Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.

Various Artists – Air Texture Vol. VI – Selected By Steffi & Martyn
Paweł Gzyl:

Breakbeatowa wersja ambientu.

Szun Waves – New Hymn To Freedom
Jarek Szczęsny:

Pasuje jak ulał.

Stephen Lopkin – Clyde Built
Paweł Gzyl:

Świetlista elektronika w stylu Motor City.

Oiseaux-Tempête – Tarab
Łukasz Komła:

Nie pomińcie tego!



Various Artists – DC Trax (The Octal Years)

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Kiedy Rod Modell i Mike Shommer uruchomili na początku minionej dekady wytwórnię DeepChord, początkowo wszystkie tworzone przez nich nagrania ukazywały się wyłącznie w jej katalogu. Popularność pierwszych dwunastocalówek duetu sprawiła jednak szybko, że o jego utwory upomniały się inne tłocznie. Jedną z nich była kalifornijska Octal, stanowiąca pododdział większej firmy – Transistor Rhythm.

Jej twórcą był działający w Kalifornii od końca lat 80. didżej i producent – Michael Sickinger. Od czasu swego debiutu zdążył on uruchomić kilka tłoczni, a Octal postanowił dedykować zdobywającemu coraz większą popularność dub-techno. Zaprosił więc do współpracy Roda Modella, a ten nagrał dlań kilkanaście utworów pod pseudonimami CV, Imax i oczywiście DeepChord. Dziś dostajemy zestaw tych kompozycji na jednej płycie kompaktowej.

„DC Trax (The Octal Years)” to najbardziej szorstka i surowa wersja muzyki amerykańskiego producenta jaką znamy. Mamy tu ambientowe nagrania, skoncentrowane na kanalizacyjnych szumach, glitchowych defektach i basowych modulacjach („Octal 6”), ale przede wszystkim archetypowe dub-techno o minimalowej konstrukcji, rozpięte między galopującymi bitami, spogłosowanymi korozjami a hipnotycznymi loopami („Octal 5”).

Dziesięć archiwalnych nagrań (plus dwa współczesne miksy) z katalogu Octal, pokazują jak rodziło się dzisiejsze brzmienie nagrań Roda Modella. Tkwiąc swymi korzeniami w pierwszych dokonaniach Basic Channel, z jednej strony dostosowywało się do aktualnych mód (czytaj: minimalowe aranże), a z drugiej – śmiało wyrywało się w przeszłość, ku bardziej abstrakcyjnym i przestrzennym  konstrukcjom, które stanowią dziś o jego klimacie i sile.

Echopspace 2018

www.echospacedetroit.com

www.echospacedetroit.bandcamp.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze