Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Konrad Kucz

Nowy album weterana polskiej elektroniki wszystko wyjaśnia swoim tytułem – „Sleepy Music”.

Konrad Kucz jest bez wątpienia jedną z najciekawszych postaci rodzimej muzyki syntezatorowej. W swej twórczości mierzonej już an dwie dekady zajmował się różnymi odmianami elektroniki – od industrialnych preperacji, przez klasyczną kosmische musik, po eteryczny ambient. Dał się również poznać jako twórca ambitnego popu – w zespole Futro oraz w duecie z Gabą Kulką.

Ważnym wątkiem w dotychczasowej działalności Konrada Kucza jest flirt z muzyką poważną i współczesną. Znakomite efekty tej fascynacji przyniósł ostatni krążek projektu Nemezis, na którym jego członkowie w intrygujący sposób zreinterpretowali twórczość Pawła Mykietyna.

Podobnie rzecz się ma z płytą „Sleepy Music” wydaną przez Requiem. Znajdująca się na nim muzyka została zrealizowana przy użyciu programu East/West String & Choir Virtual  Instruments, z wykorzystaniem partii wiolonczelowych nagranych przez Mateusza Kwiatkowskiego – współautora utworu „Rustles”. Proces miksowania i modyfikowania nagranych ścieżek odbywał się z zastosowaniem programu Logic Studio.

W efekcie powstała urokliwa całość łącząca światy tradycyjnego ambientu i muzyki klasycznej. Kojący nastrój tworzących ją dźwięków wskazuje na inspiracje dawnymi dokonaniami Briana Eno, smyczkowe brzmienia kojarzą się z kompozycjami Mozarta, a minimalistyczne aranżacje przywołują echa utworów Mortona Fieldmana. Wszystko to jednak w typowym stylu dla Konrada Kucza, oddającym klasyczną zasadę jedności piękna i dobra.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.