywając oczu od zdjęć i profili nieznajomych.” Dzisiejszy voyeur, czerpiący przyjemność z pasywnej, utrzymanej w dużym dystansie obserwacji, to często podglądacz w social mediach, ostrożny i melancholijny, stalkujący coraz bardziej oddalonych znajomych lub zupełnie przypadkowe osoby. Przestrzenne partie melodyjne tego utworu tworzą pejzaż absolutnej wolności, jaką czuje spoglądający z drugiej strony ekranu obserwator. Jakby stał przed oceanem możliwości, gotowych do katalogowania danych i informacji.

Genialne “Infinity 2018”, zainspirowane najlepszą muzyką trance z początku wieku, pozwala na głęboki, spokojny oddech po energetycznym, niestabilnym “Share Location”. Euforyczno-paranoiczne EP czerpiąc to, co najlepsze z różnych gatunków muzycznych, wciąż prezentuje wizje aktualnej (a może ponadczasowej), dalekowzrocznej estetyki.

Petrola 80 FB

Petrola 80 BC

Petrola 80 SC

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze