SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nowości z Zoharum

Polski label nie zwalnia tempa i wydał kolejne albumy. Tym razem mamy nowe propozycje od HATI i Echoes Of Yul.

HATI

HATI – „Metanous” (25.09.2015 | Zoharum)

Duet – niegdyś trio – HATI (Rafał Iwański i Rafał Kołacki) konsekwentnie od wielu zmienia oblicze muzyki rytualno-medytacyjnej i improwizowanej. Niezmiennie bazują na brzmieniu instrumentów akustycznych-etnicznych i obiektów z recyklingu. Bardzo często do współpracy zapraszają też różnych artystów, choćby takich jak Z’EV, Dariusz Brzostek czy Sławomir Ciesielski. Od opublikowania poprzedniej płyty HATI – „Wild Temple” (MonotypeRec.) minęły już dwa lata. Nie ukrywam, że czekałem na nowe nagrania toruńskich muzyków.

Tegoroczny krążek „Metanous” jest podsumowaniem działalności HATI w latach 2011 – 2012, kiedy to występowali wraz z Robertem Darowskim grającym m.in. na didgeridoo. Album „Metanous” wypełniło siedem kompozycji, w których nie brakuje brzmień gongów, bębnów, dzwonków, fletów, okaryny czy rogów. Co istotne, nadal rozwijają transowo-dronowy aspekt swojej twórczości, wchodząc jeszcze bardziej w gęste struktury, czego możemy doświadczyć w znakomitych utworach „Cascades”, „Thalu”, „Fusion”, „Wangga” (partie fletu mogą kojarzyć się z tym, co prezentuje Pharoah Chromium) czy „Purga”.

Echoes Of Yul

Echoes Of Yul – „The Healing” (25.09.2015 | Zoharum)

Projekt Echoes Of Yul założył w 2008 roku Michał Śliwa – multiinstrumentalista pochodzący z Opola. W ubiegłym roku wdał split w barwach krakowskiej oficyny Instant Classic. Z kolei płyta „The Healing” to już trzeci studyjny longplay tego polskiego artysty. Na „The Healing” słychać, że Śliwa nie lubi stać w miejscu oraz powielać schematów. Z jednej strony w dalszym ciągu jest mu blisko do Sunn O))) / Earth, a z drugiej – doom-metalowe, space-rockowe i noise’owe akcenty w znacznym stopniu ustępują miejsca ambientowo-dronowym czy post-rockowo-etnicznym przestrzeniom (np. w „Ester”, „Apathy Rule”, „Organloop”). W bardzo ciekawy sposób Śliwa łączy również elektronikę z akustycznym brzmieniem w „The Healing”.

Profil na Facebooku »

 

Strona Zoharum Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.