Steve Hauschildt i Ben Chatwin
Jarek Szczęsny:

Muzyka filmowa bez filmu.

Xavier Charles / Jacques Di Donato – Ilex
Łukasz Komła:

Poprzedni album francuskich klarnecistów ukazał się 22 lata temu. Mimo upływu lat niezmiennie improwizują na najwyższym poziomie.

Actress x London Contemporary Orchestra ‎– LAGEOS
Jarek Szczęsny:

Przesunięta granica.

Patryk Cannon – Family Movies Waves And Friends
Jarek Szczęsny:

Światowo jest.

Shygirl – Cruel Practice EP
Jarek Szczęsny:

Supernowa.

kIRk – Ich dzikie serca
Łukasz Komła:

„Ich dzikie serca” nadają naszym sercom rytm.

Underworld & Iggy Pop ‎– Teatime Dub Encounters
Jarek Szczęsny:

To były czasy, kiedy podrywało się stewardesy.

Jaye Jayle – No Trail and Other Unholy Paths
Jarek Szczęsny:

Americana poddana eksperymentom.

Trzy z Trzech Szóstek
Jarek Szczęsny:

Duy Gebord, Surowa Kara Za Grzechy i Krew.

Palmer Eldritch – Sidereal
Jarek Szczęsny:

Dobre kombinacje.

Kamasi Washington – Heaven And Earth
Jarek Szczęsny:

Kumulacja kulminacji.

Jimi Tenor – Order of Nothingness
Łukasz Komła:

Soundtrack tego lata!

Tropic of Coldness – Framed Waves
Jarek Szczęsny:

Nawet latem jest tu zimno.

Skadedyr – Musikk!
Łukasz Komła:

Norweskie „Szkodniki” potrafią zmysłowo kąsać awangardę! 



Thievery Corporation ‎– Treasures From The Temple

Echa poprzedniego wydawnictwa w formie dubplate’ów, remiksów i niewydanych dotąd kawałków.

Jedenasty krążek waszyngtońskiego duetu zatytułowany „Treasures From The Temple” to materiał zawierający 12 nagrań i remiksów z sesji „Temple of I & I”.

Niezmiennie silną stroną duetu jest genialne oddanie lekkości i luzu wypełniającego atmosferę ich muzyki. Głęboki i wyrazisty rytm idzie w parze z elegancką, latynoską estetyką, która definiuje brzmieniową dystynkcję „Thievery Corporation”. Z jednej strony oznacza to, że nowy materiał nie do końca jest czymś odkrywczym i nowym, ale jakoś nie jest to bardzo zaskakujące w przypadku tych muzyków, którzy nie odnotowali w swojej dyskografii większej rewolty gatunkowej.

Można pokusić się na stwierdzenie, że mniej słyszalna jest obecnie Bossa nova, a bardziej dub i reggae. Są to jednak bardziej filtry i brzmieniowe nawiązania wkomponowane w downtempo i to co w upiorny sposób jest określane jako „electronic lounge”, czy „chillout”.

Remiksy na „Treasures From The Temple” to najsłabsza strona wydawnictwa. Całe szczęście, lista kończy się na dwóch kawałkach: Letter to The Editor (Thievery Remix) oraz Road Block (Thievery Remix). W obydwóch przypadkach pojawia się wokalnie jamajska wokalistka Racquel Jones. Remiksy odwołują się bardziej to estetyki reggaetonu, co powoduje że nowoczesność zbyt mocno parzy. Niektórym takie rozwiązania przeszkadzają. Sięgał po nie także Tricky w ostatnich albumach puszczając oko w kierunku średniej jakości dancehallu.

Reszta to materiał zarejestrowany w okresie powstawania poprzedniego albumu. Na promocje został wybrany numer „Voyage Libre” zaśpiewany przez Lou Lou Ghelichkhani oraz „Waiting Too Long” z wokalem Normana Howella, znanego jako Notch. Wybór nie najgorszy, ale ciekawszym jest otwierający „Treasures From The Temple” – „San San Rock”, czy „Destroy the Wicked”.

Nadal obcujemy z autentyczną wibracją, duchem jamajskiej muzyki, która otrzymując nowoczesny garnitur, nie straciła na sile tkwiącej w jej korzeniach. Thievery Corporation jedną nogą wyszli poza luksusowy apartament i zaczęli stąpać po brudnym piasku, ale ze świadomością, że zawsze mogą do niego wrócić i zrelaksować się w eleganckim anturażu.

Thievery Corporation FB
Thievery Corporation Official Site

20.04.2018 | Eighteenth Street Lounge Music

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze