Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Avant Art Festival ogłasza daty i pierwszych artystów

Wystąpią Amnesia Scanner, Aïsha Devi, Abyss X, Gravetemple, Zonal czy Bill Orcutt. Wrocławska 12. edycja AAF odbędzie się w dniach 23 – 29 września. Warszawska rozpocznie się 1 października i potrwa do 6 października.

Prezentacje muzyczne, performatywne oraz filmowe koncentrować się będą na fenomenach dźwiękowych i wizualnych, które – często ekstremalnie czy bezkompromisowo – operują na stykach gatunków, w drodze redukcji bądź transgresji, poszerzają nowe rejestry, przede wszystkim spełniają główne, najważniejsze wyzwanie przyjęte przez organizatorów festiwalu. Avant Art od 2008 roku zaprasza do Polski artystów tworzących światowe trendy muzyki niezależnej, noisu i eksperymentalnej elektroniki, wychodząc z założenia, że wszystkie estetyki są sobie równe, każde przekroczenie tradycji i wyjście z kanoniczności jest mile widziane, a próby połączenia odmiennych wizji oraz gatunków – oczekiwane. Nowatorskie realizacje płynnie łączą się z poszerzeniem działań festiwalu, rozrostem terytorialnym, całkowitym porzuceniem ograniczeń programowych.

Problematyką, która w tym roku angażuje organizatorów festiwalu jest bycie „pomiędzy”, nie tylko artystycznie. Avant Art Festival to projekt dwóch miast, dwóch edycji, realizowanych w kilkunastu kultowych oraz odnalezionych na nowo lokalizacjach.

Po raz pierwszy we Wrocławiu i w Warszawie zobaczymy live act w wykonaniu duetu Amnesia Scanner, czołowego projektu Pan Records, którego album ‘Another Live’ został zasłużenie okrzyknięty najlepszym w 2018 roku przez Crack Magazine, Fact Mag, RollingStone, Pitchfork oraz Dazed & Confused. Występ AS live aktywuje wszystkie sensory łącząc, przeładowany światłem i informacjami, element wizualny, zestawiony z całkowitym mrokiem oraz hiper skondensowanym dźwiękiem.

Tej jesieni we Wrocławiu i Warszawie zagra Kevin Martin (The Bug) oraz Justin Broadrick (Godflesh/Jesu), którzy od lat ‘90 tworzyli legendarny projekt Techno Animal. Dziś ponownie razem na scenie, jako Zonal, łączą dynamiczne techno z ostrymi industrialnymi krawędziami. Publiczność poruszy, zrodzony z DIY, amerykańskiego undergroundu lat ‘90, Dälek, dokładnie tak, jak robi to z amerykańską sceną hip hopową od ponad 20 lat. Szorstkie produkcje, noisowe perkusyjne breaki, bezkompromisowość tria działa elektryzująco, to dodatek do ostrych i skupionych tekstów, zmierzonych na dzisiejsze czasy. Tokijskie avant rockowe trio Kukangendai zaprezentuje powstały w kooperacji z Hubertem Kostkiewiczem improwizowany projekt, który swoją premierę miał w maju 2019 roku w Kyoto.

Wydarzenie specjalne tegorocznej edycji festiwalu to występ trzech charakterów, które nadały bieg metalowej muzyce eksperymentalnej, eksplorując jej intensywne i abstrakcyjne oblicze. Stephen O’Malley, wokalista Attila Csihar i gitarzysta Oren Ambarchi, tworzący zespół Sun O))), z projektem Gravetemple zagrają we wrocławskiej Piekarni.

Podczas tegorocznej edycji AAF Kevin Martin zaprezentuje się się dwa razy, we Wrocławiu w składzie Zonal, a Warszawie w duecie z wokalistą Rogerem Robinsonem z “najbardziej spokojnym, a jednocześnie najtrudniejszym” jak dotąd projektem – King Midas Sound.

Weekend zapowiada się klubowo z showcasami szwajcarskiej wytwórni Danse Noire, której dorobek zaprezentują Aïsha Devi, Abyss X oraz londyńskiego kolektywu NUXXE w składzie coucou chloe i Shygirl. We Wrocławiu dołączy do nich Morgiana Hz z hybrydowym live actem oraz Londyński kolektyw CURL, czyli Mica Levi, Coby Sey i Brother May, którzy w miejsce regularnych koncertów proponują zestawienie kuratorskich konstruktów, stworzonych dla każdego koncertu z osobna. W ten sposób zaprezentowali się już w londyńskim Institute of Modern Art czy podczas berlińskiego Transmediale.

W Warszawie jednej nocy spotkają się kolektywy Danse Noire oraz Pointless Geometry i Oramics. Od organicznych pejzaży dźwiękowych zanurzonych w pulsujących mikro dźwiękach i noiseowych pasażach w wykonaniu węgierskiego artysty Fausto Mercier, po eksperymentalne brzmienia duetu MUKA; wybuchowej mieszanki oniryczno psychodelicznych wokali (Kacha Kowalczyk / Coals) i zglichowej elektroniki (Paszka). Tego wieczoru wystąpi również duet znanych szerzej polskiej publiczności FOQL i Fischerle. W nowym wspólnym projekcie łączą industrialny ciężar syntezatorów z dubową, hipnotyczną przestrzenią, dekonstruując przy tym brzmienia muzyki tanecznej. Towarzyszyć im będzie Vj Copy Corpo tworzący zanurzone w strukturach kolorystycznych analogowe video z pogranicza glitchu i psychodelii. Showcase został zorganizowany we współpracy z Oramics, który tego wieczora będą reprezentować dwie członkinie kolektywu – wyśmienita djka, rezydentka Unsound Festival i współtwórczyni We Are Radar – Olivia oraz Justyna Banaszczyk (FOQL), której nowy album “Dumpster diving know-how”, ukazał się właśnie nakładem CGI Records z Atlanty.

Wrocławską edycję zamknie, od wielu lat podziwiany w Polsce, Bill Orcutt, znany z post-hard core / free jazzowego zespołu Harry Pussy. Ikona amerykańskiego noisu i muzyki eksperymentalnej, czerpie z repertuaru jazzowego i tradycji amerykańskiej piosenki, tworzy odarte do nagości, wręcz prymitywne produkcje używając jedynie gitary akustycznej. W Warszawie dołączy do niego audiowizualny duet sióstr Bogumiły Piotrowskiej i Antoniny Nowackiej (WIDT) wraz z berlińskim, legendarnym producentem breakbeatowym Christophem de Babalonem, którzy zaprezentują uznany medialnie projekt TEYAS.

To pierwsze i główne ogłoszenie festiwalowe. Trwa sprzedaż limitowanej puli karnetów muzycznych w cenie 99 pln.

Sprzedaż biletów na poszczególne wydarzenia oraz kolejne ogłoszenie artystów 14 czerwca!

https://goingapp.pl/evt/2125254/avant-art-festival-2019-wroclaw

https://goingapp.pl/evt/2125264/avant-art-festival-2019-warszawa

 

Avant Art Festival

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze