Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.



Sonmi451 – Nachtmuziek

„Nie przeszkadzać”.

Do drużyny londyńskiej wytwórni Astral Industries dołączył Bernard Zwijzen, belgijski artysta tworzący od kilkunastu lat pod pseudonimem Sonmi451. Jego EP-ka „Nachtmuziek” to trzynaste wydawnictwo w katalogu Astral i – jak zawsze w przypadku tej oficyny – kolejna świetna dawka błogiego ambientu, tym razem zabarwionego minimalowymi pigmentami elektroniki.

Na przestrzeni swojej artystycznej aktywności Sonmi451 wydał aż 10 albumów, których listę otwiera „Vladivostok” wydany w 2005 nakładem U-Cover CDr Limited, a zamyka „Panta Rei” opublikowany przez Eilean Rec. „Nachtmuzik” to kompilacja 6 utworów Zwijzena, które ukazały się na jego wybranych wydawnictwach. I tak na „Nachtmuzik” trafiły: „Probe”, „Outer Shell” i „Bay Hatch” z albumu „Probes & Prisms” (2007 r., GreenhouseEffect), „Vladivostok” ze wspomnianego debiutu artysty oraz „Quiet Piece for Bram” i „Inner Structure” z EP-ki „The Quiet” (2006 r., Monotonik).

Pomimo kompilacyjnego charakteru „Nachtmuziek” tworzy spójną klimatyczną selekcję, obrazując charakterystyczny styl muzyki tworzonej przez Sonmi451, która opiera się na wysublimowanym połączeniu relaksacyjnego ambientu ze zmysłowymi brzmieniami minimalowymi, w których wirują subtelne ozdobniki.

W „Probe” są to zsamplowane japońskie wokale zestawione z nagraniami miejskiego field recordingu na tle rozciągniętych padów, opartych o pojedyncze dźwięki, oraz dubowych elementów tła, we „Vladivostok” dyskretne syntezatory z efektami grzechotek, których dźwięki przeskakują pomiędzy dwoma kanałami odsłuchu, w „Quiet Piece for Bram” urokliwe dzwonki, które w kolejnym „Inner Structure” otulone zostały jednostajnymi dronami i eksperymentalnymi szumidłami. W „Bay Hatch” Sonmi451 wyeksponował pojawiające się raz po raz wokale, a w „Outer Shell” sfiltrowane rytmiczne pulsacje, charakterystyczne dla odmian deep i minimal. To zdecydowanie jedna z najsubtelniejszych kompozycji z tracklisty „Nachtmuziek”, hipnotyzująca i pozwalająca na całkowity reset.

Sposób podania „Nachtmuziek” przedstawia okładka płyty, przygotowana w formie grafiki utrzymanej w stylu i konwencji towarzyszącej każdemu wydawnictwu Astral Industries. Wyciszone pomieszczenie, przytłumione światło i coś wygodnego pod głowę. Ewentualnie kartka z napisem „Nie przeszkadzać” na drzwiach. „Nachtmuziek” to gotowy 40-minutowy set, o brzmieniu pełnym dyskretnej przyjemności i ciepła, których chce się doświadczać w niezakłóconym spokoju. Świetne ambientowo-minimalowe doświadczenie.

1 kwietnia 2019 | Astral Industries

Profil Sonmi451 na Facebook » Profil Astral Industries na Facebook » Profil Astral Industries na Bandcamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Sonmi451 to zdaje się bohaterka atlasu chmur mitchella , u_cover fajny label !!!