MONOH – MONOH
Łukasz Komła:

W oparach myśli.

ISAN – Lamenting Machine
Paweł Gzyl:

Najbardziej wyciszona płyta angielskiego projektu.

Stephen Mallinder – Um Dada
Paweł Gzyl:

Efektowny powrót weterana.

Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.



Ketan Bhatti & Ensemble Adapter – Nodding Terms

Indyjski artysta zaprosił do współpracy niemiecko-islandzki kolektyw, a przy okazji ich utwory zremiksowali Paul Frick i Jan Brauer. Współczesna poważka w klubie!

Ketan Bhatti urodził się w 1981roku w New Delhi, dorastał w Bielefeld, a obecnie mieszka w Berlinie, gdzie pisze muzykę na potrzeby teatru i tańca (m.in. Deutsches Theater Berlin i Schauspiel Köln) oraz musicali. Razem ze swoim bratem, Vivanem Bhattim, od wielu lat komponują dla berlińskiej grupy breakdance’owej Flying Steps – warto znać ich pracę pt. „Flying Bach” (hip-hopową adaptację Bacha), za którą bracia Bhattim otrzymali nagrodę Echo Klassik.

Ensemble Adapter to grupa zajmująca się wykonywaniem muzyki współczesnej z siedzibą w Berlinie. Tworzą ją Gunnhildur Einarsdóttir (harfa), Kristjana Helgadóttir (flet), Ingólfur Vilhjálmsson (klarnet basowy) i Matthias Engler (perkusja). Na płycie „Nodding Terms” (col legno | 18.05.2018) skład Ensemble Adapter został poszerzony o Antonisa Anissegosa (fortepian), Milian Vogela (klarnet basowy) oraz Andreasa Vossa (wiolonczela). Dodajmy, że sam Bhatti gra na perkusji i fortepianie.

Bhatti – jako główny kompozytor – postanowił nadać kameralistyce i współczesnej muzyce poważnej klubowy groove. Nie jest to jakieś nowatorskie posunięcie, ale w przypadku „Nodding Terms” to zadziałało. Ducha idei świetnie oddaje nagranie „Laughter Leading”, gdzie faktycznie poważka wkracza na klubowy parkiet, wykonując nieoczywiste gesty. Polecam wsłuchać się także w „Hast Hussle”, „Nodding Terms” „Kords”, znakomity „Umziehaktion” (oraz remiks tego utworu w wykonaniu Brauers Rumpelkammer). Album zamyka kompozycja „Modul 4” i jej remiks autorstwa Ensemble Adapter. Nie wspomniałem wcześniej, iż równie dobrego remiksu dokonał Paul Frick w „Ferntendenz”.

Niestety, ale nie znalazłem w Internecie linków do odsłuchu z YouTube’a, Bandcampa czy
Soundclouda, ale załączam link do Spotify. Fragmentów można również posłuchać na stronie wytwórni col legno. Warto zaopatrzyć się w CD, ja już to zrobiłem.

 

Strona Ketan Bhatti »Strona Ensemble Adapter »Profil na Facebooku »Strona cold legno »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze