Wpisz i kliknij enter

Various Artists – 15 Years Of Motech

Międzynarodowa załoga Motech – z polskim akcentem.

Francki Juncaj zadebiutował jako DJ 3000 na początku minionej dekady, kiedy trafił do kolektywu Underground Resistance w rodzinnym Detroit. Dlatego początkowo realizował CD-miksy wybranych utworów z katalogu projektu dla zaprzyjaźnionych z nim wytwórni Submerge i Electrofunk. Jednak dosyć szybko postanowił stanąć na własne nogi – i już w 2002 roku powołał do życia tłocznię Motech. Mimo zmiennych trendów na klubowej scenie, działa ona do dzisiaj, notując w ostatnich latach wyraźny wzrost aktywności. Aktualnie Motech ma w swym katalogu ponad osiemdziesiąt wydawnictw, w tym również szereg albumów. Celebrując piętnastolecie działalności swej firmy, DJ 3000 prezentuje nam obecnie jej flagową kompilację, zawierającą piętnaście utworów zrealizowanych przez najbliżej z nią współpracujących producentów.

Kolekcję otwiera Mazepa – i pod kojarzącym się nam ze Słowackim pseudonimem ukrywa się faktycznie młody producent z Detroit polskiego pochodzenia. Jego „Cass Corridor” to ciepły tribal o świetlistym brzmieniu, który idealnie wprowadza nas w resztę składanki. Oto bowiem Alexis Tyrel w „Tears Of Mars” i Mikael Klasson w „Closure” podkręcają klimat, serwując ciężki house, uzupełniony energetycznymi partiami basu i piano. Gerome Sportelli już w tytule swej kompozycji „Intercity” nawiązuje do słynnego duetu Inner City – a koneksje te potwierdza euforyczne brzmienie utworu. Melodyjny house rozbrzmiewa też w „Horizonte” P-Bena i „Reflection” Jana Heilbrunnera. Pierwszą część zestawu puentuje rozbuchany „Mambo’s  Revenge” Bena Longa i Olivera Waya, uwodząc samplami latynoskich dęciaków.

Bliżej techno o dubowym sznycie lokuje się „Rumble” Shawna Snella. Dochodzące z nagrania soniczne akordy odsyłają nas do klasyki z Detroit – i krok ten zostanie poczyniony w „Driver” Preslava i „Political Gain” Estebana Adame, atakujących przesterowanymi basami rodem z wczesnych dokonań wspomnianego Underground Resistance. Więcej finezji wnosi do klasycznego techno rodem z Motor City Subradeon za sprawą jazzującej partii syntezatorów w swym „Bufala Dop”. Dwa kolejne utwory to prawdziwe killery: „Love Is The Key” Lionela Weetsa zachwyca emocjonalną partią piano, a „Just Work It” DJ 3000 zaskakuje pomysłowym zwrotem w stronę rapowego hip-house’u. Całość kończy się w nocnym nastroju za sprawą uwodzicielskiego „Metropolis” Veronique Page.

Piętnaście nagrań z kompilacji pokazuje, że domeną Motech są typowo klubowe produkcje, próbujące wpisywać świeżą energię w klasycznie pojmowane techno i house. Większości z artystów pracujących dla DJ 3000 udaje się to bez problemu, choć w swych kompozycjach nie wychodzą oni poza dotychczas nakreślone reguły tychże gatunków. Liczy się jednak taneczna funkcjonalność – a tego na pewno nie brakuje w muzyce firmowanej szyldem Motech. Co ciekawe – choć szef wytwórni jest związany z Detroit, nagrywają dla niej artyści z całego świata: z Belgii, Francji, Niemiec, Anglii i oczywiście USA. Miło, że jest w tym gronie Mazepa, reprezentujący pośrednio i Polskę.

Motech 2017

www.motechrecords.com

www.facebook.com/motechrecords







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy