Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.



EurNoVision 2015

Niedawno odbyło się 60. wydanie Konkursu Piosenki Eurowizji. Przypomnijcie sobie na moment obrazki z tegorocznej edycji, bo za chwilę świat plastiku i błyskotek odejdzie do lamusa!

Jak wiadomo, w tym roku w Wiedniu zwyciężył reprezentant Szwecji Måns Zelmerlöw (365 pkt), ale o pierwsze miejsce musiał mocno walczyć z Rosjanką Poliną Gagariną (303 pkt) i Włochami z grupy Il Volo (292 pkt). Całe szczęście wygrało mniejsze zło. Oczywiście, nie obyło się bez wszechogarniającej fali kiczu i błazenady (na czele z Polską). Jednak pozytywne wyjątki zawsze się zdarzają, nawet na takiej Eurowizji, gdzie mieliśmy Belga Loïca Notteta (217 pkt) i zespół gospodarzy The Makemakes (0 pkt).

Na tym koniec, jeśli chodzi o hucpę w austriackim wydaniu. I przechodzimy do niezwykłego wydawnictwa, pt. „EurNoVision 2015”, jakie ukazało się 22 czerwca nakładem brytyjskiej wytwórni Soft Bodies Records. Płyta kompaktowa pomieściła dwadzieścia nagrań artystów z różnych państw europejskich. Spokojnie, jest też Polska, którą reprezentuje Katapulto (w 2011 r. wydał ciekawą taśmę „Animali” w Sangoplasmo).

Większość utworów zawartych na tej składance została przygotowana specjalnie na potrzeby „EurNoVision 2015”. Jedynie Felix Kubin i Fin Kompleksi wyszperali ze swoich archiwów niepublikowane wcześniej rarytasy – kompozycja Niemca „Cassandra Call” pochodzi z 1985 roku. Rozstrzał stylistyczny to jedna z podstawowych cech tej kompilacji, gdyż mamy DAT Politics (Francja), Syndrome WPW (Szwajcaria), Cleaners From Venus (Anglia), avant-folk z Węgier (Morningdeer) i Rosji (Mary Ocher), freaków ze Słowacji (Samčo, Brat Dážďoviek) i Hiszpanii (Agnes Pe), nawiązanie do popu z lat 60. za sprawą irlandzkiego Clockwork Orchestra, jak też odkrywamy świetne wokalistki – posłuchajcie chociażby belgijskiego projektu Echo Beatty. Wydawcy zapowiadają, że będą co roku wypuszczać nową kompilację na różnych nośnikach, więc do usłyszenia w 2016 roku!

 

Strona EurNoVision »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Soft Bodies Records »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Katapulto, DAT Politics i Syndrome WPW. Może jeszcze Felix i Motor Combo. Reszta dość średnio jak dla mnie.