Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.



Eklektik Session #3 – Studnitzky

6 października w ramach Eklektik Session wystąpi jeden z reprezentantów XJAZZ BerlinStudnitzky.

Tegoroczna edycja Eklektik Session zostanie zrealizowana pod hasłem „Manual” i odbędzie się między 5 a 7 października. W przestrzeniach Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, w klubo-galerii Surowiec i w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA wystąpią norweski trębacz Nils Petter Molvaer oraz Building Instrument, nowojorski duet Paris Monster i reprezentacja berlińskiego festiwalu XJAZZ. Tradycyjnie, na wielki finał zagra międzynarodowa Eklektik Orchestra.

Tak było w 2017:

Studnitzky

Najważniejsza postać związana z XJAZZ Festivalem, ponieważ w 2014 roku zainicjował powstanie tego festiwalu, który niemal od razu stał się największą imprezą jazzową w Berlinie. To także założyciel wytwórni płytowej pod nazwą Contemplate, ale przede wszystkim znakomity trębacz oraz pianista, przemierzający rozmaite rejony jazzu, muzyki klasycznej i elektronicznej. Sebastian Studnitzky, jak się okazuje, to nie tylko organizator i multiinstrumentalista, lecz również postać związana ze światem akademickim – we wrześniu 2014 roku objął stanowisko profesorskie na Uniwersytecie Muzycznym w Dreźnie. Niemiecki artysta chyba najbardziej zasłynął z prowadzenia projektu Memento, gdzie w towarzystwie kwartetu smyczkowego lub orkiestry kameralnej tworzy nieszablonowe kompozycje niedające się jednoznacznie zaliczyć do kameralistyki, awangardy czy muzyki współczesnej podpartej elektroniką.

Oprócz wielu działań w innych projektach Studnitzky wydaje także solowe płyty. Najnowsza pochodzi z 2017 roku i nosi tytuł „KY organic”, na której zestawia ze sobą minimalistyczne formy zarówno przy użyciu trąbki i fortepianu, jak i elektroniki wyrastające z minimal techno. Być może nagrania z „KY organic” nie brzmiałaby tak dobrze, gdyby nie udział dwóch zaprzyjaźnionych muzyków poznanych przez Studnitzky’eg na Uniwersytecie, czyli perkusisty Tima Sarhana i gitarzysty Laurenza Karstena. Warto wspomnieć, że materiał na „KY organic” został wyprodukowany w polskim studiu nagraniowym RecPublica. Niemieckie Stowarzyszenie Muzyczne Bundesverband Musikindustrie uhonorowało Studnitzky’ego tytułem Echo Jazz 2015.

Strona Studnitzky »Profil na Facebooku »

Koncert Paris Studnitzky:

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze