Ian William Craig – Thresholder
Jarek Szczęsny:

Grobowa ekspansywność.

System – Plus
Paweł Gzyl:

Duńscy weterani ambientu plus Nils Frahm.

Igor Boxx – Kabaret
Jarek Szczęsny:

Słuchanie do namysłu.

Objekt – Cocoon Crush
Paweł Gzyl:

Egzotyczny kolaż mikrodźwięków.

Julia Holter – Aviary
Jarek Szczęsny:

Uzasadniona epickość.

Shlømo – Mercurial Skin
Paweł Gzyl:

Elektroniczna retromania.

SHXCXCHCXSH – OUFOUFOF
Paweł Gzyl:

Rytmiczne wariacje.

Jessica Moss – Entanglement
Jarek Szczęsny:

Swoją drogą.

Book Of Air – Se (in) de bos
Łukasz Komła:

Ambient na osiemnastu muzyków!

Kittin – Cosmos
Paweł Gzyl:

Kittin ciągle ta sama, choć już bez „Miss”.

Remek Hanaj – Wysiadywanie góry
Jarek Szczęsny:

Strefa słyszenia.

Jan Wagner – Nummern
Łukasz Komła:

To nie numerologia, to czyste emocje!

Adam X – Recon Mission
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku – w rytmie techno i EBM.

Neneh Cherry – Broken Politics
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od masowej popularności.



Eklektik Session #4 – Ätna

Kolejną grupą, jaka w tym roku wystąpi w październiku we Wrocławiu na Eklektik Session, będzie duet Ätna!

Tegoroczna edycja Eklektik Session zostanie zrealizowana pod hasłem „Manual” i odbędzie się między 5 a 7 października. W przestrzeniach Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, w klubo-galerii Surowiec i w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA wystąpią norweski trębacz Nils Petter Molvaer oraz Building Instrument, nowojorski duet Paris Monster i reprezentacja berlińskiego festiwalu XJAZZ. Tradycyjnie, na wielki finał zagra międzynarodowa Eklektik Orchestra.

Tak było w 2017:

Ätna

To jedni z reprezentantów berlińskiego XJAZZ Festivalu. Oboje poznali się w Dreźnie, we wschodnich Niemczech. Bardzo szybko się okazało, że Inéz i Demiana Kappensteina łączy podobna wrażliwość. Postanowili szybko wejść do studia i zarejestrować materiał na debiutancką EP-kę „Ätna”, która ukazała się w kwietniu 2017 roku nakładem wytwórni recordJet. Inéz – śpiewa, gra na minimalistycznym zestawie perkusyjnym oraz rozkoszuje się w oszczędnym brzmieniu fortepianu. Z kolei Demian jest perkusistą nasycającym swoje rytmy elektroniką. Zgrabnie nakładane spirale auto-tune’a na głos Inéz nasuwają skojarzenia z Beyoncé, a po drugiej stronie elektronika i pozornie skonfundowane rytmy Demiana – utrzymane w duchu eksperymentów zjawiskowej Rosjanki Mary Ocher – precyzyjnie towarzyszą zawiłym pętlom wokalnym Inéz. Z całą pewnością są to piosenki na miarę XXI wieku.

Strona Ätna »Profil na Facebooku »

Koncert Ätna:

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze