Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Margaret Dygas – Margaret Dygas


Debiutancki album Małgorzaty Dygasiewicz z zeszłego roku był sporym zaskoczeniem dla tych, którzy znali ją z energetycznych setów w Panorama Barze czy Watergate. Polska producentka zrealizowała na „How Do You Do?” awangardową wizję mrocznego minimalu, udowadniając iż jest jedną z najbardziej kreatywnych artystek współczesnej elektroniki. Nie minęło pół roku a dostajemy od niej nową płytę – tym razem opublikowaną przez berliński Perlon.

Mini-album bez tytułu odsłania bardziej taneczną stronę twórczości Dygasiewicz. Otwierający całość „Missing You Less” wiedzie minimalowy bit opleciony dubowymi pogłosami. Na matowym tle kompozycji rozbrzmiewają glitchowe pohukiwania przeplecione zapętlonym akordem pianina. Wszystko to podkreśla soniczny akord puentujący całość szeleszczącym loopem.

„Soon” skłania się bardziej w kierunku eksperymentalnych dokonań producentki. Tworzy ona tutaj ciekawy podkład rytmiczny – wysamplowany z jakiegoś jazzowego winyla. Swingujący groove nabiera jednak z czasem charakteru house`owego bitu, niosąc organiczne tchnienie ciepłych syntezatorów.

Zupełnie inaczej wypada „Pressed For Time”. Kompozycję rozpoczyna tribalowy pochód basu, który z czasem wprowadza połamany rytm, bliski dubstepowej abstrakcji. Plemienny charakter kompozycji podkreślają subtelnie wklejone w całość sample afrykańskich perkusjonaliów.

„Country Way Of Life” rezonuje z kolei hipnotycznym pulsem o dubowym metrum. Umieszczone w tle strzeliste pasaże klawiszy przeplatają ledwo słyszalne głosy rozmawiających kobiet. To one tworzą odrealniony klimat nagrania – niczym z onirycznego snu amerykańskiej gospodyni domowej po zażyciu prozacu.

W opartym o zbasowane loopy „41” powraca znów minimalowa rytmika – Dygasiewicz wykorzystuje ją, aby stworzyć hipnotyczny killer podrasowany dubowymi efektami o metalicznym brzmieniu.

Całość kończy w fenomenalnym stylu „Ocbinh`s Groove”. Polska producentka wpisuje tutaj niepokojące głosy wycięte z jakiejś radiowej audycji w wibrujący bas podszyty dochodzącym z dalekiego tła zawodzącym loopem. Wszystko to kreuje zmysłowy klimat pełen podskórnego napięcia.

Niby to tylko sześć nagrań – ale składają się one na wyjątkowo przekonującą całość. Ich autorce udało się bowiem w perfekcyjny sposób połączyć klubową funkcjonalność z unikalną tendencją do brzmieniowych eksperymentów. 5 sierpnia polska producentka zagra w Berghain w ramach imprezy „Perlonize”. Warto się wybrać!

www.perlon.net

www.myspace.com/margaretdygas

Perlon 2011

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.