Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.

Jacek Sienkiewicz – On And On
Paweł Gzyl:

Twarde bity i kosmiczna elektronika.

Black Sea Dahu – White Creatures
Łukasz Komła:

Silny uścisk szczerego debiutu!

Rings Around Saturn – Rings Around Saturn
Paweł Gzyl:

Stylowe techno i electro z Antypodów.

Kelly Moran – Ultraviolet
Jarek Szczęsny:

Po nitce na księżyc.

Kuzu – Hiljaisuus
Jarek Szczęsny:

Konieczna dawka brutalizmu.

Antigone – Rising
Paweł Gzyl:

Tour de force francuskiego producenta.



Ketan Bhatti & Ensemble Adapter – Nodding Terms

Indyjski artysta zaprosił do współpracy niemiecko-islandzki kolektyw, a przy okazji ich utwory zremiksowali Paul Frick i Jan Brauer. Współczesna poważka w klubie!

Ketan Bhatti urodził się w 1981roku w New Delhi, dorastał w Bielefeld, a obecnie mieszka w Berlinie, gdzie pisze muzykę na potrzeby teatru i tańca (m.in. Deutsches Theater Berlin i Schauspiel Köln) oraz musicali. Razem ze swoim bratem, Vivanem Bhattim, od wielu lat komponują dla berlińskiej grupy breakdance’owej Flying Steps – warto znać ich pracę pt. „Flying Bach” (hip-hopową adaptację Bacha), za którą bracia Bhattim otrzymali nagrodę Echo Klassik.

Ensemble Adapter to grupa zajmująca się wykonywaniem muzyki współczesnej z siedzibą w Berlinie. Tworzą ją Gunnhildur Einarsdóttir (harfa), Kristjana Helgadóttir (flet), Ingólfur Vilhjálmsson (klarnet basowy) i Matthias Engler (perkusja). Na płycie „Nodding Terms” (col legno | 18.05.2018) skład Ensemble Adapter został poszerzony o Antonisa Anissegosa (fortepian), Milian Vogela (klarnet basowy) oraz Andreasa Vossa (wiolonczela). Dodajmy, że sam Bhatti gra na perkusji i fortepianie.

Bhatti – jako główny kompozytor – postanowił nadać kameralistyce i współczesnej muzyce poważnej klubowy groove. Nie jest to jakieś nowatorskie posunięcie, ale w przypadku „Nodding Terms” to zadziałało. Ducha idei świetnie oddaje nagranie „Laughter Leading”, gdzie faktycznie poważka wkracza na klubowy parkiet, wykonując nieoczywiste gesty. Polecam wsłuchać się także w „Hast Hussle”, „Nodding Terms” „Kords”, znakomity „Umziehaktion” (oraz remiks tego utworu w wykonaniu Brauers Rumpelkammer). Album zamyka kompozycja „Modul 4” i jej remiks autorstwa Ensemble Adapter. Nie wspomniałem wcześniej, iż równie dobrego remiksu dokonał Paul Frick w „Ferntendenz”.

Niestety, ale nie znalazłem w Internecie linków do odsłuchu z YouTube’a, Bandcampa czy
Soundclouda, ale załączam link do Spotify. Fragmentów można również posłuchać na stronie wytwórni col legno. Warto zaopatrzyć się w CD, ja już to zrobiłem.

 

Strona Ketan Bhatti »Strona Ensemble Adapter »Profil na Facebooku »Strona cold legno »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze