Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.



Ketan Bhatti & Ensemble Adapter – Nodding Terms

Indyjski artysta zaprosił do współpracy niemiecko-islandzki kolektyw, a przy okazji ich utwory zremiksowali Paul Frick i Jan Brauer. Współczesna poważka w klubie!

Ketan Bhatti urodził się w 1981roku w New Delhi, dorastał w Bielefeld, a obecnie mieszka w Berlinie, gdzie pisze muzykę na potrzeby teatru i tańca (m.in. Deutsches Theater Berlin i Schauspiel Köln) oraz musicali. Razem ze swoim bratem, Vivanem Bhattim, od wielu lat komponują dla berlińskiej grupy breakdance’owej Flying Steps – warto znać ich pracę pt. „Flying Bach” (hip-hopową adaptację Bacha), za którą bracia Bhattim otrzymali nagrodę Echo Klassik.

Ensemble Adapter to grupa zajmująca się wykonywaniem muzyki współczesnej z siedzibą w Berlinie. Tworzą ją Gunnhildur Einarsdóttir (harfa), Kristjana Helgadóttir (flet), Ingólfur Vilhjálmsson (klarnet basowy) i Matthias Engler (perkusja). Na płycie „Nodding Terms” (col legno | 18.05.2018) skład Ensemble Adapter został poszerzony o Antonisa Anissegosa (fortepian), Milian Vogela (klarnet basowy) oraz Andreasa Vossa (wiolonczela). Dodajmy, że sam Bhatti gra na perkusji i fortepianie.

Bhatti – jako główny kompozytor – postanowił nadać kameralistyce i współczesnej muzyce poważnej klubowy groove. Nie jest to jakieś nowatorskie posunięcie, ale w przypadku „Nodding Terms” to zadziałało. Ducha idei świetnie oddaje nagranie „Laughter Leading”, gdzie faktycznie poważka wkracza na klubowy parkiet, wykonując nieoczywiste gesty. Polecam wsłuchać się także w „Hast Hussle”, „Nodding Terms” „Kords”, znakomity „Umziehaktion” (oraz remiks tego utworu w wykonaniu Brauers Rumpelkammer). Album zamyka kompozycja „Modul 4” i jej remiks autorstwa Ensemble Adapter. Nie wspomniałem wcześniej, iż równie dobrego remiksu dokonał Paul Frick w „Ferntendenz”.

Niestety, ale nie znalazłem w Internecie linków do odsłuchu z YouTube’a, Bandcampa czy
Soundclouda, ale załączam link do Spotify. Fragmentów można również posłuchać na stronie wytwórni col legno. Warto zaopatrzyć się w CD, ja już to zrobiłem.

 

Strona Ketan Bhatti »Strona Ensemble Adapter »Profil na Facebooku »Strona cold legno »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze