Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”

Setaoc Mass – 53 Degrees North Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Na maksa.

Various Artists – The Warmest Hum
Ania Pietrzak:

Potrzebne odcięcie.



Various Artists – DC Trax (The Octal Years)

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Kiedy Rod Modell i Mike Shommer uruchomili na początku minionej dekady wytwórnię DeepChord, początkowo wszystkie tworzone przez nich nagrania ukazywały się wyłącznie w jej katalogu. Popularność pierwszych dwunastocalówek duetu sprawiła jednak szybko, że o jego utwory upomniały się inne tłocznie. Jedną z nich była kalifornijska Octal, stanowiąca pododdział większej firmy – Transistor Rhythm.

Jej twórcą był działający w Kalifornii od końca lat 80. didżej i producent – Michael Sickinger. Od czasu swego debiutu zdążył on uruchomić kilka tłoczni, a Octal postanowił dedykować zdobywającemu coraz większą popularność dub-techno. Zaprosił więc do współpracy Roda Modella, a ten nagrał dlań kilkanaście utworów pod pseudonimami CV, Imax i oczywiście DeepChord. Dziś dostajemy zestaw tych kompozycji na jednej płycie kompaktowej.

„DC Trax (The Octal Years)” to najbardziej szorstka i surowa wersja muzyki amerykańskiego producenta jaką znamy. Mamy tu ambientowe nagrania, skoncentrowane na kanalizacyjnych szumach, glitchowych defektach i basowych modulacjach („Octal 6”), ale przede wszystkim archetypowe dub-techno o minimalowej konstrukcji, rozpięte między galopującymi bitami, spogłosowanymi korozjami a hipnotycznymi loopami („Octal 5”).

Dziesięć archiwalnych nagrań (plus dwa współczesne miksy) z katalogu Octal, pokazują jak rodziło się dzisiejsze brzmienie nagrań Roda Modella. Tkwiąc swymi korzeniami w pierwszych dokonaniach Basic Channel, z jednej strony dostosowywało się do aktualnych mód (czytaj: minimalowe aranże), a z drugiej – śmiało wyrywało się w przeszłość, ku bardziej abstrakcyjnym i przestrzennym  konstrukcjom, które stanowią dziś o jego klimacie i sile.

Echopspace 2018

www.echospacedetroit.com

www.echospacedetroit.bandcamp.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze