Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.



Marcel Mrak – Wretched IX

Ukrywając się pod różnymi aliasami, Gustavo Lima bada mroczną stronę techno.

Po kilku odsłonach serii Lima, prezentuje ciekawy koncept połączenia sowitej dawki dronowych wyziewów, atmosferycznych pejzaży, przechadzki po futurystycznym mieście oraz rozmowy z maszynami w niedalekiej przyszłości.

„Duriez” wita nas pobitą potężnym sub-basem stopą oraz groźnie brzmiącymi syntezatorami. Chwilę później nadchodzą hi-haty, które przecinane są wyrzuconymi z krateru bombami wulkanicznymi. W powstałej chmurze panoszą się acidowe tąpnięcia oraz towarzyszące im dźwięczne wyładowania. Nałożone na to wszystko kolejne pasma syntów tworzą kosmiczny klimat oraz uświadamiają nam, że jesteśmy świadkami wybuchu na innej planecie.

„In The Fog Of Nephalem” wietrzne pady spowiły obcą strukturę planety a wsparte delay’em werble inwokują przylot wielkiego wahadłowca. Na północy widać efektowny deszcz meteorytów oraz towarzyszące mu kolorowe smugi przechodzących przez atmosferę obiektów. W chwilę po wylądowaniu pojazdu kosmicznego otworzono masywne włazy a moim oczom ukazały się ubrane w kombinezony istoty.

„Naufrage” kontynuuje świszczący i porywisty synt oraz rozedrgany tandem stopa-werbel. Synkopowo podbijane talerze wiją się na wrzącym morzu basu. Dwójka kosmonautów podeszła do mnie i poprosiła o pomoc w przenisieniu rannych ludzi z wnętrza statku. Po wejściu do niego zauważyłem medyczną aparaturę oraz odseparowanych od reszty trzech rannych. Zostali zakażeniu w czasie eskapady na sąsiednim księżycu oraz poddani kwarantannie.

„Reborn From Morphine” to zapis przeniesienia członków załogi do bazy. Liczne badania oraz towarzyszące im dźwięki instrumentów pomiarowych przywołały obraz ostatnich wydarzeń. Kwaśny syntezator zawieszono na sinusoidzie rozpiętej pomiędzy planetą a księżycem. To idealny moment na przywitanie gwałtownej stopy oraz zpitchowanego werbela. W czasie misji postanowiono wysłać kilku ludzi w głąb odwiertu wykonanego w zamarzniętym jeziorze. Przedłużające się zejście zaniepokoiło pozostałych i wysłano ekipę ratunkową. Nieprzytomnych oraz posiadających przebarwione oczy badaczy wyniesiono w zamkniętych skafandrach, by chwilę później umieścić w bazie. Ciekawy zapis tych wydarzeń.

Wretched IX | 12-04-2016

https://web.facebook.com/wretchedrecs/

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.