Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”

Setaoc Mass – 53 Degrees North Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Na maksa.

Various Artists – The Warmest Hum
Ania Pietrzak:

Potrzebne odcięcie.

Solange – When I Get Home
Jarek Szczęsny:

Brakująca kropka.

Zaumne – Błysk
Jarek Szczęsny:

Zapętl to w nieskończoność.



Jason Forrest – Fear City

Pionier breakcore’u wydał nowy materiał. Posłuchajcie i zobaczcie klip do utworu „Subdivsion”!

Czytelnikom Nowej Muzyki raczej nie trzeba przedstawiać Jasona Forresta (znany też jako Donna Summer). Ale ci, którzy stykają się z jego muzyką pierwszy raz, powinni wiedzieć, że Amerykanin jest jednym z najważniejszych, jak nie najważniejszym twórcą gatunku breakcore. W 2001 roku założył wytwórnię Cock Rock Disco, która opublikowała przez lata dziesiątki płyt najbardziej znaczących artystów z kręgu wspomnianej estetyki. W latach 2002-2008 z kolei prowadził wpływową audycję radiową „Advanced D&D” na falach nowojorskiej stacji WFMU. To także współzałożyciel Wasted Festival przy berlińskim Club Transmediale (CTM), a także internetowej sieci telewizyjnej Network Awesome (2011). Ogólnie rzecz biorąc, Forrest zagrał na sześciu kontynentach.

Dla tych, którzy zaczynają przygodę z dokonaniami Amerykanina proponuję słynne wideo w reżyserii Jona Wattsa do utworu „Steppin Off”. Magazyn „Res” uznał ten klip jako wideo roku w 2005.

O najnowszym wydawnictwie „Fear City” (Cock Rock Disco | 07.09.2018) sam artysta pisze tak: „Fear City” może nie jest albumem, którego chcemy, ale być może jest albumem, którego potrzebujemy. Z całą pewnością tak jest, a do tego Forrest powraca tutaj do swoich plądrofonicznych korzeni. Są dobrze rozpoznawalne fragmenty (np. w „Beating Up Giants” i „Chase”), ale oczywiście stylowo wykrzywione i niekiedy obśmiane. Amerykanin powrócił też do disco (choćby „Subdivsion”), funku, rocka czy folku. Rzecz jasna podaje to wszystko w swoim wyjątkowym żartobliwym, niesamowicie luźnym i bezkompromisowym stylu!

Strona Cock Rock Disco »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze