The Chemical Brothers – No Geography
Jarek Szczęsny:

Wszystkie znane chwyty.

Kucz/Bilińska – Kucz/Bilińska
Jarek Szczęsny:

To nie jest płyta na dzisiejsze czasy.

Logos – Imperial Flood
Paweł Gzyl:

Sielski krajobraz wschodniej Anglii przełożony na awangardowy grime. Kiedy w minionej dekadzie swój wielki rozkwit zaczął przeżywać brytyjski grime, chyba nikt nie spodziewał się, że muzyka ta przebierze tak abstrakcyjne formy, jak na płytach dwóch londyńskich producentów – Logosa i […]

Alberich – Quantized Angel
Paweł Gzyl:

Suma wszystkich przemian.

Amnesia Scanner And Bill Kouligas – Lexachast
Jarek Szczęsny:

Taniec z kaktusem.

HVL – Rhythmic Sonatas
Paweł Gzyl:

Jak to się robi w Gruzji.

Marek Kamiński – Not Here
Łukasz Komła:

Patrzeć w gwiazdy leżąc wśród nich.

These New Puritans – Inside The Rose
Maciej Kaczmarski:

Na wzburzonym morzu.

Christian Löffler – Graal (Prologue)
Paweł Gzyl:

Popowo i trance’owo.

Ifriqiyya Electrique – Laylet el Booree
Łukasz Komła:

Jeszcze więcej krwi, potu i transu!

Tommy Four Seven – Veer
Paweł Gzyl:

Brytyjski mocarz powraca wreszcie z nowym albumem.

Stefan Goldmann – Tacit Script
Paweł Gzyl:

Konceptualna awangarda wywiedziona z techno i house’u.

DJ Spider – Democide
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku.

Sonmi451 – Nachtmuziek
Ania Pietrzak:

„Nie przeszkadzać”.



Logos – Imperial Flood

Sielski krajobraz wschodniej Anglii przełożony na awangardowy grime.

Kiedy w minionej dekadzie swój wielki rozkwit zaczął przeżywać brytyjski grime, chyba nikt nie spodziewał się, że muzyka ta przebierze tak abstrakcyjne formy, jak na płytach dwóch londyńskich producentów – Logosa i Mumdance’a. Choć zaczynali obaj od dubstepu, to jednak dopiero wtedy, gdy odarli grime z jego wokalnych elementów i tanecznej funkcjonalności okazało się, że tworzą naprawdę oryginalne i efektowne nagrania. Dowodem tego były dwie płyty – solowy album Logosa z 2013 roku zatytułowany „Cold Mission” oraz nagrany w duecie z Mumdance’m dwa lata później – „Proto”.

Udane krążki sprawiły, że o występy obu artystów upomniały się kluby i festiwale. W 2015 roku Logos uruchomił więc cykl własnych imprez pod hasłem „Different Circles”. Dał on również nazwę jego wytwórni płytowej, która w ciągu trzech lat działalności dorobiła się w swym katalogu EP-ek takich tuzów, jak Szare, Raime czy Shapednoise. Z tym ostatnim z twórców Logos założył również ciekawy duet – The Sprawl, który z powodzeniem dokonał reinterpretacji techno w noise’owej perspektywie. Wszystkie te doświadczenia sumuje nowy album Brytyjczyka – „Imperial Flood”.

Bardzo zróżnicowany to zestaw. Otwierający go „Arrival” to abstrakcyjny grime w czystej postaci: oniryczny strumień wijących się syntezatorów poprzekłuwany zostaje agresywnymi uderzeniami bitu. W „Marsh Lantern” odżywają komputerowe efekty ze starych gier wideo, wpisane w niezwykłe odgłosy otoczenia. „Flash Forward” zaskakuje acidowymi efektami, które nabierają przy niekonwencjonalnym podejściu swego twórcy ambientowego charakteru. „Lighthouse Dub” zgodnie z tytułem wprowadza do zestawu skorodowane akordy, wibrujące na szeroko rozlanym tle.

„Omega Point” zaczyna się od… krakania wron. Z czasem uzupełnia je niepokojąca elektronika o niemal soundtrackowym tonie. W „Zoned In” z udziałem Mumdance’a wreszcie uderza połamany bit – a efektem tego jest wypełniony komputerowymi efektami energetyczny UK garage. „Occitan Twilight Pyre” to typowo noise’owy eksperyment wpisany w formułę dźwiękowej miniatury. Dla kontrastu „Stentorian” ponownie uderza UK garage’owym rytmem, wnosząc przy tym ambientowy płaszcz rozświetlonych klawiszy. Całość kończy „Weather System Over Plaistow” – medytacyjny splot dubowych akordów i pogłosów.

„Imperial Flood” to zaledwie dziewięć utworów i niewiele ponad trzy kwadranse muzyki – ale w wykonaniu Logosa nabiera ona niezwykłej lekkości i finezji, pozwalając różnym gatunkom klubowego grania objawić się tu w skrajnie abstrakcyjnej wersji. Całość ma bardzo ilustracyjny charakter i z powodzeniem mogłaby stanowić soundtrack jakiegoś przyrodniczego filmu. Inspiracją do stworzenia tej muzyki był bowiem dla Logosa sielski krajobraz wschodniej Anglii, przefiltrowany przez literaturę w rodzaju J. G. Ballarda i muzykę spod znaku Chain Reaction i Photeka. Chcecie wiedzieć jak to brzmi? Odpalcie „Imperial Flood”.

Different Circles 2019

www.facebook.com/differentcircles

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze