Lawrence – Illusion
Paweł Gzyl:

Elegancko, stylowo i powściągliwie.

VA – Music of Northern and Southern Laos
Łukasz Komła:

Kompilacja nie ukazuje walki między północą a południem. Kink Gong nadstawił ucho w obu częściach Laosu, tam gdzie zanika tradycja.

Manu Delago – Parasol Peak
Jarek Szczęsny:

Wspinaczka z instrumentami.

Emika ‎– Falling In Love With Sadness
Mateusz Piżyński:

Czy uptempo to dobra kanwa na smutne opowieści?

Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.



Ketan Bhatti & Ensemble Adapter – Nodding Terms

Indyjski artysta zaprosił do współpracy niemiecko-islandzki kolektyw, a przy okazji ich utwory zremiksowali Paul Frick i Jan Brauer. Współczesna poważka w klubie!

Ketan Bhatti urodził się w 1981roku w New Delhi, dorastał w Bielefeld, a obecnie mieszka w Berlinie, gdzie pisze muzykę na potrzeby teatru i tańca (m.in. Deutsches Theater Berlin i Schauspiel Köln) oraz musicali. Razem ze swoim bratem, Vivanem Bhattim, od wielu lat komponują dla berlińskiej grupy breakdance’owej Flying Steps – warto znać ich pracę pt. „Flying Bach” (hip-hopową adaptację Bacha), za którą bracia Bhattim otrzymali nagrodę Echo Klassik.

Ensemble Adapter to grupa zajmująca się wykonywaniem muzyki współczesnej z siedzibą w Berlinie. Tworzą ją Gunnhildur Einarsdóttir (harfa), Kristjana Helgadóttir (flet), Ingólfur Vilhjálmsson (klarnet basowy) i Matthias Engler (perkusja). Na płycie „Nodding Terms” (col legno | 18.05.2018) skład Ensemble Adapter został poszerzony o Antonisa Anissegosa (fortepian), Milian Vogela (klarnet basowy) oraz Andreasa Vossa (wiolonczela). Dodajmy, że sam Bhatti gra na perkusji i fortepianie.

Bhatti – jako główny kompozytor – postanowił nadać kameralistyce i współczesnej muzyce poważnej klubowy groove. Nie jest to jakieś nowatorskie posunięcie, ale w przypadku „Nodding Terms” to zadziałało. Ducha idei świetnie oddaje nagranie „Laughter Leading”, gdzie faktycznie poważka wkracza na klubowy parkiet, wykonując nieoczywiste gesty. Polecam wsłuchać się także w „Hast Hussle”, „Nodding Terms” „Kords”, znakomity „Umziehaktion” (oraz remiks tego utworu w wykonaniu Brauers Rumpelkammer). Album zamyka kompozycja „Modul 4” i jej remiks autorstwa Ensemble Adapter. Nie wspomniałem wcześniej, iż równie dobrego remiksu dokonał Paul Frick w „Ferntendenz”.

Niestety, ale nie znalazłem w Internecie linków do odsłuchu z YouTube’a, Bandcampa czy
Soundclouda, ale załączam link do Spotify. Fragmentów można również posłuchać na stronie wytwórni col legno. Warto zaopatrzyć się w CD, ja już to zrobiłem.

 

Strona Ketan Bhatti »Strona Ensemble Adapter »Profil na Facebooku »Strona cold legno »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze