Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.



Cory Allen – The Source

Medytacyjny charakter muzyki Cory’ego Allena idealnie sprawdza się w letnie wieczory.

Ten amerykański muzyk, kompozytor i inżynier dźwiękowy mieszka w Austin w stanie Teksas. Pierwsze swoje wydawnictwo opublikował już dziesięć lat temu – „Gesemi Tropisms” (2005, Bremsstrahlung Recordings). Allen od kilku lat współprowadzi też oficynę Quiet Design, gdzie wydaje zarówno swoje solowe płyty, jak i innych znakomitych artystów, takich jak Tetuzi Akiyama, Alvin Lucier, Jandek, Duane Pitre, Keith Rowe, Sebastien Roux czy Erdem Helvacioglu. Warto wspomnieć, że w 2014 roku pojawił się wspólny longplay Duane’a Pitre’ego i Cory’ego Allena – „The Seeker and the Healer” (Students of Decay).

Allen nazywa swoją twórczość jako psychodeliczny minimalizm. To chyba najlepsze określenie, jakie można przypisać jego tegorocznemu albumowi „The Source”, ale należy dodać, że obok medytacyjnego wymiaru, istotną rolę odgrywają także dwa inne składniki: swobodna improwizacja i unoszący się duch free jazzu (szczególnie jeśli chodzi o sekcję rytmiczną). Na tym krążku oprócz perkusji słyszmy również piano Rhodesa, drony płynące z organów Hammonda, tanpurę, harmonium oraz głębokie dźwięki wydobywane smyczkiem z kontrabasu i wiolonczeli. „The Source” jest jak nieistniejący wielopiętrowy budynek, a chodzenie po nim przypomina senne błądzenie. Kiedy uda się nam wyjść na dach tego niezwykłego miejsca, otwieramy oczy i widzimy, jak spada na nas lawina kosmicznych dźwięków.

30.06.2015 | Punctum Records

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Punctum Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.