Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…



Nitzer Ebb i DAF na Soundedit 2019

Łódzki festiwal zaprasza na spotkania z dwoma legendami post-punkowej elektroniki.

Grupa Nitzer Ebb została założona w 1982 r. przez trzech szkolnych kolegów. Byli to: Douglas McCarthy (śpiew, syntezator), Vaughan „Bon” Harris (syntezatory i perkusja) i David Gooday (perkusja). Trio wydało demo, lecz dopiero po dwóch latach zostało dostrzeżone przez producenta Phila Hardinga. Tenże wyprodukował im debiutancki singiel (1985 r.) „Is not It Funny How Your Body Works?” oraz pomógł im założyć własną wytwórnię – Power Of Voice Communications.

Zanim muzycy podpisali umowę z Mute Records (1986 r.) wydali we własnej wytwórni trzy single: „Warsaw Ghetto”, „Warsaw Ghetto Remixes” oraz „Let Your Body Learn”. Upragniony sukces przyszedł w 1987 roku, kiedy firma Mute wydała ich debiutancki album „That Total Age”, a wieloletni przyjaciele z Depeche Mode, zaprosili, w roli zespołu supportującego, na udaną, europejską część trasy koncertowej „Music For The Masses”.

W 1989 r. David Gooday opuścił zespół i album „Belief” został nagrany w duecie. W tym okresie producentem zespołu został Mark „Flood” Ellis. Również w 1989 r. Nitzer Ebb nawiązał współpracę z Die Krupps, by ponownie wydać swój singiel z 1981 r. „Wahre Arbeit – Wahrer Lohn” tym razem zatytułowany jako „The Machineries Of Joy”.

Na następnym albumie „Showtime” muzycy sięgnęli po mniej industrialne brzmienia, a ich singiel „Fun To Be Had” zremiksowany przez George’a Clintona stał się przebojem na amerykańskiej liście utworów dance. Podczas prac nad płytą „Ebbhead” producentem obok Flooda został również Alan Wilder. Trasa koncertowa, jaką zrealizowano po tym albumie objęła prawie wszystkie kontynenty i dotarła nawet na Syberię.

Po nagraniu płyty „Big Hit” (1995 r.) zespół rozpadł się. McCarthy był stałym współpracownikiem projektu Alana Wildera – Recoil. Harris przeniósł się do Los Angeles. Dopiero w 2007 r. zespół rozpoczął prace nad nowym materiałem, filmem dokumentalnym oraz koncertami. Nie obeszło się bez zmian personalnych. W 2010 r. Nitzer Ebb wydał ostatni dotychczas album – „Industrial Complex”. Zespół pojawił się ponownie u boku Depeche Mode na trasie koncertowej odwiedzając również Polskę.

Nitzer Ebb wystąpi w łódzkim Klubie Wytwórnia 25 października (piątek) w ramach 11. edycji Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit.

DAF powstało (jako kwintet) w Niemczech, w Düsseldorfie, w 1978 r. Założycielami byli wspomniani Gabi Delgado-López (śpiew) i Robert Görl (perkusja, instrumenty perkusyjne). Początkowo grali również w innych zespołach, lecz szybko zdecydowali, by skupić się wyłącznie na działalności DAF. W 1979 r. przenieśli się do Londynu. Tam, dzięki Danielowi Millerowi podpisali umowę z wytwórnią Mute. Prawdziwym przełomem w karierze DAF było podpisanie kontraktu z Virgin Records i wydanie płyty „Alles is gut”, na którym znalazł się najbardziej znany utwór DAF – „Der Mussolini”.

DAF jest stawiane na równi z Kraftwerk, Tangerine Dream czy Can, w kategorii: prekursorzy niemieckiej muzyki elektronicznej. Nigdy jednak nie zrezygnowali ze swoich punkowych korzeni oraz eksperymentalnego podejścia do twórczości. Pozornie militarne aspekty DAF to forma zaprzeczenia, podobnie jak u Laibach, który zdecydował się nagrać cover DAF – „Alle gegen Alle”.

DAF wystąpi w łódzkim Klubie Wytwórnia 25 października (piątek) w ramach 11. edycji Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit.

Bilety na koncerty Nitzer Ebb i DAF w cenie 111 zł na jeden dzień są już dostępne i można je nabyć na stronach: ticketmaster.pl, bilety24.pl i biletomat.pl. Wejściówki można kupić również w kasie Klubu Wytwórnia (ul. Łąkowa 29, tel.: +42 639 55 55, (bilety@wytwornia.pl) oraz w sieci salonów: Empik, Media Markt, Saturn.

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze