Immortal Onion – Ocelot of Salvation
Jarek Szczęsny:

Wielowarstwowa cebula.

Lee Gamble – Mnestic Pressure
Paweł Gzyl:

Od nowoczesnej bass music do klasycznego IDM-u.

Special Request – Belief System
Paweł Gzyl:

Wyznanie wiary w połamane rytmy.

Speech Debelle – Tantil before I breathe
Jarek Szczęsny:

Miłość, gniew, problemy rasowe, tożsamościowe oraz rozedrgany obraz rzeczywistości.

Johannes Heil – Gospel
Paweł Gzyl:

Jedenasty album w dorobku niemieckiego weterana.

Ziúr – U Feel Anything?
Kasia Jaroch:

Producentka z Berlina nie oczekuje twojej sympatii.

Nosaj Thing – Parallels
Bartek Woynicz:

Drift -> Home -> Fated -> Parallels…

Kaitlyn Aurelia Smith – The Kid
Jarek Szczęsny:

Dziecięca perspektywa.

Juju & Jordash – Sis-Boom-Bah
Paweł Gzyl:

Powiew ciepłego wiatru znad pustyni.

Normal Echo – Kaskady
Jarek Szczęsny:

Szczęsny o Szczęsnym.

Abatwa (The Pygmy) – Why Did We Stop Growing Tall?
Łukasz Komła:

Nieczęsto stykamy się z muzyką z Rwandy, kraju dotkniętego krwawym ludobójstwem.

Krikor Kouchian – Pacific Alley
Paweł Gzyl:

Nocny spacer po plaży nad Pacyfikiem.

Shorelights – Summer Cottage Soundscapes
Paweł Gzyl:

Trzech dżentelmenów nad jeziorem.

Širom – I Can Be a Clay Snapper
Łukasz Komła:

Słoweńskie trio uczyniło z tradycji przyszłość.  

Steinvord, czyli każdy może grać jak Aphex Twin

Od kilku lat w sieci krążą doniesienia na temat artysty ukrywającego się pod pseudonimem Steinvord. Dla wielu to nowy projekt Aphex Twina. Najgorsze jest to, jak ciężko sprawę jednoznacznie rozstrzygnąć.

Steinvord zaczął publikować swoją muzykę w okolicach 2008 roku. Dziś na jego MySpace słuchać można kilku kawałków stylem zbliżonych do dokonań AFX. Magazyn Fact pisze: – Prawdę mówiąc ta muzyka mogła zostać nagrana właściwie przez każdego utalentowanego artystę: od nieznanego 16-latka, po samego Richarda D. Jamesa.

Czy to nie przygnębiające? W sieci roi się od twórców nagrywających muzykę na podobnym poziomie. Nie jesteśmy już w stanie jednoznacznie wskazać tego, który w przyszłości będzie miał szansę stać się artystą równie wpływowym, co dzisiejsi weterani IDM. Skoro grać jak AFX może nawet szesnastolatek, uzbrojony w odpowiednią ilość sprzętu?

Tak czy inaczej – label Rephlex, z którym Steinvord podpisał umowę, odniósł się niedawno do plotek na temat twórcy. Okazuje się, że kontakt ze Steinvordem jest sporadyczny i nietypowy. Artysta zabronił publikować swoich danych – wiadomo jedynie, że nagrywa poza Europą (prawdopodobnie), oraz, że w 2012 usłyszymy dłuższy materiał.

A Waszym zdaniem? Czy Steinvord do Aphex Twin, Squarepusher czy uzdolniony nastolatek?

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarzy 6

  1. Fan

    To pewno Polak:)

  2. czarkadiusz

    przecież na myspace podał, że jest z Barcelony. Jak więc mogli twierdzić, że nagrywa poza europą ?

  3. jman

    Pozostaje czekać na pierwszy większy materiał Steinvorda. Dla mnie jego kawałki brzmią dość archaicznie – w latach 90 to byłoby wydarzenie. Dziś to po prostu dobra produkcja.

  4. kacperbobo

    Takie coś znalazłem: „But we do know: Squarepusher’s „Ultravisitor” – Track 8 = Steinbolt and Aphex Twin’s „Drukqs” – Track 2 = Vordhosbn = Steinvord „.
    Jak widać co niektórzy zaczęli się bawić w Sherlocka. Może to jest jakiś sposób, lecz wg mnie nie dowiemy się prawdy dopóki, dopóty Aphex nie zabierze głosu w tej sprawie.
    pozdrawiam.

    • dadaista

      Po wydaniu komentarza przez Rysia spodziewałbym się raczej jeszcze większego chaosu informacyjnego ;->

  5. 303

    Z tym że co najmniej kilka nagrań z SAW Ryszard skomponował jak miał właśnie te 16 lat, a nawet mniej 😉