Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.



Thomas Ragsdale – Bait

Gotycki ambient.

Mieszkającego w Manchesterze kompozytora Thomasa Ragsdale’a znamy przede wszystkim jako współtwórcę eksperymentalnych projektów Worriedabousatan oraz Ghosting Season. Działa on jednak również sam – i do tej pory dal się poznać z nagrań firmowanych szyldem Winter Son, lokujących się w obszarze mrocznego techno.

Rok temu rozpoczął jednak również publikowanie muzyki pod własnym nazwiskiem. Podpisuje nim jednak wyłącznie utwory zrealizowane na potrzeby kina. Najpierw dostaliśmy jego soundtrack do filmu „Before Dawn”, a teraz – rozbudowane kompozycje, które pierwotnie ozdobiły obraz zatytułowany „Bait”. Obie produkcje lokują się w formule ilustracyjnego ambientu.

„Bait” przynosi jedenaście nagrań wpisanych w formułę impresjonistycznych miniatur. Jest tutaj miejsce na pejzażową elektronikę, rozpisaną na wolno płynące strumienie onirycznych klawiszy („Who Holds The Devil Hold Him Well” czy „Warning Mass”), eksperymenty z dronowymi brzmieniami („A Sign Of Things To Come” czy „The Uncernity Principle”) i utwory skoncentrowane wokół preparowanego piano („Bait” czy „The Bodys Is In The Back”).

Wszystkie kompozycje mają zdecydowanie soundtrackowy charakter. Niepokojący nastrój, jaki ewokują prawdopodobnie idealnie pasuje do akcji filmu, który znając fascynacje jego twórcy, Dominica Brunta, zapewne opowiada o zombie. Wyciszony ton nagrań i oszczędne aranżacje tylko służą muzyce, sprawiając że z powodzeniem może ona funkcjonować również samoistnie.

This Is It Forever 2015

www.thisisitforever.co.uk

www.facebook.com/thisisitforever

www.thomasragsdalemusic.com

www.facebook.com/thomasragsdalemusic

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.