New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko. Pochodząca z Danii producentka działająca jako SØS Gunver Ryberg rozpoczęła swą muzyczną aktywność na początku obecnej dekady. Początkowo głównym polem jej dokonań były soundtracki – przede wszystkim do gier komputerowych, ale potem również do spektakli baletowych […]

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.



SØS Gunver Ryberg – Entangled

Ciekawie, ale za krótko.

Pochodząca z Danii producentka działająca jako SØS Gunver Ryberg rozpoczęła swą muzyczną aktywność na początku obecnej dekady. Początkowo głównym polem jej dokonań były soundtracki – przede wszystkim do gier komputerowych, ale potem również do spektakli baletowych i tanecznych, jak i do filmów. Muzyka, którą tworzyła spotkała się z uznaniem, stąd ma ona na swym koncie całą kolekcję branżowych nagród, wyróżnień i nominacji.

Nagrywając ilustracyjną elektronikę, artystka z czasem zwróciła uwagę na klubowe brzmienia. W 2014 roku wystąpiła podczas berlińskiego festiwalu Atonal, serwując swe pierwsze utwory w stylu techno. Prezentacja została dobrze przyjęta i już w tym samym roku wytwórnia Contort, prowadzona przez Samuela Kerridge’a, opublikowała jej pierwszą EP-kę – „AFTRYK”. Potem muzykę producentki firmowała tłocznia Noise Manifesto Pauli Temple, a teraz – Avian, moderowany przez Shifteda.

„Entangled” zaczyna się od mocnego techno – „Palacelike Timescale Of Black” dudni ciężkimi bitami, które uzupełniają pulsujące chrzęsty i wijące się klawisze. W „Spacelike Orphan” i „Trispider” otrzymujemy już rozimprowizowany noise, poddany jednak rytmicznym i dronowym preparacjom. Ambientową stronę muzyki SØS Gunver Ryberg odsłania „The Presence Euridyke”, uwodząc smyczkowymi partiami syntezatorów.

Techno powraca w „Levitation”. To najbardziej rozbudowane nagranie w zestawie, w którym rwane breaki i fabryczne stuki sąsiadują z szeleszczącymi hi-hatami i oniryczną elektroniką. „Magnetic Force” zaskakuje zwrotem w stronę metalicznego IDM-u o spowolnionym pulsie i nostalgicznym klimacie. Na finał dostajemy typowo syntezatorową kompozycję – „Silver Threads”, wpisaną w ramy eksperymentalnej kosmische musik w stylu Conrada Schnitzlera.

„Entangled” to właściwie album – ale tak naprawdę zawiera on tylko sześć pełnych kompozycji. Pozostałe utwory to dźwiękowe miniatury, oddzielające od siebie właściwe nagrania. Muzyka z płyty robi dobre wrażenie, dokumentując w ciekawy sposób rozwój talentu SØS Gunver Ryberg. Ze względu na swój skromny format pozostawia jednak poczucie niedosytu. Szkoda, że duńska producentka nie zamachnęła się na szerszą prezentację swej twórczości.

Avian 2019

www.a-v-n.com

www.facebook.com/AvianUK

www.sosgunverryberg.com

www.facebook.com/soesgunverryberg

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze