Anthony Rother – 3L3C7RO COMMANDO
Paweł Gzyl:

Wyszlifowane na wysoki połysk electro w typowo europejskiej wersji.

DJ Bone – Beyond
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Hector Oaks – As We Were Saying
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka protestu.

Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.



Various Artists Watergate Vol. 25 – Mixed By Adana Twins

Tech-house kipiący od emocji.

Hamburg zaznaczył swą obecność na muzycznej mapie Niemiec przede wszystkim przez działalność wytwórni Dial. Oryginalność nagrań tworzących dla niej artystów w rodzaju Lawrence’a czy Efdemina polegała w dużej mierze na nasyceniu energetycznego techno i house’u potężną dawką głębokich emocji. Nic więc dziwnego, że również inni artyści działający w tym portowym mieście nasiąkli podobnym podejściem do nowej elektroniki. Dowodem tego może być działalność duetu Adana Twins.

Benjamin Busse i Friso Traas zaczęli didżejować w połowie minionej dekady. Pierwszy wniósł do wspólnego grania upodobanie do hip-hopu, a drugi – do klubowych rytmów. Na efekty nie trzeba było długo czekać: kiedy Adana Twins zaczęli tworzyć pierwsze własne nagrania, szybko znalazły one miejsce w katalogach znanych wytwórni, od Exploited po Watergate. Dla tej ostatniej duet zrealizował najpierw dwie EP-ki, a teraz – kolejny odcinek z cyklu firmowych DJ-setów, serwowanych przez tłocznię działającą przy słynnym berlińskim klubie.

Zaczyna się on bardzo soundtrackowo: spomiędzy głosów i dźwięków otoczenia wyłania się trance’owe arpeggio, nadające ton pierwszej części zestawu („Die Gesamtheit der Dinge” Adana Twins i „4W1R6” SBTH). Potem uderza hipnotyczny tech-house, który wypełniają po brzegi melodyjne partie modulowanych klawiszy („Blue Wolf” Lehara), a spomiędzy których czasem przebija tribalowa rytmika („Tribelune” Kintar & Bog) lub dubowe efekty („Jubileetee” Stereocalupse). Wszystko to puentuje mocno podrasowana na trance’ową modłę autorska wersja „Roar” Patrice’a Baumela.

Choć wytwórnia reklamuje miks Adana Twins jako set, w ramach którego hamburski duet przechodzi płynnie od house’u do techno, to tak naprawdę mamy tu do czynienia przede wszystkim z klasycznym tech-house’m. Busse i Traas nasycają jednak tę muzykę niespotykaną wręcz w tym gatunku dawką emocji. Znajduje to odbicie w mocnym wymodelowaniu prezentowanego materiału na trance’ową modłę. W efekcie powstaje epicki miks o przestrzennym brzmieniu, który może spodobać się nawet fanom EDM.

Watergate 2018

www.www.water-gate.de

www.facebook.com/WatergateRecords

www.adanatwins.com

www.facebook.com/adanatwins

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze