Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.

Jacek Sienkiewicz – On And On
Paweł Gzyl:

Twarde bity i kosmiczna elektronika.

Black Sea Dahu – White Creatures
Łukasz Komła:

Silny uścisk szczerego debiutu!

Rings Around Saturn – Rings Around Saturn
Paweł Gzyl:

Stylowe techno i electro z Antypodów.

Kelly Moran – Ultraviolet
Jarek Szczęsny:

Po nitce na księżyc.

Kuzu – Hiljaisuus
Jarek Szczęsny:

Konieczna dawka brutalizmu.

Antigone – Rising
Paweł Gzyl:

Tour de force francuskiego producenta.



Marcel Dettmann – Test-File

Dettmann ciągle w formie.

Czterdziestojednoletni już dziś didżej i producent wydaje się być tym artystą, który najlepiej uosabia fenomen Berghain. Dzieje się tak zarówno za sprawą wysokiej jakości nagrań o specyficznym brzmieniu, jak również finezyjnych setów, choćby tych utrwalonych na płytach. Ponieważ Marcel Dettmann zdaje sobie jednak sprawę, że wszystkie mody mijają, stawia na nieustanny rozwój. Efektem tego są jego kooperacje – choćby ta niedawna z Benem Klockiem na płycie „Phantom Studies” czy obecna z Silent Servantem na EP-ce dla Jealous God. Niemieckiemu producentowi bliskie są również dalekie od techno eksperymenty, jak te firmowane nazwą Rauch.

Kogoś, kto zna twórczość Dettmanna nie zdziwi więc utwór tytułowy, który otwiera jego najnowszy zestaw. „Test-File” to abstrakcyjna kompozycja wypełniona basowymi akordami i przestrzennymi efektami, która przypomina eksperymenty artystów z Raster Noton. Dla równowagi w „Ascending” niemiecki twórca serwuje typowe dla siebie mocarne techno o miękkim rytmie i fabrycznych odgłosach. Prawdziwą niespodzianką jest dopiero „Autumn77”, w którym Dettmann sięga po organiczny deep house, w którym jest miejsce zarówno na klaskany bit, jak również niepokojącą partię klawiszy.

Drugi krążek z podwójnego zestawu otwiera „Torch”. To wyraz oczywistej tęsknoty Dettmanna za „złotymi” latami brytyjskiego dubstepu: zwalisty i masywny killer podrasowany zawodzącymi syntezatorami. Stąd blisko do dub-techno – i krok ten zostaje wykonany w „Error (1st Take)”, w którym niemiecki producent serwuje nam minimalową wersję gatunku, rozpisaną na oszczędne klawisze i rytmiczne efekty. Kolekcję wieńczy „Metalloid” – następny sztos w stylu berghainowego techno, w którym tektoniczny bit wznieca rozwibrowaną kurzawę trzepoczących dźwięków.

„Test-File” to pierwsza płyta Marcela Dettmana z solowymi dokonaniami od dwóch lat i pierwsza z premierowym materiałem dla Ostgut Ton od czterech lat. Nic więc dziwnego, że klubowy światek dokładnie się temu materiałowi przysłucha. Niemiecki producent zadbał więc, aby nikt nie był rozczarowany. Połowę tego wydawnictwa wypełnia to, co Dettmann robi najlepiej – mocarne techno o potężnej mocy. Krytycy węszący zawsze za czymś nowatorskim, pokiwają głowami na dwoma innymi utworami. Wszyscy zaś zachwycą się jedną kompozycją. „Autumn77” to bowiem wyjątkowo nieszablonowe nagranie. Czy w takim stylu będzie utrzymany trzeci album artysty?

Marcel Dettman odwiedzi Polskę w ramach promocji swojej nowej płyty i zagra 21 września w krakowskim klubie Szpitalna 1 i 22 września w warszawskim klubie Smolna 1.

Ostgut Ton 2018

www.ostgut.de/label

www.facebook.com/Ostgut.Ton.OFFICIAL

www.facebook.com/marceldettmannofficial

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze