Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.



Cykada – Cykada

Energetyczna fuzja jazzu znad Tamizy pod banderą biało-czerwoną.

Po szerokich sukcesach wydawnictw rodzimych EABS-ów, label Astigmatic wypuszcza debiutancki album młodego kolektywu z Londynu, czyli najgorętszego obecnie miasta na mapie świeżej odsłony jazzu. Swojsko brzmiącą Cykadę tworzy sześciu doświadczonych muzyków, działających już wcześniej na scenie w wielorakich odsłonach m.in. w Myriad Forest, EZRA Collective czy Don Kipper. Trzonem zespołu jest basista Jamie Benzies, bębniarz Tim „Chiminyo” Doyle oraz odpowiadający za instrumenty klawiszowe Tilé Gichigim-Lipere, który co kluczowe dla tego projektu odpowiada również za programowanie i modyfikację dźwięków poszczególnych instrumentów. Skład uzupełniają Axel Kaner-Lidstrom (trąbka), James Mollison (sax) oraz Javi Pérez (gitara).

Na ten longplay mieszczący się najbardziej w szufladzie z napisem jazz-fusion składa się pięć nagrań o bardzo dynamicznym, rozbudowanym i raczej pozytywnym charakterze, a feerią pomysłów i inspiracji jakie sekstet zmieścił w tym materiale spokojnie starczyłoby na dwie płyty. Zespół bardzo umiejętnie aranżuje wypełnianie przestrzeni dźwiękowej, co przy improwizowanej materii i sporej ilości instrumentów niesie zawsze ryzyko kakofoniczności – w tym wypadku nie ma o tym mowy. Z dużą dojrzałością Cykada operuje również dynamiką i budowaniem napięcia, co świetnie można uchwycić już w otwierającym „Creation”. Londyńczycy na przestrzeni niespełna czterdziestu minut kreślą sporo wpadających w ucho tematów („Dimension Stepper”!), a pomiędzy nimi sekcja dęta często sięga po techniczne i szybkie bridge’e. Jeśli szukać w tej muzyce jakiś wpływów to oprócz najpopularniejszych obecnie na scenie śladów afrykańskich, z pewnością można wyłuskać inspiracje melodyką arabską („Realise”, „Ophelia’s Message”), rockiem psychodelicznym, funkiem, neosoulem, ale też elektronicznymi gatunkami jak dub czy breakbeat.

Bardzo ciekawie wypada tu mariaż brzmień akustycznych z syntezatorową elektroniką, która nie nachalnie wychyla się zza tych pierwszych, czasem w postaci cyfrowej smugi jak w pierwszej części jedenastominutowego „Third Eye Thunder”, a innym razem jako harmoniczna baza w rozpędzającym się i najlepszym na płycie „Dimension Stepper”. Warto podkreślić, że za miks i mastering „Cykady” odpowiada Paweł Bartnik, który tym materiałem zrobił sobie darmową, ogólnoświatową reklamę, bo po pierwsze krążek brzmi bardzo dobrze, a po drugie z pewnością odbije się szerokim echem.

22.03.2019 | Astigmatic Records

https://cykadaband.bandcamp.com/album/cykada
https://soundcloud.com/astigmaticrecords/cykada-dimension-stepper
https://soundcloud.com/astigmaticrecords
https://www.facebook.com/astigmaticrecords/

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze