Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków. Jeśliby przyjrzeć się uważnie twórczości Stephena Hitchella i Roda Modell, już nawet po samych tytułach nagrywanych przez nich płyt widać, że największą inspiracją jest dla obu twórców przyroda. Mają oni bowiem w swym dorobku płyty poświęcone różnym […]

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.

Wczasy / Wolne pokoje
Jarek Szczęsny:

Na wakacje jak znalazł.

Shy Layers – Midnight Marker
Paweł Gzyl:

Wspomnienia sprzed trzech dekad.

Toxe – Blinks
Kasia Jaroch:

Oblicze najbardziej nieprzystępnego brzmienia Bala-Core złagodniało.



cv313 – Analogue Oceans

Mistyka oceanu dźwięków.

Jeśliby przyjrzeć się uważnie twórczości Stephena Hitchella i Roda Modell, już nawet po samych tytułach nagrywanych przez nich płyt widać, że największą inspiracją jest dla obu twórców przyroda. Mają oni bowiem w swym dorobku płyty poświęcone różnym fenomenem naszego świata: chmurom, zorzy polarnej czy gwiazdom. Teraz do tego katalogu dołącza ocean. Jemu to właśnie dedykowany jest najnowszy album obu panów, a firmowany szyldem cv313 – „Analogue Oceans”. Dostajemy na nim cztery wersje tytułowego utworu.

„Analogue Oceans (Current 1) Divergent” to epicka wizja dub-techno. Podstawą nagrania jest mocno zbasowany puls, na który nakładają się falujące akordy, kanalizacyjne efekty i kaskady dźwiękowych korozji. Przejmujący nastrój kompozycji tworzy tu jednak reggae’owy motyw melodyczny, zamieniający nagranie w mistyczną medytację. „Analogue Oceans (Current 2) Convergent” koncentruje się na majestatycznych brzmieniach o ziarnistym tonie. Przepływają one nad stłumionym bitem, nadającym nagraniu wycofany i zredukowany ton.

„Analogue Oceans (Current 3) Transform” stanowi jakby przełożenie obu wcześniejszych wersji na język muzyki transowej. Hitchell i Modell powoli budują napięcie poprzez zapętlanie kolejnych motywów dźwiękowych, osiągając na koniec hipnotyczną kulminację. Przeciwieństwem tej wersji jest „Analogue Oceans (Variant’s Conduction)”. Tym razem wszystkie dźwięki są spowolnione, co sprawia, że ma się wrażenie, iż muzyka rozbrzmiewa poza czasem. Ale i tu nie brakuje melodii, wnoszonej przez skorodowane akordy i pulsujący bas.

Ocean składa się z fal – i tak też dzieje się we wszystkich wersjach dedykowanej im kompozycji. Amerykańscy producenci wykorzystują pomysłowo istotę tego naturalnego fenomenu do stworzenia jego odpowiednika w dźwiękowej materii. Efekty są wyjątkowo piękne i wzruszające: przyroda zostaje uwznioślona do postaci Ducha, objawiając tym samym swoją wieczność i nieprzemijalność. W efekcie „Analogue Oceans” to kolejny przykład dźwiękowej metafizyki, z tak wielką pasją realizowanej przez Stephena Hitchella i Roda Modella już od prawie ćwierć wieku.

Echopspace 2018

www.echospacedetroit.com

www.echospacedetroit.bandcamp.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze