Ancient Methods – The Jericho Records
Paweł Gzyl:

Muzyka, która kruszy mury.

Kathryn Joseph – From When I Wake the Want Is
Jarek Szczęsny:

Odpowiedniczka.

Ekin Fil – Maps
Jarek Szczęsny:

Odłączenie wtyczki.

Raum – Wreck The Bloodline
Paweł Gzyl:

Wyjście poza cielesność.

Marcel Dettmann – Test-File
Paweł Gzyl:

Dettmann ciągle w formie.

Djedjotronic – R.U.R.
Mateusz Piżyński:

EBM bez udziwnień.

Various Artists – Figure 100 Compilation
Paweł Gzyl:

Piętnaście lat na klubowym parkiecie.

Tajak – Ciclos
Łukasz Komła:

Meksykańskie trio pokazuje, że wciąż można zaskoczyć połączeniem gitarowej psychodelii, dronów i shoegaze’u!

Pruski – Sleeping Places
Ania Pietrzak:

Uśpiona codzienność, obudzona refleksja.

Prequel Tapes – Everything Is Quite Now
Paweł Gzyl:

Industrialne kołysanki.

Maribou State – Kingdoms in Colour
Ania Pietrzak:

„Darjeeling Limited” i całkiem zwyczajne przyjemności.

Adult. – This Behavior
Paweł Gzyl:

Surowe i szorstkie oblicze muzyki amerykańskiego duetu.

Thomas Fehlmann – Los Lagos
Paweł Gzyl:

Dyskretny urok muzyki niemieckiego weterana.

Amnesia Scanner – Another Life
Paweł Gzyl:

Przebojowa wersja awangardy.



Nowości z Lost Tribe Sound

Amerykańska wytwórnia Lost Tribe Sound wydała dwa albumy dwóch duetów. Który z nich ciekawszy? Oceńcie sami.

From the Mouth of the Sun – „Sleep Stations” (Lost Tribe Sound | 18.05.2018)

Aaron Martin i Dag Rosenqvist zaczęli razem działać w 2011 roku. Do tej pory opublikowali trzy długogrające albumy, z czego ten ostatni „Hymn Binding” (będący jednocześnie ścieżką dźwiękową do filmu Joshua Z. Weinsteina – „Menashe”) ukazał się nakładem Lost Tribe Sound w 2017 roku. Teraz duet powraca z nową EP-ką „Sleep Stations”. Post-klasyczne nagrania z warstwą ambientu zaskakująco dobrze się prezentują pod szyldem From the Mouth of the Sun. Na pewno nie jest to nic odkrywczego, ale fani islandzkiej elektroakustycznej melancholii Ólafura Arnaldsa i delikatnych impresji nanoszonych nieśpiesznym gestem Maxa Richtera będą co najmniej zaciekawieni „Sleep Stations”.

Luton – „Black Box Animals” (Lost Tribe Sound | 27.04.2018)

Tu z kolei mamy do czynienia z debiutancką płytą włoskiego duetu Luton, założonego przez Roberto P. Siguera i Attilio Novellino. Nastrój ich kompozycji jest bliski tego, co proponuje From the Mouth of the Sun, mam na myśli elektroakustyczne serpentyny wijące się w nieokreślonym kierunku, z tą różnicą, iż włoscy artyści zamoczyli owe serpentyny w smolistej (momentami noise’owej) cieczy, nadającej ich muzyce bardziej mrocznego wyrazu – dobrze to słychać w utworach „Mount Kenya Imperial” i „Black Concrete” z pohukującym w oddali echem dokonań Bena Frosta, Deaf Center czy Bena Chatwina. Naprawdę warto zapamiętać nazwę Luton i śledzić kolejne ich kroki.

 

Strona Lost Tribe Sound »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze