New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.



Locked Groove – Sunset Service

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Tim Van De Meutter zadebiutował w 2012 roku – i od razu ze swym pierwszym wydawnictwem trafił do brytyjskiej wytwórni Hotflush. Choć jej szefem jest Scuba, na początku obecnej dekady poszerzyła ona swą ofertę poza dubstep, zapraszając do współpracy twórców techno i house’u. Belgijski producent bez problemu odnalazł się w tym towarzystwie, serwując taneczne killery o mocno melodyjnym tonie, który tłumaczyło zapewne jego klasyczne wykształcenie muzyczne w klasie fortepianu.

Formuła winylowej dwunastocalówki idealnie pasowała De Mutterowi – i do dziś nagrał on ich aż kilkanaście. Choć największą ilością nagrań obdarzył wspomniany Hotflush, to zaliczył również fonograficzną współpracę z takimi tłoczniami, jak Turbo, Life And Death, Permanent Vacation czy nawet Kompkat. Już ta lista wytwórni, dla których nagrywał, wskazuje najbardziej interesuje Belga tworzenie wysokiej klasy muzyki do tańca. Nie inaczej ma się sprawa z debiutanckim albumem Locked Groove.

„I’m From Belgium” – głosi w ostatnim nagraniu z płyty głos małej dziewczynki. I rzeczywiście: dwanaście utworów nagranych na „Sunset Service” to hołd młodego producenta dla klasyki klubowej elektroniki rodem z Belgii. Najwięcej mamy tu huraganowego połączenia techno z trancem, które na początku lat 90. było znakiem rozpoznawczym choćby wytwórni R&S czy Antler-Subway. To przede wszystkim mocne bity, które niosą przestrzenne arpeggia i acidowe loopy. Tak dzieje się w „From Beyond”, „Out Of Orbit” czy „Zillion”.

Belgijska scena klubowa była ćwierć wieku temu mocno zainfekowana brytyjskim rave’m. I słychać to również na „Sunset Service”. De Mutter sięga więc po połamaną rytmikę i wokalne efekty („Pudding”) oraz fortepianowe melodie i euforyczne klawisze („Do Not Freak”). W miarę trwania płyty te kreskówkowe brzmienia trochę się nudzą, dlatego nagrania umieszczone pod koniec krążka już nie robią takiego dobrego wrażenia („Round & Round” czy „Whistle”). Całe szczęście na finał rozbrzmiewa niespodziewanie podkręcony na acidową modłę new beat – co puentuje album w finezyjny sposób („Eden”).

Debiutancki album Locked Groove został zrealizowany według tej samej recepty co wcześniejsze EP-ki belgijskiego producenta. To stylowe granie do tańca z konkretnym przytupem – dalekie mu więc są wszelkie ciągoty do dźwiękowych eksperymentów. Nie do końca udało się jednak artyście utrzymać równy poziom tej kolekcji. To, co sprawdzało się w przypadku EP-ek, niekoniecznie zadziałało w przypadku albumu. Płyta jest nieco za długa i w niektórych momentach napięcie siada. Inteligentny didżej wyłuska jednak z tego zestawu taką liczbę tanecznych petard, że warto się nim zainteresować.

Hotflush 2019

www.hotflushrecordings.com

www.facebook.com/hotflushuk

www.facebook.com/lockedgroove

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze