Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.

Stefan Węgłowski – To co ukryte
Jarek Szczęsny:

Puszczony zza mgły.

Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.



Plagiat LCD Soundsystem?

W ubiegłym roku James Murphy z LCD Soundsystem, na zamówienie koncernu Nike stworzył ponad 45-minutowy utwór zatytułowany po prostu „45:33„. Jak się okazuje okładka tego wydawnictwa (do wglądu pod tym linkiem) jest kopią pomysłu Manuela Goettschinga z 1984 roku. Chodzi o album „E2-E4„, którego projekt graficzny zobaczyć możecie pod tym linkiem. Przedstawiciele Goettschinga nie uzyskali żadnych wyjaśnień od Murphego – muzyk utrzymuje jedynie, że bardzo ceni twórczość Goettschinga, nie widzi jednak szans rozmowy na temat całej sprawy. Sam koncert Nike twierdzi, że o plagiacie nie miał wcześniej pojęcia. Cała sprawa jest o tyle ciekawa, że niebawem materiał „45:33” ukazać się ma w formie CD (do tej pory dostępny był jedynie w sklepie internetowym iTunes).

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. adam b

    ja tam nie wiem czy to przypadek,
    co ciekawe nie pierwszy raz macza w tym palce NIKE, mam tu na myśli akcję z wykorzystaniem okładki MInor Threat – bez zgody kapeli,
    coś tu śmierdzi

  2. vadim

    To jest jakaś paranoja. Murphy mógł równie dobrze tej okladki przedtem nie wiedzieć na oczy. Założę się, że motyw szachownicy wykorzystywany był na okladkach dziesiątki razy. A podobieństwo czcionki to może być czysty przypadek, taka przecież najbardziej pasuje do tła.