BNNT is Michał Kupicz – Multiversion #2
Jarek Szczęsny:

Część druga.

Coil – The Gay Man’s Guide To Safer Sex +2 OST
Ania Pietrzak:

Absolutne kuriozum!

Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.



Various Artists Watergate Vol. 25 – Mixed By Adana Twins

Tech-house kipiący od emocji.

Hamburg zaznaczył swą obecność na muzycznej mapie Niemiec przede wszystkim przez działalność wytwórni Dial. Oryginalność nagrań tworzących dla niej artystów w rodzaju Lawrence’a czy Efdemina polegała w dużej mierze na nasyceniu energetycznego techno i house’u potężną dawką głębokich emocji. Nic więc dziwnego, że również inni artyści działający w tym portowym mieście nasiąkli podobnym podejściem do nowej elektroniki. Dowodem tego może być działalność duetu Adana Twins.

Benjamin Busse i Friso Traas zaczęli didżejować w połowie minionej dekady. Pierwszy wniósł do wspólnego grania upodobanie do hip-hopu, a drugi – do klubowych rytmów. Na efekty nie trzeba było długo czekać: kiedy Adana Twins zaczęli tworzyć pierwsze własne nagrania, szybko znalazły one miejsce w katalogach znanych wytwórni, od Exploited po Watergate. Dla tej ostatniej duet zrealizował najpierw dwie EP-ki, a teraz – kolejny odcinek z cyklu firmowych DJ-setów, serwowanych przez tłocznię działającą przy słynnym berlińskim klubie.

Zaczyna się on bardzo soundtrackowo: spomiędzy głosów i dźwięków otoczenia wyłania się trance’owe arpeggio, nadające ton pierwszej części zestawu („Die Gesamtheit der Dinge” Adana Twins i „4W1R6” SBTH). Potem uderza hipnotyczny tech-house, który wypełniają po brzegi melodyjne partie modulowanych klawiszy („Blue Wolf” Lehara), a spomiędzy których czasem przebija tribalowa rytmika („Tribelune” Kintar & Bog) lub dubowe efekty („Jubileetee” Stereocalupse). Wszystko to puentuje mocno podrasowana na trance’ową modłę autorska wersja „Roar” Patrice’a Baumela.

Choć wytwórnia reklamuje miks Adana Twins jako set, w ramach którego hamburski duet przechodzi płynnie od house’u do techno, to tak naprawdę mamy tu do czynienia przede wszystkim z klasycznym tech-house’m. Busse i Traas nasycają jednak tę muzykę niespotykaną wręcz w tym gatunku dawką emocji. Znajduje to odbicie w mocnym wymodelowaniu prezentowanego materiału na trance’ową modłę. W efekcie powstaje epicki miks o przestrzennym brzmieniu, który może spodobać się nawet fanom EDM.

Watergate 2018

www.www.water-gate.de

www.facebook.com/WatergateRecords

www.adanatwins.com

www.facebook.com/adanatwins

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze