Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.



Sarah Neufeld i Resina w Powidokach

3 czerwca w warszawskim klubie Powidoki wystąpią dwie znakomite artystki.

Sarah Neufeld to zamieszkała w Montrealu kompozytorka, skrzypaczka i wokalistka, członkini Arcade Fire, założycielka instrumentalnego ansamblu Bell Orchestre, regularnie współpracuje z Colin Stetsonem.

W twórczości solowej Neufeld inspiracje Belą Bartokiem, Ivą Bittovą, Steve’em Reichem i Arthurem Russellem z łączy z wrażliwością na brzmienia i struktury zawarte we współczesnej muzyce elektroakustycznej, avant-folku czy indie rocku. Wszystko z powyższych słychać na jej debiutanckim „Hero Brother”, wydanym w 2013 nakładem Constellation Records — pierwsze skrzypce uzupełniane są tam przez abstrakcyjne wokalizy oraz fortepian i fisharmonia, a powściągliwe, emocjonalne etiudy ścierają się z surową, nieokiełznaną energią.

Na „The Ridge” artystka zmierza w kierunku minimalistycznego, rytmicznego popu, kładąc jeszcze większy nacisk na współgrę skrzypiec i głosu, prowadzącą narrację albumu. W jego nagraniach brał udział Jeremy Gara, perkusista Arcade Fire, dodając do kompozycji wielowarstwową, dynamiczną atmosferę, trzymającą w napięciu od początku do końca. Warszawski koncert będzie jej pierwszym polskim solowym występem!

fot. Kamila Chomicz

Karolina Rec występująca solo pod nazwą Resina podpisała na początku 2016 roku kontrakt płytowy z legendarną brytyjską wytwórnią FatCat Records, a dokładnie z jej „post- klasycznym” oddziałem – 130701. Pierwszy album Resiny ukazał się we wrześniu 2016 i jest owocem eksperymentów łączących wiolonczelę z prostymi urządzeniami elektronicznymi. Resina wielokrotnie udowadniła, że doskonale potrafi wykorzystać te same narzędzia do występów na żywo. Mimo minimalistycznej formy, niezwykle sugestywnie buduje napięcie i hipnotyczną, wciągającą dramaturgię — oszczędność i sposób kształtowania narracji w tym wypadku przekłada się na intensywność oddziaływania na słuchaczy.

Zadebiutowała na kuratorskich koncertach 130701/FatCat w trakcie Tallinn Music Week i The Brighton Festival, natomiast Polskie koncerty miały miejsce m.in. podczas gdańskiej edycji Boiler Room, festiwalu Unsound, w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Kolejne koncerty w Wlk. Brytanii – w ramach Londyńskiego „Daylight Music” i w Bristolu (wraz z Sarah Neufeld) spotkały się ze znakomitym przyjęciem. Resina dołączyła również do grona swoich ulubionych kompozytorów takich jak Max Richter, Swans, Jóhann Jóhannsson, Nick Cave, Ben Frost, Ian William Craig, podpisując kontrakt publishingowy z Mute Song. Na lipiec tego roku zaplanowana jest premiera drugiej płyty Resiny, pod tytułem „Traces” — również w 130701.

Wydarzenie na Facebooku: www.facebook.com/events

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze