John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.

Jacek Sienkiewicz – On And On
Paweł Gzyl:

Twarde bity i kosmiczna elektronika.

Black Sea Dahu – White Creatures
Łukasz Komła:

Silny uścisk szczerego debiutu!

Rings Around Saturn – Rings Around Saturn
Paweł Gzyl:

Stylowe techno i electro z Antypodów.

Kelly Moran – Ultraviolet
Jarek Szczęsny:

Po nitce na księżyc.

Kuzu – Hiljaisuus
Jarek Szczęsny:

Konieczna dawka brutalizmu.

Antigone – Rising
Paweł Gzyl:

Tour de force francuskiego producenta.

Kaos Protokoll – Everyone Nowhere
Łukasz Komła:

Było pytanie, jest odpowiedź!  

We Will Fail – Dancing
Jarek Szczęsny:

Wywrotka przed metą.



Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Kiedy w 2013 roku światło dzienne ujrzał pierwszy miks z serii „Unknown Landscapes”, jego tytuł wydawał się jak najbardziej adekwatny. Wzbierała nowa fala techno, która asymilowała wpływy różnych innych odmian elektroniki, od dronów po industrial, wszystko więc mogło się w tym gatunku zdarzyć. Takie były też niejednoznaczne wybory pierwszych selekcjonerów serii – Oscara Mulero czy Christiana Wunscha.

Od tamtego okresu minęło jednak już pięć lat. W tym czasie nowa fala techno okrzepła i utraciła swój nieprzewidywalny charakter. Nic w tym złego: tak dzieje się w każdym gatunku muzycznym i nowa elektronika nie jest tu żadnym wyjątkiem. W tym kontekście nazwa serii „Unknown Landscapes” wydaje się być już nieco nieaktualna: tym bardziej, że szósty miks z cyklu firmuje Lewis Fautzi. Niby to młody twórca, chyba jeszcze przed trzydziestką, ale zapatrzony w mistrzów z przeszłości.

Lewis Fautzi dobijał się na współczesną scenę techno tylnimi drzwiami, nagrywając do mało znanych wytwórni ze swej rodzimej Portugalii – Monocline czy Eminor. Jego muzyka od początku była jednak precyzyjna i energetyczna, nic więc dziwnego, że szybko się to zmieniło, a młody producent ma już na koncie trzy albumy i współpracę z tak renomowanymi wytwórniami jak Soma, PoleGroup czy BPitch Control. Ta druga zaprosiła go teraz do zmiksowania szóstej części „Unknown Landscapes”.

Zarówno pod względem didżejskim, jak i producenckim Lewis Fautzi inspiruje się Jeffem Millsem i Robertem Hoodem. Nic więc dziwnego, że jego miks składa się z galopującego techno, którego głównym wątkiem są modulowane loopy. Młody Portugalczyk startuje od razu od solidnym kopa, by potem skupić się na nanizaniu na hipnotyczny bit kolejnych rozwibrowanych motywów. Jedynie od czasu do czasu nieco zmienia brzmienie swego miksu, raz dodając industrialnych ozdobników, a kiedy indziej – podkręcając rytm na tribalową modłę.

Co ciekawe, niewiele w tym miksie znanych i sprawdzonych nazwisk. Przeciętnemu fanowi techno powie tu coś jedynie kilka z nich: Shifted (z „Untitled”), Reeko („Gate Hot”), Bas Mooy („Mussen”), Exium („Plasma Oscilations”), Svreca („Nida”) czy P.E.A.R.L. („Infinite Stars”). Jak na 22 utwory tworzące set, to niewiele. Stąd sporo tu mało znanych producentów – a wśród nich niejaki Vertical Spectrum z wdzięcznym nagraniem „Kurza łapka”.

Szósta część „Unknown Landscapes” jest dosyć przewidywalna: Fautzi gra z impetem, jego muzyka emanuje klubową energią, a poszczególne nagrania świetnie sprawdzą się na parkiecie. Ale brak tu elementu zaskoczenia – tak jak w jego własnych produkcjach. Takie jest jednak już w większości współcześnie tworzone techno. To kolejna faza, którą przeżywa ten gatunek akurat w tej chwili. To znaczy, że choć muzyka nie jest już tak ekscytująca jak pięć lat temu – to nadal daje  solidnego kopa.

PoleGroup 2018

www.polegroup.net

www.facebook.com/polegroup

www.facebook.com/lewisfautziofficial

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze