Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.



Ron Wright & Neil Webb

„Burning Pool” to soundtrack do filmu o Sheffield w wykonaniu dwóch weteranów tamtejszej sceny elektronicznej.

Sheffield dał światu w czasach post-punkowego boomu cały zestaw zespołów eksperymentujących z elektroniką – od The Human League i Cabaret Voltaire po Clock DVA i Hula. Na ile samo miasto miało wpływ na brzmienie tworzonej przez nie muzyki? Na pytanie to próbuje odpowiedzieć film „Burning Pool”. To zrealizowana zgodnie z zasadą DIY za pomocą iPhone’a wizja industrialnego oblicza Sheffield. Produkcja obrazu trwała cztery lata i jest hołdem jego realizatorów dla undergroundowej sceny miasta z lat 1979 – 1981.

Film – a jednocześnie soundtrack do niego stworzyło dwóch muzyków z Sheffield – Ron Wright i Neil Webb. Pierwszy z nich znany jest przede wszystkim ze współpracy z industrialno-funkową grupą Hula. Drugi – do tej pory zajmował się instalacjami dźwiękowymi w galeriach. Wspólnie zrealizowali ciekawą ścieżkę dźwiękową, na której jest miejsce zarówno na chmurny ambient i glitchowe rytmy, jak również dźwięki otoczenia i sample z różnych źródeł. Całość układa się w post-industrialny pejzaż dźwiękowy miasta, które w ostatnich latach mocno zmieniło swoje oblicze, tracąc swój przemysłowy charakter.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze