Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.

Mchy i Porosty – The Dead Pterodactyl
Mateusz Piżyński:

Techno na strychu.

Nkisi – 7 Directions
Jarek Szczęsny:

Kosmos można stracić z oczu.

Robert Farrugia ‎– Adrift
Mateusz Piżyński:

Harmonijny ambient z mrokiem tylko na okładce?

Passarani – W.O.W.
Paweł Gzyl:

Rzym-Detroit-Chicago-Sheffield.



Ketan Bhatti & Ensemble Adapter – Nodding Terms

Indyjski artysta zaprosił do współpracy niemiecko-islandzki kolektyw, a przy okazji ich utwory zremiksowali Paul Frick i Jan Brauer. Współczesna poważka w klubie!

Ketan Bhatti urodził się w 1981roku w New Delhi, dorastał w Bielefeld, a obecnie mieszka w Berlinie, gdzie pisze muzykę na potrzeby teatru i tańca (m.in. Deutsches Theater Berlin i Schauspiel Köln) oraz musicali. Razem ze swoim bratem, Vivanem Bhattim, od wielu lat komponują dla berlińskiej grupy breakdance’owej Flying Steps – warto znać ich pracę pt. „Flying Bach” (hip-hopową adaptację Bacha), za którą bracia Bhattim otrzymali nagrodę Echo Klassik.

Ensemble Adapter to grupa zajmująca się wykonywaniem muzyki współczesnej z siedzibą w Berlinie. Tworzą ją Gunnhildur Einarsdóttir (harfa), Kristjana Helgadóttir (flet), Ingólfur Vilhjálmsson (klarnet basowy) i Matthias Engler (perkusja). Na płycie „Nodding Terms” (col legno | 18.05.2018) skład Ensemble Adapter został poszerzony o Antonisa Anissegosa (fortepian), Milian Vogela (klarnet basowy) oraz Andreasa Vossa (wiolonczela). Dodajmy, że sam Bhatti gra na perkusji i fortepianie.

Bhatti – jako główny kompozytor – postanowił nadać kameralistyce i współczesnej muzyce poważnej klubowy groove. Nie jest to jakieś nowatorskie posunięcie, ale w przypadku „Nodding Terms” to zadziałało. Ducha idei świetnie oddaje nagranie „Laughter Leading”, gdzie faktycznie poważka wkracza na klubowy parkiet, wykonując nieoczywiste gesty. Polecam wsłuchać się także w „Hast Hussle”, „Nodding Terms” „Kords”, znakomity „Umziehaktion” (oraz remiks tego utworu w wykonaniu Brauers Rumpelkammer). Album zamyka kompozycja „Modul 4” i jej remiks autorstwa Ensemble Adapter. Nie wspomniałem wcześniej, iż równie dobrego remiksu dokonał Paul Frick w „Ferntendenz”.

Niestety, ale nie znalazłem w Internecie linków do odsłuchu z YouTube’a, Bandcampa czy
Soundclouda, ale załączam link do Spotify. Fragmentów można również posłuchać na stronie wytwórni col legno. Warto zaopatrzyć się w CD, ja już to zrobiłem.

 

Strona Ketan Bhatti »Strona Ensemble Adapter »Profil na Facebooku »Strona cold legno »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze