SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Indonezyjska awangarda

Na dwa koncerty w Warszawie i w Krakowie przyjedzie w maju do Polski grupa ZOO.

ZOO to prawdziwi pionierzy indonezyjskiej sceny eksperymentalnej. Grupa pochodzi z miasta Yogyakarta, które od dawna uważane jest za centrum tradycyjnej kultury jawajskiej. Zespół założony w 2005 roku, jako spadkobierca tętniącej życiem historii miasta, na początku swej działalności inspirował się najbardziej radykalnymi dziełami różnych japońskich grup nagrywających pod koniec lat 80. i na początku lat 90., takich jak Boredoms, Ruins, czy Melt Banana.

Na swojej pierwszej EP-ce „Kebun Binatang” (2007), Zoo grało dynamiczną, hałaśliwą muzykę podobną do wyżej wymienionych zespołów, ale już na kolejnych albumach „Trilogi Peradaban” (2009) i „Prasasti” (2012), wypracowali swój własny, niepowtarzalny styl osadzony, pomiędzy post-punkiem, eksperymentalnym rockiem, noisem, plemiennym hardcorem oraz elementami balijskich ceremonii transu. Muzycy grupy wykorzystują tradycyjne instrumenty, towarzyszące pierwotnym, transowym obrzędom podczas balijskich rytuałów.

– ZOO jest metaforą współczesnej cywilizacji; tematyki, która leży u podstaw każdego aspektu zespołu. Współczesny świat służy stworzeniu bardziej zaawansowanej, systematycznej, skoncentrowanej na człowieku cywilizacji, odłączając się od natury, tradycji i wszystkiego, co „dzikie” i „chaotyczne”, ale z drugiej strony prowadzi do nowego rodzaju chaosu, nieładu i co gorsza, zniszczenia – deklarują muzycy.

Pod koniec miesiąca ZOO pod wodzą Rullego Shabara wystąpi w Polsce na dwóch koncertach – 26.05 w Warszawie w klubie Powidoki oraz 27.05 w Krakowie w klubie Alchemia.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze