HVL – Rhythmic Sonatas
Paweł Gzyl:

Jak to się robi w Gruzji.

Marek Kamiński – Not Here
Łukasz Komła:

Patrzeć w gwiazdy leżąc wśród nich.

These New Puritans – Inside The Rose
Maciej Kaczmarski:

Na wzburzonym morzu.

Christian Löffler – Graal (Prologue)
Paweł Gzyl:

Popowo i trance’owo.

Ifriqiyya Electrique – Laylet el Booree
Łukasz Komła:

Jeszcze więcej krwi, potu i transu!

Tommy Four Seven – Veer
Paweł Gzyl:

Brytyjski mocarz powraca wreszcie z nowym albumem.

Stefan Goldmann – Tacit Script
Paweł Gzyl:

Konceptualna awangarda wywiedziona z techno i house’u.

DJ Spider – Democide
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku.

Sonmi451 – Nachtmuziek
Ania Pietrzak:

„Nie przeszkadzać”.

Janus Rasmussen – Vin
Mateusz Piżyński:

Deep house’owy kalendarz połówki Kiasmosa.

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 1
Paweł Gzyl:

Nowy cykl kompilacji kolońskiej tłoczni.

Psyk – A Moment Before
Paweł Gzyl:

Hiszpański producent wraca do swoich korzeni.

Mary Lattimore & Mac McCaughan – New Rain Duets
Jarek Szczęsny:

Cztery utwory, dwoje wykonawców i jedna sesja na żywo.

Chúpame El Dedo – No Te Metas Con Satan
Łukasz Komła:

Psychodeliczna cumbia staje do walki z Szatanem!



The Cinematic Orchestra powraca!

The Cinematic Orchestra po 12 latach wracają z nowym albumem i anonsują trasę po Polsce! Jedna z najbardziej szanowanych i wpływowych brytyjskich formacji ostatnich 20 lat nadal inspiruje gwiazdy jazzu, muzyki filmowej i tanecznej elektroniki. Premiera płyty „To Believe” już 15 marca, zaś w dniach 17-21 maja grupa zagra pięć koncertów nad Wisłą, kolejno: we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Warszawie i Poznaniu. Płytę zapowiada znakomity singiel „A Caged Bird / Imitations Of Life”.

Wśród fanów The Cinematic Orchestra znajdziemy takich gigantów współczesnej sceny jak Kamasi Washington, Bonobo, Ólafur Arnalds, BADBADNOTGOOD czy Floating Points. Formacja założona przez Jasona Swinscoe, a w ostatnich latach współtworzona także przez długoletniego przyjaciela i współpracownika Dominica Smitha, wypracowała unikalny styl na przecięciu jazzowej melancholii, sugestywności filmowych soundtracków i nowoczesnej elektronicznej produkcji. Od czasu przełomowego debiutu „Motion” zespół sprzedał setki tysięcy płyt, zaś ich najsławniejszą piosenkę „To Build A Home” z ostatniego krążka „Ma Fleur” odtworzono w serwisach streamingowych ponad ćwierć miliona razy. Kompozycję znają także widzowie takich seriali i filmów jak „Orange Is The New Black”, „Homeland” czy „Chirurdzy”. Z kolei utwór „Arrival Of The Birds” wybrzmiewa w nagrodzonym Oscarem obrazie „Teoria wszystkiego”. The Cinematic Orchestra mają na koncie także wspaniałe ścieżki dźwiękowe, m.in. do arcydzieła niemego kina „Człowiek z Kamerą” Wiertowa, a także disneyowskiej produkcji „The Crimson Wing”.


The Cinematic Orchestra – A Caged Bird/Imitations of Life (feat. Roots Manuva)

Swinscoe i Smith współpracują z najwybitniejszymi instrumentalistami, a także znakomitymi głosami muzycznej sceny, takimi jak Fontanella Bass, Patrick Watson, Roots Manuva czy Moses Sumney. Dwaj ostatni pojawią się także, u boku wielu innych gości (m.in. Tawiah, Heidi Vogel, Grey Reverend), na najnowszym albumie legendarnej formacji.

„Cinematic zawsze mierzyli wyżej, rekrutując wybitnych instrumentalistów, czerpiąc głęboko z jazzu i tworząc płyty, które jawiły sie bardziej jako rozrastające się, uważnie skonstruowane suity niż zwykłe kolekcje piosenek.” – pisał o nich opiniotwórczy Pitchfork i słowa te można odnieść także do nowego materiału.

„To Believe” to ponad 50 minut nowej muzyki, siedem kompozycji, które przypominają, że współcześnie nadal ważną rolę odgrywać mogą: smak, poszukiwanie balansu, subtelność, które nie wykluczają jednak intensywnych emocji. Nowy album TCO to także przykład, że erudycja i szacunek dla tradycji mogą znaleźć wyraz w atrakcyjnej, nowoczesnej brzmieniowo formie. To muzyka pisana z uczuciem, podana szerokim gestem, zaaranżowana z rozmachem, dopieszczona w każdym szczególe, a jednak zachwycająca intymną aurą. Album miksował wielokrotny zdobywca Grammy Tom Elmhirst (David Bowie, Adele) w legendarnym studio Jimiego Hendrixa – Electric Ladyland. Okładkę płyty zaprojektowali sławni Designers Republic (Aphex Twin, Autechre). Płyta ukaże się nakładem Ninja Tune, w Polsce na licencji przez NoPaper Records.


The Cinematic Orchestra – ‚To Believe’ feat. Moses Sumney

Polscy fani dobrze wiedzą, że podobny klimat Orkiestra kreuje także podczas niezwykłych koncertów. Zespół nad Wisłą zawsze przyjmowano entuzjastycznie, choćby podczas pamiętnych występów w ramach festiwali Sacrum Profanum, Warsaw Summer Jazz czy Tauron Nowa Muzyka. Swinscoe podkreśla, że do Polski zawsze wraca radością – wielokrotnie przyznawał się do fascynacji muzyką Krzysztofa Komedy. W swoich zbiorach ma też pokaźną kolekcję płyt z polskim jazzem.

Tym bardziej nie możemy się doczekać ich majowych występów – zespół wraz z gośćmi zagra 17 maja we Wrocławiu (a2), dzień później w Krakowie (Studio), 19 maja pojawi się w Gdańsku (Stary Maneż), 20.05 w Warszawie (Palladium), by zakończyć trasę wielkim show w poznańskiej Sali Ziemi.

Sprzedaż biletów od dziś na: Biletomat.pl, Ticketmaster.pl, Eventim.pl.

koncerty:
17.05 Wrocław, Centrum Koncertowe a2
18.05 Kraków, Studio
19.05 Gdańsk, Stary Maneż
20.05 Warszawa, Palladium
21.05 Poznań, Sala Ziemi

https://www.cinematicorchestra.com/

materiały prasowe wydawcy

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Wybieram się na ten w Krakowie i nie mogę się już doczekać 🙂 Cieszę się też, że wydali płytę, którą zamówiłam w tym tygodniu i mam nadzieję, że dojdzie do jutra 🙂