Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.

Various Artists – Total 19
Paweł Gzyl:

Witamy jesień z Kompaktem.

Alessandro Cortini – Volume Massimo
Jarek Szczęsny:

Wyłapywanie wadliwych elementów.



Matt Elliott – The Calm Before

Nostalgiczna chrypa Matta Elliotta znów dała wyczekiwane ukojenie…

Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że Brytyjczyk od lat 90. wydaje płyty pod nazwą The Third Eye Foundation. W tym roku mija 20 lat od opublikowania krążka „Semtex”. Pod koniec stycznia 2016 roku francuska oficyna Ici d’ailleurs wypuściła reedycję tego materiału.

Elliott od wielu lat także nagrywa pod własnym imieniem i nazwiskiem. Jego pierwszy solowy longplay nosi tytuł „The Mess We Made” (2003). Na tegorocznym „The Calm Before” Matt nie jest sam, bowiem towarzyszą mu: David Chalmin (piano, wurlitzer, gitara, taśmy), Raphaël Séguinier (perkusja), Jeff Hallam (kontrabas), Chaton (altówka) i Max Tisserand (klarnet basowy).

Nowa płyta pomieściła sześć nagrań, z czego tytułowy „The Calm Before” uważam za jeden z najważniejszych fragmentów na całym albumie; a w nim subtelna gitara akustyczna, głęboki głos, minimalistyczny fortepian, delikatne dźwięki altówki i klarnetu znakomicie poruszają się wśród field recording’owych podmuchów wiatru. W „Only Wanted To Give You Everything” Elliott jest gdzieś na styku Petera Hammilla (z okresu „Fireships”, „X My Heart”), Nicka Cave’a i Howe’ego Gelba. Z kolei w „Wings & Crown” stworzył drapieżną i nieoczywistą mieszankę muzyki flamenco oraz mariachi, z ciekawym solem kontrabasu i przesterowanymi gitarami.

W warstwie tekstowej songwriter odnosi się do swego dzieciństwa w kontekście religii, a gdzie indziej do takich uczuć jak frustracja czy odrzucenie, zaś w przepięknym utworze „The Allegory of the Cave” puszcza oko w stronę słynnej alegorii Platona związanej z grą cieni w jaskini, gdzie zapachniało muzyką Johna Granta z „Queen of Denmark”.

„The Calm Before” wydaje się być jedną z najciekawszych premier ostatnich tygodni. Elliott po raz kolejny złapał mnie za serce i zafundował podróż do bliżej nieokreślonych miejsc… Warto było iść za jego głosem!

05.02.2016 cyfra / 04.03.2016 CD,LP | Ici d’ailleurs

 

Strona Facebook Matta Elliotta »Strona Ici d’ailleurs »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.