Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.

Coil – Live Five
Maciej Kaczmarski:

Niewyrażalna intymność.

Vin Sol – Planet Trash
Paweł Gzyl:

Od house’u do ambientu.

Flying Lotus – Flamagra
Bartek Woynicz:

Fire Walk with Me.

Mazut – Promień
Jarek Szczęsny:

Nadmiar bywa szkodliwy.



cv313 – Analogue Oceans

Mistyka oceanu dźwięków.

Jeśliby przyjrzeć się uważnie twórczości Stephena Hitchella i Roda Modell, już nawet po samych tytułach nagrywanych przez nich płyt widać, że największą inspiracją jest dla obu twórców przyroda. Mają oni bowiem w swym dorobku płyty poświęcone różnym fenomenem naszego świata: chmurom, zorzy polarnej czy gwiazdom. Teraz do tego katalogu dołącza ocean. Jemu to właśnie dedykowany jest najnowszy album obu panów, a firmowany szyldem cv313 – „Analogue Oceans”. Dostajemy na nim cztery wersje tytułowego utworu.

„Analogue Oceans (Current 1) Divergent” to epicka wizja dub-techno. Podstawą nagrania jest mocno zbasowany puls, na który nakładają się falujące akordy, kanalizacyjne efekty i kaskady dźwiękowych korozji. Przejmujący nastrój kompozycji tworzy tu jednak reggae’owy motyw melodyczny, zamieniający nagranie w mistyczną medytację. „Analogue Oceans (Current 2) Convergent” koncentruje się na majestatycznych brzmieniach o ziarnistym tonie. Przepływają one nad stłumionym bitem, nadającym nagraniu wycofany i zredukowany ton.

„Analogue Oceans (Current 3) Transform” stanowi jakby przełożenie obu wcześniejszych wersji na język muzyki transowej. Hitchell i Modell powoli budują napięcie poprzez zapętlanie kolejnych motywów dźwiękowych, osiągając na koniec hipnotyczną kulminację. Przeciwieństwem tej wersji jest „Analogue Oceans (Variant’s Conduction)”. Tym razem wszystkie dźwięki są spowolnione, co sprawia, że ma się wrażenie, iż muzyka rozbrzmiewa poza czasem. Ale i tu nie brakuje melodii, wnoszonej przez skorodowane akordy i pulsujący bas.

Ocean składa się z fal – i tak też dzieje się we wszystkich wersjach dedykowanej im kompozycji. Amerykańscy producenci wykorzystują pomysłowo istotę tego naturalnego fenomenu do stworzenia jego odpowiednika w dźwiękowej materii. Efekty są wyjątkowo piękne i wzruszające: przyroda zostaje uwznioślona do postaci Ducha, objawiając tym samym swoją wieczność i nieprzemijalność. W efekcie „Analogue Oceans” to kolejny przykład dźwiękowej metafizyki, z tak wielką pasją realizowanej przez Stephena Hitchella i Roda Modella już od prawie ćwierć wieku.

Echopspace 2018

www.echospacedetroit.com

www.echospacedetroit.bandcamp.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze