Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.



Wieloryb

Po raz pierwszy na płycie powraca do nas klasyk polskiego EBM, wpisując się idealnie w modę na te brzmienia.

Zespół Wieloryb rozpoczął swą działalność w Gdańsku w 1991 roku w składzie Paweł Kmiecik, Robert Suszko i Maciej Żabczyński.  Na swojej pierwszej kasecie „1” trio zaproponowało autorską wersję Electro Body Music, której najbliżej było ze względu na punkową agresję do ówczesnych dokonań artystów z wytwórni Wax Trax – przede wszystkim Revolting Cocks. Co ciekawe nagrania formacji asymilowały również wpływy docierającego dopiero do Polski techno, co było słychać w rytmice i brzmieniu kompozycji z „1”.

Pamiętny debiut zespołu osiągnął artystyczny sukces, łącznie z nominacją do Nagrody Muzycznej Fryderyk w 1994 r. Materiał nigdy nie został wydany na płycie CD ani na winylu. Niewielki nakład rozszedł się bardzo szybko i równie szybko zyskał w kręgach alternatywnych status kultowego. Po niemal ćwierćwieczu „1” ukazuje się wreszcie na winylu i CD w starannej reedycji Requiem Records po oddającemu idealnie dynamikę nagrań Wieloryba ekspresyjnym masteringu Marcina Bocińskiego.

Wszystkie informacje: www.requiem-records.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze