Ian William Craig – Thresholder
Jarek Szczęsny:

Grobowa ekspansywność.

System – Plus
Paweł Gzyl:

Duńscy weterani ambientu plus Nils Frahm.

Igor Boxx – Kabaret
Jarek Szczęsny:

Słuchanie do namysłu.

Objekt – Cocoon Crush
Paweł Gzyl:

Egzotyczny kolaż mikrodźwięków.

Julia Holter – Aviary
Jarek Szczęsny:

Uzasadniona epickość.

Shlømo – Mercurial Skin
Paweł Gzyl:

Elektroniczna retromania.

SHXCXCHCXSH – OUFOUFOF
Paweł Gzyl:

Rytmiczne wariacje.

Jessica Moss – Entanglement
Jarek Szczęsny:

Swoją drogą.

Book Of Air – Se (in) de bos
Łukasz Komła:

Ambient na osiemnastu muzyków!

Kittin – Cosmos
Paweł Gzyl:

Kittin ciągle ta sama, choć już bez „Miss”.

Remek Hanaj – Wysiadywanie góry
Jarek Szczęsny:

Strefa słyszenia.

Jan Wagner – Nummern
Łukasz Komła:

To nie numerologia, to czyste emocje!

Adam X – Recon Mission
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku – w rytmie techno i EBM.

Neneh Cherry – Broken Politics
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od masowej popularności.



Various Artists Watergate Vol. 25 – Mixed By Adana Twins

Tech-house kipiący od emocji.

Hamburg zaznaczył swą obecność na muzycznej mapie Niemiec przede wszystkim przez działalność wytwórni Dial. Oryginalność nagrań tworzących dla niej artystów w rodzaju Lawrence’a czy Efdemina polegała w dużej mierze na nasyceniu energetycznego techno i house’u potężną dawką głębokich emocji. Nic więc dziwnego, że również inni artyści działający w tym portowym mieście nasiąkli podobnym podejściem do nowej elektroniki. Dowodem tego może być działalność duetu Adana Twins.

Benjamin Busse i Friso Traas zaczęli didżejować w połowie minionej dekady. Pierwszy wniósł do wspólnego grania upodobanie do hip-hopu, a drugi – do klubowych rytmów. Na efekty nie trzeba było długo czekać: kiedy Adana Twins zaczęli tworzyć pierwsze własne nagrania, szybko znalazły one miejsce w katalogach znanych wytwórni, od Exploited po Watergate. Dla tej ostatniej duet zrealizował najpierw dwie EP-ki, a teraz – kolejny odcinek z cyklu firmowych DJ-setów, serwowanych przez tłocznię działającą przy słynnym berlińskim klubie.

Zaczyna się on bardzo soundtrackowo: spomiędzy głosów i dźwięków otoczenia wyłania się trance’owe arpeggio, nadające ton pierwszej części zestawu („Die Gesamtheit der Dinge” Adana Twins i „4W1R6” SBTH). Potem uderza hipnotyczny tech-house, który wypełniają po brzegi melodyjne partie modulowanych klawiszy („Blue Wolf” Lehara), a spomiędzy których czasem przebija tribalowa rytmika („Tribelune” Kintar & Bog) lub dubowe efekty („Jubileetee” Stereocalupse). Wszystko to puentuje mocno podrasowana na trance’ową modłę autorska wersja „Roar” Patrice’a Baumela.

Choć wytwórnia reklamuje miks Adana Twins jako set, w ramach którego hamburski duet przechodzi płynnie od house’u do techno, to tak naprawdę mamy tu do czynienia przede wszystkim z klasycznym tech-house’m. Busse i Traas nasycają jednak tę muzykę niespotykaną wręcz w tym gatunku dawką emocji. Znajduje to odbicie w mocnym wymodelowaniu prezentowanego materiału na trance’ową modłę. W efekcie powstaje epicki miks o przestrzennym brzmieniu, który może spodobać się nawet fanom EDM.

Watergate 2018

www.www.water-gate.de

www.facebook.com/WatergateRecords

www.adanatwins.com

www.facebook.com/adanatwins

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze