New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.



The Cinematic Orchestra powraca!

The Cinematic Orchestra po 12 latach wracają z nowym albumem i anonsują trasę po Polsce! Jedna z najbardziej szanowanych i wpływowych brytyjskich formacji ostatnich 20 lat nadal inspiruje gwiazdy jazzu, muzyki filmowej i tanecznej elektroniki. Premiera płyty „To Believe” już 15 marca, zaś w dniach 17-21 maja grupa zagra pięć koncertów nad Wisłą, kolejno: we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Warszawie i Poznaniu. Płytę zapowiada znakomity singiel „A Caged Bird / Imitations Of Life”.

Wśród fanów The Cinematic Orchestra znajdziemy takich gigantów współczesnej sceny jak Kamasi Washington, Bonobo, Ólafur Arnalds, BADBADNOTGOOD czy Floating Points. Formacja założona przez Jasona Swinscoe, a w ostatnich latach współtworzona także przez długoletniego przyjaciela i współpracownika Dominica Smitha, wypracowała unikalny styl na przecięciu jazzowej melancholii, sugestywności filmowych soundtracków i nowoczesnej elektronicznej produkcji. Od czasu przełomowego debiutu „Motion” zespół sprzedał setki tysięcy płyt, zaś ich najsławniejszą piosenkę „To Build A Home” z ostatniego krążka „Ma Fleur” odtworzono w serwisach streamingowych ponad ćwierć miliona razy. Kompozycję znają także widzowie takich seriali i filmów jak „Orange Is The New Black”, „Homeland” czy „Chirurdzy”. Z kolei utwór „Arrival Of The Birds” wybrzmiewa w nagrodzonym Oscarem obrazie „Teoria wszystkiego”. The Cinematic Orchestra mają na koncie także wspaniałe ścieżki dźwiękowe, m.in. do arcydzieła niemego kina „Człowiek z Kamerą” Wiertowa, a także disneyowskiej produkcji „The Crimson Wing”.


The Cinematic Orchestra – A Caged Bird/Imitations of Life (feat. Roots Manuva)

Swinscoe i Smith współpracują z najwybitniejszymi instrumentalistami, a także znakomitymi głosami muzycznej sceny, takimi jak Fontanella Bass, Patrick Watson, Roots Manuva czy Moses Sumney. Dwaj ostatni pojawią się także, u boku wielu innych gości (m.in. Tawiah, Heidi Vogel, Grey Reverend), na najnowszym albumie legendarnej formacji.

„Cinematic zawsze mierzyli wyżej, rekrutując wybitnych instrumentalistów, czerpiąc głęboko z jazzu i tworząc płyty, które jawiły sie bardziej jako rozrastające się, uważnie skonstruowane suity niż zwykłe kolekcje piosenek.” – pisał o nich opiniotwórczy Pitchfork i słowa te można odnieść także do nowego materiału.

„To Believe” to ponad 50 minut nowej muzyki, siedem kompozycji, które przypominają, że współcześnie nadal ważną rolę odgrywać mogą: smak, poszukiwanie balansu, subtelność, które nie wykluczają jednak intensywnych emocji. Nowy album TCO to także przykład, że erudycja i szacunek dla tradycji mogą znaleźć wyraz w atrakcyjnej, nowoczesnej brzmieniowo formie. To muzyka pisana z uczuciem, podana szerokim gestem, zaaranżowana z rozmachem, dopieszczona w każdym szczególe, a jednak zachwycająca intymną aurą. Album miksował wielokrotny zdobywca Grammy Tom Elmhirst (David Bowie, Adele) w legendarnym studio Jimiego Hendrixa – Electric Ladyland. Okładkę płyty zaprojektowali sławni Designers Republic (Aphex Twin, Autechre). Płyta ukaże się nakładem Ninja Tune, w Polsce na licencji przez NoPaper Records.


The Cinematic Orchestra – ‚To Believe’ feat. Moses Sumney

Polscy fani dobrze wiedzą, że podobny klimat Orkiestra kreuje także podczas niezwykłych koncertów. Zespół nad Wisłą zawsze przyjmowano entuzjastycznie, choćby podczas pamiętnych występów w ramach festiwali Sacrum Profanum, Warsaw Summer Jazz czy Tauron Nowa Muzyka. Swinscoe podkreśla, że do Polski zawsze wraca radością – wielokrotnie przyznawał się do fascynacji muzyką Krzysztofa Komedy. W swoich zbiorach ma też pokaźną kolekcję płyt z polskim jazzem.

Tym bardziej nie możemy się doczekać ich majowych występów – zespół wraz z gośćmi zagra 17 maja we Wrocławiu (a2), dzień później w Krakowie (Studio), 19 maja pojawi się w Gdańsku (Stary Maneż), 20.05 w Warszawie (Palladium), by zakończyć trasę wielkim show w poznańskiej Sali Ziemi.

Sprzedaż biletów od dziś na: Biletomat.pl, Ticketmaster.pl, Eventim.pl.

koncerty:
17.05 Wrocław, Centrum Koncertowe a2
18.05 Kraków, Studio
19.05 Gdańsk, Stary Maneż
20.05 Warszawa, Palladium
21.05 Poznań, Sala Ziemi

https://www.cinematicorchestra.com/

materiały prasowe wydawcy

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Wybieram się na ten w Krakowie i nie mogę się już doczekać 🙂 Cieszę się też, że wydali płytę, którą zamówiłam w tym tygodniu i mam nadzieję, że dojdzie do jutra 🙂