Ovandra – Retrofuture
Paweł Gzyl:

Radosne buszowanie w skarbcu trance’owych brzmień.

Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.



Eklektik Session #4 – Ätna

Kolejną grupą, jaka w tym roku wystąpi w październiku we Wrocławiu na Eklektik Session, będzie duet Ätna!

Tegoroczna edycja Eklektik Session zostanie zrealizowana pod hasłem „Manual” i odbędzie się między 5 a 7 października. W przestrzeniach Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, w klubo-galerii Surowiec i w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA wystąpią norweski trębacz Nils Petter Molvaer oraz Building Instrument, nowojorski duet Paris Monster i reprezentacja berlińskiego festiwalu XJAZZ. Tradycyjnie, na wielki finał zagra międzynarodowa Eklektik Orchestra.

Tak było w 2017:

Ätna

To jedni z reprezentantów berlińskiego XJAZZ Festivalu. Oboje poznali się w Dreźnie, we wschodnich Niemczech. Bardzo szybko się okazało, że Inéz i Demiana Kappensteina łączy podobna wrażliwość. Postanowili szybko wejść do studia i zarejestrować materiał na debiutancką EP-kę „Ätna”, która ukazała się w kwietniu 2017 roku nakładem wytwórni recordJet. Inéz – śpiewa, gra na minimalistycznym zestawie perkusyjnym oraz rozkoszuje się w oszczędnym brzmieniu fortepianu. Z kolei Demian jest perkusistą nasycającym swoje rytmy elektroniką. Zgrabnie nakładane spirale auto-tune’a na głos Inéz nasuwają skojarzenia z Beyoncé, a po drugiej stronie elektronika i pozornie skonfundowane rytmy Demiana – utrzymane w duchu eksperymentów zjawiskowej Rosjanki Mary Ocher – precyzyjnie towarzyszą zawiłym pętlom wokalnym Inéz. Z całą pewnością są to piosenki na miarę XXI wieku.

Strona Ätna »Profil na Facebooku »

Koncert Ätna:

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze